فروش گوشی های هواوی در سال 2018

انفجار فروش گوشی های هواوی در سال 2018 ؛ اپل و سامسونگ در سراشیبی سقوط!

فروش گوشی های هواوی در سال 2018 با رشد چشمگیری همراه بوده است. این درحالیست که اپل و سامسونگ٬ هر دو سیر نزولی را در فروش طی می‌کنند و در سراشیبی سقوط قرار گرفته‌اند.

سال گذشته٬ سال بسیار سختی برای دنیای گوشی‌های هوشمند بود٬ اما در این بین هواوی و شیائومی در برخی اوقات از سال٬ با یکدیگر در حال رقابت و کشمکش بوده‌اند. در واقع٬ بر اساس اطلاعات یافت شده از ٬IDC فروش کل گوشی‌ها با کاهش 4.1 درصدی همراه بود که همین میزان٬ بدترین سال فروش برای گوشی‌های هوشمند را به وجود آورد. به طور کلی 1.404 میلیارد دیوایس در سال 2018 به فروش رفت.

بار دیگر٬ سامسونگ با فروش 292.3 میلیونی و کسب 20.8 درصد کل بازار٬ جایگاه نخست بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی تلفن های همراه را از ان خود کرد. گرچه این آمار در مقایسه با فروش 317.7 میلیون دستگاهی آن‌ها در سال ٬2017 برس کاهش فروش 8 درصدی محصولات سامسونگ دلالت می‌کند. سهم این شرکت در بازار جهانی موبایل نیز 0.9 درصد کاهش پیدا کرده است.

اپل با تنها 80 میلیون فروش کمتر نسبت به سامسونگ و فروش کل 208.8 میلیون دستگاهی٬ در رده‌ی دوم قرار دارد. این درحالیست که سال 2017 اپل 3 درصد بیشتر٬ 215.8 میلیون دستگاه گوشی هوشمند به فروش رسانده بود. به طور کلی سهم آن‌ها از بازار تلفن‌های همراه 0.2 درصد کاهش پیدا کرده و حالا آن‌ها صاحب 14.9 درصد کل این بازار هستند.

فروش گوشی های هواوی در سال 2018

و اما برنده‌ی سال 2018 بازار شرکتی نیست جز هواوی. جدا از چالش‌های سیاسی که اخیرا این شرکت چینی تجربه کرده٬ هواوی موفق شد برای نخستین بار در یک سال٬ از مرز فروش 200 میلیون دستگاه گوشی هوشمند گذر کند. فروش گوشی های هواوی به طور کلی در سال گذشته 206 میلیون دستگاه بوده که با افزایش 52 میلیونی نسبت به سال ٬2017 آن‌ها حالا صاحب 14.7 درصد کل بازار گوشی‌های هوشمند هستند.

فروش گوشی های هواوی در سال 2018

همانطور که پیشتر گفتیم٬ دو شرکت چینی هواوی و شیائومی در برخی از ماه‌های سال با یکدیگر رقابت شدیدی داشتند. اما سرانجام برنده‌ی این رقابت هواوی بود تا شیائومی تا انتهای سال 122.6 میلیون دستگاه گوشی هوشمند بفروشد. فروش کل گوشی‌های این شرکت نسبت به سال 2017 میلادی 30 میلیون دستگاه بوده است. اما رده‌ی پنجم فروش کل گوشی‌ها در حالی به شرکت اوپو می‌رسد که آن‌ها با افزایش 1.3 درصدی٬ جمعا 113.1 میلیون دستگاه گوشی را در سال گذشته فروخته‌اند.

با نگاهی به اطلاعات منتشر شده‌ی مربوط به ماه اکتبر تا دسامبر٬ سامسونگ بار دیگر با فروش 70.4 میلیون دستگاهی٬ رتبه‌ی نخست این سه ماهه‌ی پایانی سال را از ان خود کرده است؛ با این حال اپل و هواوی با اختلافی کم در تعقیبش بوده‌اند. هواوی با 60.5 میلیون دستگاه٬ افزایش 44 درصدی را تجربه کرده است٬ در حالی که اپل با فروش 68.4 میلیون دستگاه٬ همچنان سیر نزولی را طی می‌کند. اپل کاهش 11.5 درصدی یا به عبارتی فروش 8.9 میلیون دستگاه کمتر را تجربه کرده است.

فروش گوشی های هواوی در سال 2018

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

9 دیدگاه

  1. واقعا متنفرم از هوای من میتونستم میت ۲۰ چرا بخرم اما چون کیفیت و طوله عمر نداره نوت ۹ خریدم و خیلی هم دوسش دارم خیلی خوبه هوای تکنولوژیش بگو بعضی چیزا از سامسونگ بهتره اما طوله عمره سامسونگو نداره چون از جون مایه نمیذاره اما سامسونگ هر کاره

  2. عجب !!
    خدا به فریاد اون دسته از افرادى برسه که این برند بنجل بى کیفیت چینى هواوى رو خریدارى کردن!!
    😀

  3. ای بابا وقتی عاقبت سامسونگ و ایفون این شده دیگ انتظاری از هواوی نیس

  4. شیرهههه هوآوی رقیب نداره این غول گوشیای اندرویدی

  5. ای بابا اینم اولشه جوجه رو اخر پاییز میشمارن

  6. اگه بحث اون دو گرونترفروش بود که نمگفتی: انفجار