پوما با کفش هوشمند Fi که بند خودش را سفت می‌کند شما را به آینده می‌برد!

پوما با کفش هوشمند Fi که بند خودش را سفت می‌کند شما را به آینده می‌برد!

قطعا اگر یک چیز باشد که ما دوست داریم در آینده آنها را ببینیم، آن چیز کفشی هستند که خودش بند خودش را سفت می‌کند و حالا کفش هوشمند Fi پوما قرار است این رویا را به واقعیت تبدیل کند!

قطعا شما هم در بسیاری از فیلم‌های فانتزی مربوط به آینده دیده‌اید که کفش های هوشمندی وجود دارند که خودشان را با سایز پای کاربر تطبیق می‌دهند. حالا پوما با معرفی سری کفش های هوشمند Fi وارد دنیای کتانی های ورزشی نوآورانه‌ای شده است که خودشان بدون نیاز به کاربر، بند خودشان را سفت می‌کنند.

کمپانی نایک اولین برندی محسوب می‌شد که با معرفی ‌کتانی های Hyperadapt که بر روی پای کار بسته می‌شدند، ما را با کفش های هوشمند آشنا کرد؛ اما حالا پوما دومین غول ورزشی جهان محسوب می‌شود که وارد این حوزه شده است. البته محکم کردن بندها، تنها قابلیت جذاب کفش های جدید پوما نیست و در ادامه می‌خواهیم تعدادی دیگر از ویژگی‌های نوآورانه آنها که می تواند ورزش کردن را لذت‌بخشتر کند را به شما معرفی کنیم.

Fi مخفف عبارت «محکم شدن به طور هوشمند» است

کتانی های هوشمند سری Fi پوما صبح امروز در هنگ کنگ معرفی شدند ، مهم ترین قابلیت آنها این است که مانند کتانی های سنتی لازم نیست که بند آن‌ها را خودتان گره بزنید، بلکه یک کابل مخصوص در نیمه بالایی کفش عبور داده شده است که به طور هوشمند سفت می‌شود و کفش را بر روی پای شما محکم می‌کند. یک ماژول لمسی بر روی قسمت بالایی این کفش وجود دارد که زمانی که پای خود را درون کتانی قرار می‌دهید. می‌نوانید با سوایپ کردن بر روی این ماژول به کفش اعلام کنید تا دور پای شما محکم شود.

همان‌طور که در تیزر تبلیغاتی این کتانی در بالا مشاهده می‌کنید این کار به شکل بسیار جالبی انجام می‌شود و ظرف مدت چند ثانیه می‌توانید کفش را بپوشید و فعالیت ورزشی خود را آغاز کنید. طبق اعلام رسمی کمپانی سازنده این کفش دارای یک سیستم حافظه است که شکل پای شما را به خاطر می‌سپارد و در دفعات بعدی به طور خودکار می‌تواند خود را بر روی پایتان محکم کند. البته این‌ها قابلیت‌هایی هستند که بر روی کاغذ جذاب به نظر می رسند اما تا زمانی که محصول نهایی را بررسی نکنیم، نمی‌توانیم میزان راحتی و کاربردی بودن استفاده از آن در فعالیت های ورزشی روزمره را بسنجیم.

جالب است بدانید که نیاز نیست برای محکم کردن کفش تنها به خود بدنه کفش اتکا کنید و یک اپلیکیشن موبایل وجود دارد که تنظیمات مورد نظر شما را بر روی آن اعمال می‌کند. همچنین کفش های Fi پوما از ساعت اپل واچ نیز پشتیبانی می‌کند و با اتصال به ساعت های هوشمند اپل شما می‌توانید حتی در اواسط فعالیت ورزشی نیز بدون اینکه لازم باشد گوشی را از جیب خود دربیاورید، تنظیمات مورد نظرتان را اعمال کنید.

پوما با کفش هوشمند Fi که بند خودش را سفت می‌کند شما را به آینده می‌برد!

در پایان ورزش نیز شما می‌توانید با سوایپ کردن به سمت پایین بر روی همان ماژول مورد نظر کاری کنید تا بندها شل شود و بتوانید کفش را از پای خود به راحتی بیرون بیاورید.

قیمت کتانی پوما Fi چقدر است و چه زمانی وارد بازار می‌شود؟

متاسفانه علیرغم این قابلیت های جذاب شما لازم است که مدت زیادی را برای خرید این کفش منتظر بمانید و طبق اعلام پوما تا بهار ۲۰۲۰ آنها وارد بازار نمی شوند. شما برای خرید یک جفت از این کفش ها لازم است ۳۳۰ دلار بپردازید که در مقایسه با کتانی های هوشمند ۳۵۰ دلاری نایک کمی ارزان‌تر به فروش می‌رسد.