بلاک چین

برای نخستین بار آزمایشگاه بلاک چین و رمز ارز در کشور تاسیس شد

یک مقام مسئول در نظام بانکی گفت برای نخستین بار آزمایشگاه بلاک چین و رمز ارز در کشور تاسیس شد و همچنین توانستیم مدل جدیدی از کسب‌وکار را برای پیشبرد اهداف فناوری بلاک چین طراحی کنیم.

سید ابوطالب نجفی به عنوان یک مقام مسئول در نظام بانکی ایران در حاشیه همایش سالانه بانکداری الکترونیک گفت کسب مزیت رقابتی جدید و ایجاد طراحی نو در مدل‌های کسب‌وکار به عنوان اهداف اصلی بهره‌برداری از بلاک چین محسوب می‌شوند. ما معتقدیم زمانی می‌توانیم از این فناوری نهایت استفاده را داشته باشیم که بزرگترین اکوسیستم استفاده‌کنندگان در اختیار این فناوری قرار بگیرد. در این شرایط شفافیت، نظارت و پایداری بیشتری را برای جامعه به همراه خواهد داشت.

فواید فناوری بلاک چین

نجفی در ادامه عنوان کرد همه ما فناوری بلاک چین را با ظهور بیت کوین می‌شناسیم، اما این فناوری در جایگاهی فراتر از رمز ارزها و انتقال پول قرار دارد. از فواید این فناوری می‌توان به کاهش هزینه‌ها، ارتقای فرایندهای ویژه، ردیابی اطلاعات مشتری، کاهش تقلب و کلاه‌برداری، افزایش امنیت و افزایش شفافیت اشاره کرد، اما در حال حاضر فناوری بنیادی بلاک چین برای اهدافی چون به‌کارگیری در کاربردهای تجاری گسترده آماده نیست.

بلاک چین

نجفی افزود متاسفانه این فناوری با مشکلاتی چون سردرگمی واژه و انتظارهای نابه‌جا مواجه است و بسیاری از شرکت‌ها در زمینه‌های مقیاس‌پذیری، انطباق با قوانین، مدل حاکمیت قوی، هویت‌سنجی و پیچیدگی فناوری دچار چالش هستند. به همین دلیل انتظار می‌رود سازمان‌های پیشرو با افزایش دانش و انجام پروژه‌های آزمایشی مراحل به بلوغ رسیدن این فناوری را ارتقا دهند. بدون شک با کمک فناوری بلاک چین می‌توان چشم‌انداز جدید بانکداری بدون بانک را با از بین بردن واسطه‌ها و ارائه خدمات جدید محقق کرد.

بلاک چین

این مقام مسئول در نظام بانکی در ادامه بیان کرد با به رسمیت شناختن اشیا به عنوان یک موجودیت مستقل در کسب‌وکارها، تحول عظیمی در مدل‌های کسب‌وکار به وجود آمد. بدون شک برای تعامل اشیا با یکدیگر به یک بستر مورد اعتماد نیاز است که بلاک چین و قراردادهای هوشمند به عنوان اعتمادساز آینده میان اشیا محسوب خواهند شد. از این رو می‌توان گفت اشیای هوشمند، قراردادهای هوشمند و کسب و کارهای هوشمند، جهان آینده را می‌سازند.

آغاز یک انقلاب بنیادی

سید ابوطالب نجفی در ادامه عنوان کرد به دلیل اینکه برای نخستین بار می‌توانیم با تکیه بر یک فناوری اعتماد ایجاد کنیم، این موضوع بلاک چین را به یک انقلاب بنیادی تبدیل می‌کند. ما به کمک توانایی‌های این فناوری می‌توانیم مدل‌های کسب‌وکار را از مدل‌های اعتماد بر پایه عامل انسانی و سازمان‌های واسطه به مدل‌های اعتماد بر پایه الگوریتم تبدیل کنیم؛ در واقع در صنایعی چون صنعت مالی که مبنا کسب درآمد، عملکرد در نقش نهاد اعتماد است، مدل کسب‌وکار فعلی به شدت تهدید می‌شود. به کمک این فناوری می‌توان جهانی بهتر به وجود آورد و برخی از مشکلات تاریخی جوامع انسانی را برطرف کرد.

بلاک چین

تاسیس آزمایشگاه بلاک چین

مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک ایران گفت از اقدام‌های مهم این شرکت می‌توان به رصد کسب دانش تئوری بلاک چین، رمز ارزها و پلتفرم‌های مختلف بلاک چینی، تاسیس آزمایشگاه بلاک چین و رمز ارز، ایجاد محیط توسعه و تست انواع پلتفرم‌ها و راهکارها، میزبانی از فین تک‌های فعال در حوزه بلاک چین با هدف جذب و تربیت نیروی انسانی متخصص و همچنین پیاده‌سازی راهکارهای مالی و بانکی بر مبنای بلاک چین در قالب پلتفرم بلاک چینی برنا اشاره کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. “ردیابی اطلاعات مشتری”!!!
    منظورت از بلک چین ایرانی را فهمیدیم

  2. مسئولین کشور: چه طوری پولدار شیم؟ بیاییم برای خودمون دکان باز کنیم و اموال بیت المال رو به اسم ساخت ماهواره و آزمایشگاه بلاکچین، به جیب بزنیم!

    بی مسئولیت ترین انسان ها، مسئولین ایران هستند.

    باید گریست

    با سپاس

  3. این بلاک چین تلگرام چی شد غیر قابل فیلترش میکرد