آیا این نقاشی کلاسیک، مریم مقدس را در کنار بشقاب پرنده نشان می‌دهد؟ | گجت نیوز
آخرین مطالب
0
امروز

آیا این نقاشی کلاسیک، مریم مقدس را در کنار بشقاب پرنده نشان می‌دهد؟

اخیرا اثر هنری یک نقاش دوره رنسانس در یکی از کلیساهای ایتالیا نظر بسیاری را به خود جلب کرده است. در این نقاشی از مریم مقدس شاید یک بشقاب پرنده مرموز وجود داشته باشد که حاکی از وجود موجودات فضایی است.

کنجکاوی نسبت به نقاشی مذکور از سوی افراد مذهبی نیست. نظریه ‌پردازان توطئه بر این باورند که در این نقاشی، در بالای سر مریم مقدس یک بشقاب پرنده وجود دارد.

مریم مقدس و بشقاب پرنده در یک قاب؟ 

در نقاشی «بشارت همراه با امیدیس مقدس» (The Annunciation with Saint Emidius) اثر نقاش ایتالیایی مشهور، کارلو کریولی (Carlo Crivelli) در سال 1486، مریم مقدس در داخل اتاقی در شهر آسکولی پیکنوی ایتالیایی نشان داده می‌شود و یک پرتو نور طلایی لیزرمانند، از آسمان به سوی سر او می‌تابد. این نور از یک سری ابر دایره شکل در حال چرخش، ریشه می‌گیرد که مشابه معلق ماندن بشقاب پرنده در هوا است.

این پرتو نور در اصل باید نشان دهنده لقاح مطهر (Immaculate Conception) باشد؛ یعنی زمانی که مریم مقدس به شکل معجزه آسایی، بر اساس شایستگی‌هایش، فرزند خود عیسی را حامله شد. از نظر سنتی، این شی، یک حلقه نور بهشتی در نظر گرفته می‌شود. تفکر مذهبی سنتی بر این باور است که این اتفاق یک مداخله الهی بوده اما اگر این شی، الهی نبوده باشد چه؟ اگر این مداخله توسط موجودات فرازمینی صورت گرفته باشد چه؟

سایت لیست‌ورس (Listverse) اخیرا در مقاله‌ای، به 10 نقاشی تاریخی که بشقاب پرنده و یوفوها را نشان می‌دهند پرداخته و نقاشی بشارت همراه با امیدیس مقدس نیز در این فهرست حضور دارد. برای علاقه‌‌مندان به موجودات فضایی، این نقاشی چیزی را نشان می‌دهد که ممکن است افراد مذهبی را شوکه کند.

علاقه‌‌مندان و طرفداران بشقاب پرنده و موجودات فضایی، این حلقه نور را یک یوفوی دیسک شکل تفسیر کرده‌اند. در باور آن‌ها، حضرت عیسی (ع) الهی نبوده و در واقع نتیجه مهندسی ژنتیک و قرار دادن یک نوزاد در شکم مریم مقدس است. در واقع آن‌ها لقاح مطهر را انکار کرده و می‌گویند که مریم مقدس توسط یک نژاد فرازمینی ربوده و حامله شده است.

این پرتو نور، شاید اصلا به نور الهی اشاره نداشته و یک چیز کاملا متفاوت را اثبات کند.

طرفداران این ایده، به این نکته اشاره کرده‌اند که برخورد پرتو نور به مریم مقدس در حالی که داخل خانه حضور دارد، مشابه آدم ربایی‌های مدرن موجودات فضایی است. بسیاری از افرادی که ادعا کرده‌اند توسط موجودات فرازمینی دزدیده شده‌اند، در توضیحات‌شان اعلام کرده‌اند که هنگام رخ دادن این اتفاق داخل خانه‌هایشان بوده و یک نور عجیب از خارج ساختمان و از آسمان، به آن‌ها تابیده شده است.

در بررسی دیگر نقاشی‌های باستانی که نشان دهنده بشقاب پرنده هستند، دانشمند فرانسوی، ژاک ولی (Jacques Vallée) می‌گوید که پدیده‌ مذکور در دیگر آثار هنری قرن پانزدهم و حتی در دوران باستان دیده شده است. او از محققان مشهور و مورد احترام در زمینه یوفو از اواخر دهه 60 است. او همچنین از این نکته سخن گفته که نقاش، اتفاقی که به تصویر کشیده را به چشم ندیده و شاهد ماجرا نیست. نقاشی کارلو کریولی تقریبا 1500 سال پس از میلاد مسیح کشیده شده است. با این حال، چرا بسیاری از مردم و حتی دانشمندان، از وجود اشیای عجیب و مرموز در حکایت‌های قبل از قرن بیستم سخن می‌گویند؟

ژاک ولی در گفتگو با خبرگزاری هافینگتون در این باره می‌گوید که ارزش چنین اتفاقاتی در این است که می‌توان آغاز پدیده بشقاب پرنده را در آثار تاریخی واقعی و مستند پیدا کرد. این محقق کهنه کار ادعا نمی‌کند که نقاشی مذکور، وجود موجودات فرازمینی را تایید می‌کند اما آن را اثباتی بر این قضیه می‌داند که یوفوها از دوران باستان رویت و گزارش شده‌اند. او که با رویکرد علمی به این قضیه پرداخته می‌گوید چون کسی در دوران قرون وسطی چیزی در آسمان دیده، همان پدیده‌‌ای نیست که مردم این روزها در آسمان مشاهده می‌کنند.

اما نظر شما چیست؟ آیا آن چیزی که در این نقاشی به تصویر کشیده شده، پرتو نوری است که به لقاح مطهر اشاره دارد یا قضیه چیز دیگری است. در دنیای واقعی، کدام تئوری برای شما قابل پذیرش است؟

۱۴ دیدگاه

  1. او(مریم) گفت من از تو به خدای رحمان پناه میبرم اگر پرهیزکاری، گفت: من فقط فرستاده ی پروردگارت هستم تا پسر پاکیزه ای به تو بخشم.
    گفت چگونه ممکن است پسر پاکیزه ای برای من باشد؟ درحالی که انسانی با من تماس نداشته و بدکاره نبوده ام
    گفت مطلب چنین است پروردگارت فرموده “این کار بر من اسان است”
    مریم 18

    (3)
  2. این فرازمینی همش تخیل انسان های افراطی و بدون هیچ اعتقاد و مذهبی هستن.ماورا قدرت طبیعی که همون معجزه الهی است اسمش گذاشتن فرازمینی.جن هم که در قران و تورات و انجیل اسمش اومده لابد میخوان بگن ادم مریخی لعنت بر هر چی ادم بی دین و افراطیون توهم پرست

    (-1)
  3. با با نه بشقاب پرنده
    نه مذهب
    به خدا همه انسانها به هیچ چیز یقین ندارن ….
    بد رنجی داریم میکشیم ….
    تا حالا شده یقین صد درصد رو به هر یک از باور ها بدید ؟؟؟؟
    یقین صد درصد باعث سقوط انسان میشه …
    همه چی باید با بررسی و احتیاط صورت بگیره

    ادم داریم میگه دروغه !!! اخه ابله از کجا مطمعنی …
    ادم داریم راسته !!! اخه ابله از کجا مطمعنی ….
    یقین باعث بی احترامی به هم نوع ها و ایجاد تضاد بین ادما میشه …
    یقین پشتش یک غروری خوابیده که ، نیروی جالبی نیس به نظرم

    (3)
    • تو هم احتمالا شیطان پرستی وقتی میگی نه خدا هست و نه پیامبر پس چی؟لابد میخوای بگی فرا زمینی ها ما رو خلق کردن
      احمق از خدا بی خبر برو غسل نجابت بگیر تشهد کن و به خدا ایمان بیار و نمازت بخون تا خدا یه عنایتی بهه بکنه و شیطون لعنت کن

      (-10)
    • گفتی: “به خدا همه انسانها به هیچ چیز یقین ندارن”
      – به این حرفت یقین داری؟
      پرسیدی: “تا حالا شده یقین صد درصد رو به هر یک از باور ها بدید؟”
      – بله، صد البته!
      شاید با بعضیا تعارف داشته باشیم ولی با خودمان نداریم. لذا تا وقتی چیزای یقینی هست، دلیلی ندارد با شکیات کلنجار برویم؛ آخرش هم هیچی به هیچی!
      ادّعاکردی: “یقین صد درصد باعث سقوط انسان میشه”
      – برعکس!
      دست‌وپازدن در گرداب شکّ و دودلی، نشانۀ عجز و درماندگی بوده، سرانجامی جز فرورفتن در بدبختی گمراهی و اسارت هوای نفس ندارد؛ درحالیکه رسیدن به ساحل یقین، نشانۀ رشد عقلی، تسلط بر امور زندگی و کمال بوده، فرد و جامعه را عاقبت بخیر میکند.
      گفتی: “همه چی باید با بررسی و احتیاط صورت بگیره”
      – بسیار خوب!
      این فراز گهربار برای عمل کردن است نه فقط برای پیشکش کردن!
      تو که به احتیاط توصیه میکنی، چرا با قطع و یقین، باور قلبی دیگران را ردّ می‌نمایی؟
      [بدتر اینکه] چرا آدمهای مطمئن را بی‌ادبانه تخطئه میکنی؟
      گفتی: “ادم داریم میگه دروغه !!! اخه ابله از کجا مطمعنی …ادم داریم راسته !!! اخه ابله از کجا مطمعنی”
      – در مورد امور ناشناس حق با شماس؛ امّا در امور مجرّب و یقینی، خیر!
      اگر بچه را یکبار گفتی: جیزه، امتحان کرده، یادش ماند؛ تیزهوش است؛
      اگر پس از چندبار، یادش ماند؛ هوش متوسط دارد؛
      اگر پس از چندین بار سوختن، یادش نماند؛ کُندذهن است، باید برایش فکری کرد!
      امّا یک فرد بالغ برای رسیدن به یقین در مورد خطر برق‌گرفتگی، نیازمند تجربه نبوده و اگر بپرسی از کجا مطمئنی؟ [با خنده بر عقلت] خواهد گفت: شک داری؟ امتحان کن!
      آنوقت اگر لجاجت کرده [بخواهی همه چی را امتحان کنی] ثابت کردی که خودت ابلهی.
      ادّعاکردی: “یقین باعث بی احترامی به هم نوع ها و ایجاد تضاد بین ادما میشه”
      – عجب کفشی!
      اتفاقاً اگر آشنات، بجای احوالپرسی، مردّد شد و از کنارت رد شد، آنوقت بی‌احترامی کرده!
      این توی در شکّ مانده‌ای که به دیگران بی‌احترامی کردی؛ درحالیکه باید به آینه میگفتی:
      “اخه ابله از کجا مطمعنی”
      تضاد بین آدمها همیشه هست و ربطی به شکّ و یقین ندارد.
      گفتی: “یقین پشتش یک غروری خوابیده که ، نیروی جالبی نیس به نظرم”
      – یقین، اطمینان آور و آرامش بخش است ولی خاطرجمعی، به غرور ربطی ندارد.
      برعکس، این توی در شکّ مانده‌ای که برغم داشتنِ تردید دانسته / ندانسته ( مثلاً به نظرت؟) به دیگران توهین میکنی.
      نیروی یقین، برای هرکه جالب نباشد، برای در شکّ ماندگان، لابد جالب هست که نشانه‌اش گرفته‌اند.

      (3)
      • جناب ، کللللللل …..
        کل مغز ، عالم .
        مشکل تو و امثالت اینه که :
        کثافت …
        الان برام یه تومار نوشتی درسته ؟
        کثافت
        مگه خودت کی هستی که نظر و سلایق و ایده های باااااااااازم میگم کثافتتتتت صد درصد یقین داری جات بعده مرگ کجاست ؟
        کثافت یقین بده دیگه …..
        گوسفند
        مرغ تو سفره میدونه پروردگار داره …
        اون قدرررر کند ذهن و عقب افتاده هستی که فک کردی هم نوعت نمیدونه پروردگار داره ؟
        گوسفندددددددد
        مشکلت اینه که همرو گوسفند میدونی در حال این که اطلاع از محتاجی هر انسان به پروردگارشو نداری کم عقلللللل ….
        یک درصد نظر خودتو از زبون عده ایی انسان به دهن کثیفت نیار
        هر کسی یه نظری داره
        الان بالا تومار نوشتی
        باید تعظیم کنم به تویه کثافت ، برام هم اشناییی
        حرفت صفر تا صد هم درست باشه
        باهات پیش خدا هم نمیام …..
        مغرور خود بین بی شخصیت گوههههه کش
        یک درصد طرف داره این ….باشی
        لعنت خدا بر تویه بی فکر و بی تمدن و بی ریشه باشه که کم ادم از تو و امثالت درد میکشن …….
        گم شو برو سوادتو رو نتیجش پیاده کن
        پوچ بی مصرف

        (-4)
  4. 1. این [مثلاً] نقاشی، کلاسیک نیست؛ Fake است.
    2. حضرت مریم عذرا (س) در همۀ تمثال‌ها، با حجاب (پوشش حیا) است.
    3. این دروغگوی گستاخ هیچ احترامی برای سرور بانوان دین مسیح (ع) قائل نیست.
    کافر همه را به کیش خود پندارد.
    حیوان! چون مادرش را سرپَتی دیده، مرتکب این قیاس وقیح شده.
    4. زنانِ هزاران سال قبل، به جای خود، در فیلمهای کابوی هم، زنان دارای پوشش‌اند؛ نه چون هالیوود مذهبی است بلکه چون واقعیت همین است.
    5. موهومات فرازمینی، زادۀ ذهن علیلِ فراماسونی است که با عقدۀ رنسانس، کمر به دین‌ستیزی [به قیمت ترویج شیطان‌پرستی] بسته.
    احمق دچار افراط و تفریط است.
    6. گفتی: “تفکر مذهبی سنتی بر این باور است که این اتفاق یک مداخله الهی بوده اما اگر این شی، الهی نبوده باشد چه؟ اگر این مداخله توسط موجودات فرازمینی صورت گرفته باشد چه؟”
    – چرا شکم و زیرشکم (از قلیان و قهوه‌خانه تا رقص و موسیقی و …) سنتی (قدیمی)‌اش مطلوب است ولی چون به تفکّر میرسی، عقدۀ مدرنیته شدیداً گُل میکند؟
    – اگر وجود همین موجودات فرازمینی، یک مداخله الهی بوده باشد چه؟
    7. گفتی: “او همچنین از این نکته سخن گفته که نقاش، اتفاقی که به تصویر کشیده را به چشم ندیده و شاهد ماجرا نیست.”
    – پس احمق میخواهد با یک نقاشی خیالی به جنگ حقیقت رَود؟!
    8. پرسیدی: “نظر شما چیست؟”
    – نظر ما اینست: اگر دین و اعتقادی به رستاخیز ندارید، لاأقل در دنیا آزادمرد باشید!
    ایمان به باور ملیاردها انسان (خرد جمعی) اجباری نیست ولی خودداری از اهانت، الزامی است و إلّا جوابِ های، هوی است و پاسخ داعش، شمشیر! و اینرا جز بزهکار هنجارشکن، نمیخواهد.

    (-7)
  5. بابا ول کنید تو رو خدا
    دیگه هر چی هست ربطش میدید به بشقاب پرنده ها

    (0)
  6. بنظر من این چیزا ییه ربطی داره به فرازمینی ها

    (-1)
  7. ب چه چیزایی دقت میکننا

    (0)
  8. چرا انقد دوس دارن الکی جو بدن اخه

    (2)
  9. عای دهنمونو سرویس کردن با این عکس

    (0)
  10. ینی تا الان اینو ندیدن

    (-1)

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*