عملکرد سنسو اثر انگشت تمام صفحه ویوو اپکس 2019 در این ویدیو خیره‌کننده است

عملکرد سنسو اثر انگشت تمام صفحه ویوو اپکس 2019 در این ویدیو خیره‌کننده است

گوشی ویوو اپکس 2019 یک طرح مفهومی جاه‌طلبانه است که در روزهای اخیر نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده است. قابلیت مهم این گوشی سنسور اثر انگشت تمام صفحه است که در ویدیوی امروز برای اولین بار شاهد عملکرد آن خواهیم بود.

در طراحی ویوو اپکس 2019 (vivo APEX 2019) برای اینکه یک‌پارچگی بدن حفظ شود و شاهد مینیمالیستی‌ترین طراحی ممکن باشیم، هیچ دکمه فیزیکی بر روی بدنه وجود ندارد. بنابراین از قابلیت نمایشگر همیشه روشن برای نشان دادن محل دکمه‌های لمسی بر روی کناره‌های گوشی استفاده می‌شود.

تنها دکمه خاموش و روشن کردن است که کمی برآمدگی دارد تا شما بتوانید محل آن را بدون نگاه کردن به نمایشگر تشخیص دهید که البته مشابه اچ تی سی یو ۱۲ پلاس این دکمه نیز یک دکمه‌ی واقعی نیست.

اما اصلی‌ترین ویژگی گوشی APEX 2019 ویوو سنسور اثر انگشت داخل نمایشگر آن است که برخلاف مدل‌های دیگر که تنها در یک نقطه محدود می‌توانند اثر انگشت کاربران را تشخیص دهند، این سنسور سراسر نمایشگر را پوشانده است. در ویدیوی زیر که برای اولین بار عملکرد این فناوری را نشان می‌دهد، شما می‌توانید ببینید که کاربر با لمس هر نقطه از صفحه می‌تواند این اسکنر اثر انگشت را فعال کند تا قفل گوشی باز شود؛ در این ویدیو طراحی گوشی و رابط کاربری آن نیز نشان داده می‌شود، اما اگر می‌خواهید تنها عملکرد سنسور اثر انگشت تمام صفحه را ببینید، از دقیقه یک و ۳۰ ثانیه به بعد را تماشا کنید:

 

گوشی ویوو اپکس 2019 به پورت شارژ مغناطیسی مجهز است

مشاهده کردید که گوشی ویوو اپکس 2019 می‌تواند به سرعت اثر انگشت کاربر را در هر جهت شناسایی کند و این موضوع برگ برنده مهمی در مقایسه با سنسورهای درون نمایشگر دیگر رقبا به شمار می‌رود.

از دیگر قابلیت‌های مدل APEX 2019 این است که هیچگونه پورت ورودی و خروجی برای گوشی تعبیه نشده است و شما برای اتصال کابل شارژرو باید آن را به درگاه مغناطیسی پنل پشتی متصل کنید. پینهای شارژر در پایین پنل پشتی دیده می‌شوند و همان‌طور که در ویدیو می‌بینید به سرعت می‌توانید شارژ را به آنها متصل و جدا کنید.

در ضمن این اسمارت فون مفهومی از هیچ‌گونه حفره‌ای برای اسپیکر برخوردار نیست، اما همان‌طور که در ویدیو تماشا کردید، پخش صدا از طریق بدنه‌ی گوشی انجام می‌شود و با وجود اینکه صدا از همه‌ی جهت به گوش می‌رسد، اما به نظر صدای دریافتی از پنل پشتی بلند‌تر خواهد بود.

از دیگر مشخصات گوشی ویوو اپکس 2019 می‌توان به پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵، ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۵۱۲ گیگابایت ظرفیت داخلی اشاره کرد و البته همچنان خبری از دوربین سلفی بر روی این گوشی مفهومی نیست.