ترخیص خودروهای وارداتی

دستورالعمل ترخیص خودروهای وارداتی دپو شده از گمرک اعلام شد

هیئت‌وزیران برای ترخیص خودروهای وارداتی دپو شده از گمرک، بنادر، مناطق آزاد و ویژه اقتصادی دستورالعمل اجرایی صادر کرد که به این ترتیب حدودا 14 هزار خودرو خارجی مجوز ترخیص دریافت می‌کنند.

هیئت‌وزیران بر اساس مصوبه شماره 137161 در تاریخ 16 دی‌ماه 97 برای ترخیص خودروهای وارداتی دپو شده، ضوابط ورود و ترخیص خودروهای خارجی از گمرک مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، دستورالعمل اجرایی صادر کرد. بر اساس این دستورالعمل، شرایط ترخیص خودروهای وارداتی دارای قبض انبار که تا قبل از تاریخ 16 مردادماه 97 در گمرک باقی‌مانده بودند، مشخص شد. همچنین تمامی خودروهای وارداتی باید ضوابط فنی مربوطه مانند استاندارد، محیط زیست و آلایندگی را رعایت کنند و همه آن‌ها می‌بایست از قرارداد گارانتی و خدمات پس از فروش در نمایندگی‌های مجاز برخوردار باشند.

ترخیص خودروهای وارداتی

جزئیات دستورالعمل ترخیص خودروهای وارداتی

  • بر اساس دستورالعمل اجرایی، برای ثبت سفارش، ترخیص و شماره‌گذاری، سال ساخت خودروها ملاک نخواهد بود. از سویی تمامی بانک‌های عامل وظیفه دارند که پس از دریافت تعهدنامه از واردکنندگان، برای آن‌ها اقدام‌هایی چون دریافت و تسویه مابه‌التفاوت نرخ ارز دریافتی با سامانه سنا در روز ترخیص را انجام دهند.
  • طبق این دستورالعمل، تمامی خودروهایی که به دلیل منقضی شدن زمان نگهداری در گمرک‌های کشور به سازمان اموال تملیکی واگذار شدند، مجاز شده و می‌توانند با رعایت ضوابط و مقررات درج شده در این دستورالعمل، ترخیص شوند.
  • حقوق و عوارض ترخیص خودرو بر اساس موارد قانونی بودجه سال 97 تعیین شده است، اما اگر فعالیت‌های ثبت سفارش و ترخیص در سال 98 انجام شود، حقوق و عوارض خودروها نیز بر اساس ضوابط و مقررات تعرفه 98 محاسبه خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. همینو بگو همش وعده وعید های الکی

  2. اینا کلا با کلمه هایی مثل اجرا عمل فعالیت بیگانه ان

  3. اعلام لازم نیست اجرا کنید