سریع ترین کشتی دنیا با موتورهای جت بهینه شده + ويديو

کارخانه کشتی سازی Incat استرالیا موفق به ساخت سریع ترین کشتی دنیا با نام Francisco شده است. این کشتی می تواند با سرعت ۵۸ گره دریایی یا ۱۰۷ کیلومتر بر ساعت آبها را شکافته و به جلو برود.

این کشتی که به عنوان یک وسیله دوگانه جابجایی مسافر و بار سریع السیر مورد استفاده قرار می گیرد، از دو موتور جت بهینه سازی شده بهره می برد که یک جفت جت آبی را به حرکت در می آورند.

در واقع درون این کشتی از دو توربین گازی GE استفاده شده که تقریبا همانند موتورهای بوینگ ۷۴۷ هستند. سوخت این موتورها هم گاز مایع LNG است. با این سوخت هر موتور نیروی ۵۹۰۰۰ اسب بخاری تولید می کند که با یک گیربکس ۷ به یک، آن را به یک waterjet منتقل می کنند.

کیم کلیفورد مدیر داخلی Incat می گوید:

«بدون شک این سریع ترین کشتی دنیا است. البته می توان برخی قایق های تندرو را یافت که بتوانند از سرعت ۵۸ گره دریایی فراتر روند، اما هیچ کدام توان حمل ۱۰۰۰ مسافر و ۱۵۰ اتومبیل و حجم زیادی از اسباب و اثاثیه را ندارند.»

منبع : imore

 

World's Fastest Ship Is Powered by Modified Jet Engines

Australian shipyard Incat claims to have built the world's fastest ship, the Francisco, which can travel up to 58 knots or 67 miles per hour.

Described as a "high-speed dual-fuel vehicle and passenger ferry," the ship is powered by two modified jet engines driving a pair of water jets.

"This is certainly the fastest ship in the world," Kim Clifford, Incat managing director, said in a statement. "Of course there's a few speed boats that could surpass 58 knots, but nothing that could carry 1,000 passengers and 150 cars, and with an enormous duty-free shop on board."

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*