آی او اس 13 احتمالا دارای یک تم تیره برای تمام محیط سیستم عامل خواهد بود

آی او اس 13 احتمالا دارای یک تم تیره برای تمام محیط سیستم عامل خواهد بود

اپل در آخرین نسخه از سیستم ‌عامل کامپیوترهای مک خود یک حالت دارک مود را در اختیار کاربران قرار داد ، حالا به نظر می‌رسد که این ویژگی قرار است به سیستم عامل آی او اس ۱۳ نیز افزوده شود.

حالت دارک مود یا همان تم تیره این روزها به تم محیط مورد علاقه‌ی بسیاری از کاربران برای کار در اپلیکیشن‌ها و نرم افزارهای مختلف تبدیل شده است که روشنی و درخشندگی بیش از حد بسیاری از برنامه‌ها به خصوص هنگام کار در شب و محیط‌های تاریک را خنثی می‌کند. خبر خوب اینجاست که نسخه بعدی آی او اس یعنی سیستم عامل آی او اس 13 نیز احتمالا به این ویژگی مجهز خواهد شد.

طبق گزارشی که توسط بلومبرگ منتشر شده است، نسخه بعدی آی او اس دارای یک تم تیره در تمام محیط سیستم عامل خواهد بود و این به معنای آن است که زمانی که آن را شما فعال کنید دارک مود در تمام محیط کار رابط کاربری فعال می‌شود و تمام اپلیکیشن‌های پیش فرض از آن برخوردار خواهند شد. در حال حاضر تم تیره تنها در برخی از اپلیکیشن‌ها و به لطف توسعه‌دهندگان آنها قابل استفاده است، مانند اپلیکیشن‌های یوتیوب و البته ساعت پیش فرض آی او اس؛ اما حالا تمام محیط رابط کاربری قرار است به آن مجهز شود.

تا زمان رونمایی آی او اس 13 در WWDC 2019 چند ماه باقی مانده است

آی او اس 13 احتمالا دارای یک تم تیره برای تمام محیط سیستم عامل خواهد بود

حالا به لطف معرفی این تم توسط اپل، توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های شخص ثالث نیز از یک استاندارد ثابت برخوردار خواهند شد و می‌توانند راحت‌تر آن را برای اپلیکیشن‌های خود عرضه کنند. در حال حاضر هنوز تصاویری از تم تیره آی او اس در دست نداریم،  اما با توجه به اینکه کنفرانس WWDC اواخر بهار برگزار می‌شود، ما می‌توانیم تا چند ماه دیگر از جزئیات کامل سیستم عامل آی او اس ۱۳ به همراه این قابلیت مطلع شویم.

جالب است بدانید که در همین زمان گزارش‌هایی وجود دارد مبنی بر این که گوگل نیز یک تم تیره برای تمام محیط سیستم عامل را به اندروید Q اضافه خواهد کرد. این ویژگی سال‌ها در دست بررسی بوده است و حالا به نظر می‌رسد که هر دو سیستم عامل محبوب موبایل در یک زمان آن را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. خیلی چرته اینجوری