درآمد ال جی در سال ۲۰۱۸ رکورد زد؛ بخش موبایل همچنان زیان‌آور!

درآمد ال جی در سال ۲۰۱۸ عالی بوده است و طبق گزارش جدید، آنها موفق شده‌اند با کسب ۵۴.۴ میلیارد دلار درآمد که ۲.۴ میلیارد دلار آن سود محسوب می‌شود، رکوردشکنی کرده‌اند.

آمار منتشر شده از گزارش درآمد ال جی در سال گذشته، رشد ۱۰ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۷ نشان می‌دهد. البته زمانی که بخش موبایل را به این گزارش اضافه کنیم، شیب این درآمد‌ها کمتر می‌شود زیرا بخش موبایل ال جی در سال گذشته ۷.۰۸ میلیارد دلار درآمد داشته و البته ۷۰۰ میلیون دلار ضرر عملیاتی را به کمپانی تحمیل کرده است. البته ال جی مدعی است که این بخش، نشانه‌هایی از بهبود را به لطف کنترل کردن مخارج و متعادل‌سازی هزینه‌ها نشان داده است.

امسال ال جی قصد دارد در بازارهایی که تحت سیطره‌ی اپراتورهای موبایل مدیریت می‌شود، یعنی آمریکای شمالی و کره‌ی جنوبی، فعالیت کند تا درآمدهای پایداری داشته باشد. این کمپانی کره‌ای با عرضه‌ی تلفن های همراه هوشمند 5G و پرچمدارانی در فرم‌های متفاوت از گذشته و احتمالا با طراحی منعطف، قصد دارد آمار منفی خود در این چند وقت اخیر را بهبود دهد. در نمودار زیر آمار فروش بخش موبایل ال جی در بازه‌های زمانی متفاوت را مشاهده می‌کنید:

درآمد ال جی در سال ۲۰۱۸ رکوردشکنی کرد

بخش سرگرمی‌های خانگی ال جی سال گذشته رکوردشکنی کرده است و با کسب درآمد ۱.۳۵ میلیارد دلار، بسیاری از نمودارها را صعودی کرده است. به لطف عرضه‌ی تلویزیون‌های پیشرفته‌ی اولد و مدل‌های گران‌قیمت 4K، این بخش موفق شده درآمدهای خود را بالا بکشد. همچنین بخش تولید لوازم خانگی ال جی نیز یکی از رکوردشکن‌های این برند کره‌ای بوده و طبق آمارها، با کسب ۱.۳۵ میلیارد دلار، برترین واحد عملیاتی این کمپانی در سال ۲۰۱۸ بوده است. نمودارهای زیر، فروش محصولات مختلف ابرکمپانی ال جی در بازه‌های سه‌ ماهه در سال ۲۰۱۸ نسبت به ربع آخر ۲۰۱۷ را نشان می‌دهند:

درآمد ال جی از قطعات خودرو نیز رکورد جدیدی ثبت کرد

جالب است بدانید بخش تولید قطعات خودروی ال جی نیز بسیار فعال بوده و موفق به کسب درآمدی معادل ۱.۲۴ میلیارد دلار شده است. این رقم، بالاترین درآمد ثبت شده در تاریخ این بخش از کمپانی محسوب می‌شود. تقاضای بسیار بالای بازار برای لوازم دیجیتال بخش سرگرمی خودروها و البته عملکرد بی‌نظیر گروه ZKW که زیرمجموعه‌ی ال جی محسوب می‌شود، موثرترین عوامل ثبت این رقم رکوردشکن بوده‌اند؛ ال جی در سال ۲۰۱۷، هفتاد درصد از سهام کمپانی ZKW را در ازای پرداخت ۱.۱ میلیارد دلار خریداری کرد که بالاترین رقم پرداخت شده برای خرید یک شرکت جدید در تاریخ کمپانی ال جی محسوب می‌شود.