بوی بد تهران

استاندار تهران ماده مرکاپتان را منشا اصلی بوی بد تهران معرفی کرد

تاکنون دلایل مختلفی برای انتشار بوی بد تهران در روز چهارشنبه 12 دی 97 اعلام شده بود، اما حالا استاندار تهران می‌گوید انتشار ماده مرکاپتان که در صنایع پلاستیک‌سازی و گازرسانی استفاده می‌شود، عامل اصلی این بوی نامطبوع بوده است.

روز چهارشنبه 12 دی 1397 بوی بسیار بدی در سطح شهر تهران پخش شده بود که شهروندان را آزار می‌داد. ارگان‌های مختلف به دنبال منشا بوی بد تهران بودند و هر یک منشا این بو را مواردی چون نشتی شبکه فاضلاب، نشتی گاز شهری، گوگرد آتشفشان دماوند، زباله‌سوزهای کهریزک و گازهای فاضلاب مسدود شده پلاسکو می‌دانستند. اما اکنون استاندار تهران انتشار ماده مرکاپتان که در صنایع پلاستیک‌سازی و گازرسانی استفاده می‌شود را به عنوان منشا اصلی این بوی نامطبوع اعلام کرده است.

عامل اصلی بوی بد تهران ماده مرکاپتان بود

انوشیروان محسنی بندپی، استاندارد تهران در خصوص منشا اصلی بوی بد تهران که در 12 دی‌ماه در پایتخت منتشر شده بود عنوان کرد برای یافتن دلیل این موضوع کارهای علمی و سنجش آلاینده‌ها انجام شد. در منطقه یافت آباد نسبت به سایر مناطق، شاهد انتشار گاز CO2 بیشتری بودیم که دارای منشا سولفوره هستند. در بررسی‌های انجام شده بیشترین ماده‌ای که مشاهده شد، ماده مرکاپتان است که در صنایع پلاستیک‌سازی و گازرسانی استفاده می‌شود.

بوی بد تهران

استاندار تهران افزود بر اساس گزارش محیط زیست و شهرداری تهران، عامل اصلی بوی بد تهران بیشتر به ماده مرکاپتان نسبت داده شد و سایر موارد چون فعالیت گسل‌ها و آتشفشان دماوند، چاه پلاسکو و فاضلاب تکذیب شده است. البته در حال حاضر درباره بوی نامطبوع مسیر فرودگاه امام خمینی (ره) نگران هستیم؛ چراکه در بخش‌های شمالی این اتوبان کشتارگاه‌هایی وجود دارد که پساب‌های آن‌ها به صورت غیر استاندارد به محیط زیست وارد می‌شود. همچنین گاوداری‌ها و چرم‌سازی‌های اطراف این اتوبان نیز آلاینده‌هایی را منتشر می‌کنند. برای حل این مشکل حدود 70 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته‌ایم که در حال حاضر بیش از 50 درصد آن تخصیص پیدا کرده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. بخدا خودشونم نمیدونن چیه

  2. ای هی بو فقط مونده بود ورمون داره

  3. همش بخاطر چپوندن ثلث کشور در پای تخته