دوربین پوکوفون F1 در تست DxOmark نمره‌ای مشابه آیفون ۸ اپل کسب کرد

دوربین پوکوفون F1 در تست DxOmark نمره‌ای مشابه آیفون ۸ اپل کسب کرد

گوشی ارزان قیمت پوکوفون F1 شیائومی از جنگیدن با غول های پرچمدار بازار موبایل هراسی ندارد و حالا نیز به تازگی دوربین این گوشی چینی موفق شده است عملکرد چشمگیری در تست DxOmark داشته باشد.

تازه‌ترین مصاف دوربین ایکس (Xiaomi Pocophone F1) با گوشی های گران قیمت مربوط به عملکرد دوربین می‌شود. طبق نتایجی که از تست جدید DxOmark منتشر شده، دوربین پوکوفون F1 موفق شده است عملکردی در حد آیفون ۸ اپل داشته باشد، اسمارت فونی که حداقل دو برابر این محصول قیمت دارد!

طبق گفته‌های کارشناسان این سایت، پوکوفون اف ۱ موفق شده است رنگ‌های راضی‌کننده‌ای نشان دهد و دقت نوردهی در کنار سیستم فوکوس خودکار دقیق و سریع از ویژگی‌های آن محسوب می‌شود. این قابلیت‌ها نمره‌ی ۹۱ را برای آن به ارمغان آورده است که البته اگر عملکرد دوربین دوم کمی بهتر بود این نمره می‌توانست بالاتر هم برود؛ رندر کردن افکت بوکه در پس زمینه و یاری نرساندن به کاربر هنگام عکاسی در محیط‌های تاریک و هنگام بزرگنمایی، از جمله نقاط ضعف آن محسوب می شوند. همچنین دوربین اصلی در محیط‌های تاریک با وجود برخورداری از یک فلش عالی همچنان هم به کمک نیاز دارد.

دوربین پوکوفون F1 در تست DxOmark نمره‌ای مشابه آیفون ۸ اپل کسب کرد

دوربین پوکوفون F1 از نظر فیلمبرداری ضعیف‌تر است

هنگام فیلمبرداری دوربین پوکوفون F1 در دو بخش فوکوس خودکار و ثبت رنگ‌ها موفق شده عملکرد فوق العاده‌ای داشته باشد و سیستم تثبیت تصویر آم نیز توسط کارشناسان DxOmark ستایش شده است. اما در دو بخش تصویربرداری در محیط‌های تاریک و رنج داینامیک (که باعث می‌شود نقاط بسیار تیره با نقاط بسیار روشن تصویر دارای جزئیات یکسانی با نقاط میانی باشند) عملکرد گوشی شیائومی در حد گوشی‌های گران‌قیمت نبود.

برای مقایسه، جالب است بدانید که شیائومی می نوت ۳ و نسل اول گوگل پیکسل نمره ۹۰ را در این تست دوربین کسب کرده بودند و گلکسی نوت ۸ و آیفون ۸ پلاس اپل نیز نمره‌ای معادل ۸۴ را به دست آورده بودند.

متاسفانه در این تست به دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی پوکوفون F1 اشاره نشده است و هنوز کارشناسان DxOmark آن را بررسی نکرده‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. مایه افتخاری برای شائومی (شیائومی)
    و مایه ننگی برای دیگر کمپانی ها و به خصوص اپل است

  2. خاک تو سر اپل چقدر خار شده

  3. حالا بعضیا پز سیب گاززده شونو میدن