فیلترینگ اینستاگرام

وزیر ارتباطات: با فیلترینگ اینستاگرام مشکلات حل نمی‌شوند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت فیلترینگ اینستاگرام به عنوان اقدامی یک‌جانبه نمی‌تواند مشکلات را برطرف کند و این کار چالش‌های جدیدی را برای سایر حوزه‌ها ایجاد می‌کند.

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور در همایش بانکداری الکترونیک در پاسخ به شایعه رفع فیلتر تلگرام عنوان کرد موضوع لغو فیلترینگ تلگرام را باید دستگاه‌های قضائی بررسی کنند، اما آخرین وضعیت لغو مسدودسازی تلگرام همان چیزی است که دادستانی عنوان کرده است؛ یعنی تا زمانی که دلایل فیلترینگ این پیام رسان برطرف نشود، رفع فیلتر نخواهد شد و تاکنون جزئیات بیشتری برای ما ارسال نشده است.

فیلترینگ اینستاگرام

فیلترینگ اینستاگرام اقدامی یک‌جانبه است

آذری جهرمی در خصوص فیلترینگ اینستاگرام عنوان کرد برای اینستاگرام دو گروه‌ موافق و مخالف دیدگاه‌های خود را مطرح می‌کنند. عده‌ای می‌گویند استفاده از اینستاگرام مشکلاتی را به همراه خواهد داشت و این فضا کاربران را تهدید می‌کند، اما بسیاری از افراد نیز بر این باورند که اینستاگرام کابردهای فراوانی دارد و در این فضا کسب‌وکارهای متعددی فعالیت می‌کنند که یکی از ابزارهای مهم زندگی روازنه این افراد محسوب می‌شود. البته کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه در این موضوع تصمیم‌گیرنده است. همچنین در شورای عالی فضای مجازی، موضوع فیلترینگ اینستاگرام بررسی نشده و دادستانی هم در این خصوص حکمی را صادر نکرده است.

فیلترینگ اینستاگرام

وزیر ارتباطات در ادامه عنوان کرد دیدگاه کارشناسانه وزارت ارتباطات این است که در این فضا تهدیدهایی هم وجود دارد و نباید فضای آن را دو قطبی کنیم؛ در واقع استفاده بیش از حد از این شبکه اجتماعی آسیب‌هایی را برای جامعه، به خصوص کودکان به همراه دارد و نباید اجازه بدهیم این اقشار آسیب ببینند، اما ما بر این باوریم که فیلترینگ اینستاگرام به عنوان راهکاری موفق برای برطرف کردن تهدیدها شناخته نمی‌شود و ممکن است تهدیدها را افزایش دهد. به طور کلی برای حذف تهدیدها باید در این زمینه هم‌افزایی کنیم تا راهکار خوبی ارائه شود.

فیلترینگ اینستاگرام

آذری جهرمی افزود ما از زمانی که اینترنت روی کار آمد از راهکار فیلترینگ استفاده کردیم، اما معتقدیم فقط در جایی که ضروری است باید از فیلترینگ استفاده شود. در واقع وقتی مردم به صورت گسترده از یک ابزار استفاده می‌کنند، اگر با دید مسدودسازی به آن نگاه کنیم، بدون شک اثرهای جانبی به همراه دارد و هدف‌های ما را زیر سوال می‌برد. برای اینستاگرام نیز همین دیدگاه وجود دارد و فیلترینگ آن راهکاری یک‌جانبه است و مسدودسازی آن مشکلات را برطرف نمی‌کند. حتی ممکن است فیلتر این شبکه اجتماعی چالش‌های جدیدی را برای سایر حوزه‌ها به وجود بیاورد. البته دستگاه‌های قضائی و شورای عالی فضای مجازی در این موضوع تصمیم‌گیرنده هستند.

زمان رونمایی از ارز رمزها

وزیر ارتباطات در پاسخ به این سوال که چه زمانی رمز ارزها رونمایی خواهند شد، عنوان کرد بانک مرکزی باید به این سوال پاسخ دهد که برای رمز ارزها چه برنامه‌هایی دارند، اما از نظر بخش تکنولوژی تاکنون 5 مدل پایلوت و پیاده‌سازی‌شده موفق از رمز ارز است که بانک مرکزی در خصوص آن تصمیم‌گیری خواهد کرد. هرچند رویکرد اولیه خود را برای فعالان صنعت به اشتراک گذاشته و پس از دریافت نظرها و پیشنهاد‌ها، سرانجام رویکرد نهایی بانک مرکزی مشخص می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. این کی رو راست میگه

  2. اینو یه بار دیگه هم گفته

  3. نه نه مشکل حل میشه اصلا خوراک تون اینه اصلا تامل نکنید …