مایکروسافت با ایکس باکس حضور گسترده‌ای در E3 2019 خواهد داشت

ایکس باکس وان برای شرکت مایکروسافت (Microsoft) موفقیت بزرگی بوده و اخیرا از فروش 41 میلیون دستگاه در جهان عبور کرده است. با این حال، این نصف فروش پلی استیشن 4 است اما شاید E3 2019 بتواند شرایط را برای آن‌ها بهبود ببخشد.

شرکت مایکروسافت در تابستان امسال، در E3 2019 فرصت خوبی دارد تا کارهای ابتدایی پیرامون معرفی نسل بعدی کنسول خود را انجام دهد و از رقیب‌شان عقب نماند.

ایکس باکس وان در سال 2013 یک معرفی فاجعه‌بار را تجربه کرد و بازی‌های انحصاری معدود و بی کیفیت، ضربه مهلکی به آن وارد نمود اما در چند سال اخیر با مدیریت مناسب فیل اسپنسر (Phil Spencer)، آن‌ها در مسیر درستی قرار گرفته‌اند. استراتژی ایکس باکس واضع است: از تمامی گیمر‌ها در هر پلتفرمی که هستند، حمایت و آن‌ها را فارغ از پلتفرم‌شان، به دیگر بازیکنان متصل کنید.

ما این ایده را در عمل دیده‌ایم، از کنترلر اوپن سورس ایکس باکس تا پشتیبانی از کراس پلی برای بازی‌هایی که استودیو و شرکت سازنده آن‌ها چنین خواسته‌ای دارند. شما می‌توانید یک بازی مایکروسافت را بخرید و آن‌ را هم برای ویندوز 10 و هم برای ایکس باکس وان دریافت کنید. با قابلیت بک‌وارد کامپتیبلیتی (Backward Compatibility) بازی‌های ایکس باکس اصلی یا ایکس باکس 360 را در کنسول جدید تجربه کنید. با گیم پس‌های جدید، همه بازی‌های انحصاری ایکس باکس را برای یک روز به طور رایگان تجربه کنید. مایکروسافت همچنین قدرتمندترین کنسول حال حاضر بازار را با ایکس باکس وان ایکس (Xbox One X) در اختیار دارد و آن‌ها استودیوهای بازی‌سازی زیادی را جذب کرده‌اند که محتواهای مناسب آن را در آینده تولید کنند.

مایکروسافت

این حرکات بسیار فوق العاده‌اند اما برای ایکس باکس وان دیر شده و هرگز نمی‌تواند به پلی استیشن 4 برسد. اما این هدف اصلی مایکروسافت نیست، آن‌ها در حال برنامه ریزی برای آینده هستند، جایی که قرار است ایکس باکس تبدیل به گیمر-دوست‌ترین کنسول تبدیل شود و بتواند محتوای بیشتری در اختیار مخاطب خود قرار دهد، محتوایی که احتمالا تمرکز اصلی‌اش در بخش فضای ابری (Cloud) خواهد بود. در E3 2019 باید منتظر اخبار بزرگی در این زمینه باشیم.

آیا مایکروسافت کنسول نسل بعدی خود را معرفی خواهد کرد؟ 

شرکت سونی برای اولین بار، در E3 حضور نخواهد داشت و این یعنی بهترین فرصت ممکن برای مایکروسافت تا بتوانند جزئیات تازه‌ای از نقشه‌های آینده‌شان بدهند و حتی از کنسول‌های نسل بعدی خود پرده بردارند. در حال حاضر پیش بینی می‌شود که در سال 2020 کنسول جدید مایکروسافت عرضه شود.

فیل اسپنر اخیرا در جریان پادکست هفتگی میجر نلسون، از E3 2019 صحبت کرده و گفته که امسال فقط در مورد «استراتژی» نخواهد بود و قرار است آستین بالا بزنند و در حال انجام کارهای بزرگی هستند. او گفته که با همکاران صحبت کرده که آیا باید امسال کنفرانس عظیمی ترتیب دهند یا باید پول پس انداز کنند. آن‌ها قرار است بزرگ‌ترین کنفرانس‌شان در تاریخ E3 را داشته باشند. آن‌ها فعلا در حال بررسی هستند که تا چه اندازه اطلاعات در مورد برنامه‌های بلند مدت و کوتاه ‌مدت باید در اختیار طرفداران قرار دهند. او همچنین اشاره کرد که محتوای هیجان انگیزی برای گیمرها در نظر گرفته شده و در حین این مراسم، در مورد آینده ایکس باکس صحبت خواهد شد.

در E3 2019 باید انتظار اخباری مرتبط با بازی‌های Gears 5 و Halo Infinite را داشته باشیم. در کنار آن‌ها احتمالا چند خبر غافل‌‌گیرکننده نیز خواهیم داشت؛ بعلاوه اطلاعاتی از فضای ابری ایکس (xCloud) و کنسول‌ مورد انتظار نسل بعدی.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. دیگه به قول خودشون عصر کنسول تموم شده باید منتظر یه چیز عجیب دیگه باشیم