کمیته ضد فیلترینگ

تشکیل کمیته ضد فیلترینگ در ایران!

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد برای نخستین‌بار کمیته ضد فیلترینگ تشکیل شده است تا از مسدودسازی برخی از کسب‌وکارها جلوگیری کند.

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت برای جلوگیری از فعالیت‌های ناسالم، موانعی ایجاد می‌شود، اما چنین اقدام‌هایی توقف برخی از فعالیت‌های سالم را به همراه دارد و این در حالی است که فعالیت‌های ناسالم همچنان راهی را برای حضور پیدا می‌کنند؛. برای مثال در حال حاضر یکی از اقدام‌هایی که انجام می‌شود، مسدودسازی فین تک (نوعی از فناوری در ارائه خدمات مالی) است، اما افرادی که این بستر را فراهم کرده‌اند از استفاده‌های مختلف آن اطلاعی ندارند.

وزیر ارتباطات تاکید کرد باید الگوریتم‌های هوشمند کسب‌وکارها را بیمه کنند تا بتوانیم سره را از ناسره تشخیص دهیم و در نهایت باید فیلترینگ کسب‌و‌کارهای مرتبط با فین تک‌ها کاهش پیدا کند. هرچند در سال‌های اخیر این موضوع کاهش یافته است و فعالان این حوزه می‌توانند این ادعا را تایید کنند.

تشکیل کمیته ضد فیلترینگ

آذری جهرمی در خصوص تشکیل کمیته ضد فیلترینگ عنوان کرد برای نخستین بار کمیته‌ای ایجاد شده است تا از فیلترینگ جلوگیری کند. البته باید قبول کنیم که در کنار گسترش نظام الکترونیک، برخی از زیرساخت‌ها با هدف فعالیت‌های غیرمجاز ایجاد می‌شوند که در هر دستاوردی شاهد چنین فعالیت‌هایی هستیم؛ برای مثال سایت‌های شرط‌بندی و سایت‌هایی که از تجارت فیلترشکن‌ها کسب درآمد می‌کنند نیز در این بسترها مشاهده می‌شوند.