اینتل هم با ثبت یک پتنت جدید وارد بازی گوشی های منعطف شد

اینتل هم با ثبت یک پتنت جدید وارد بازی گوشی های منعطف شد

دیگر شکی وجود ندارد که گوشی های قابل انعطاف مهم‌ترین محصولات تجاری حوزه موبایل در سال ۲۰۱۹ به شمار می‌روند و حالا این رقابت جذاب پای اینتل را هم به این بازار شلوغ باز کرده است.

تقریبا از نیمه دوم سال میلادی گذشته بود که ما شاهد انتشار گزارش‌هایی درباره فعالیت سازندگان موبایل برای تولید گوشی های قابل انعطاف و تاشو بودیم و حالا به نظر می‌رسد که سال ۲۰۱۹ شاهد اولین نمونه‌های تجاری این محصولات در بازارهای جهانی خواهیم بود. بعد از سامسونگ، ال ‌جی، هواوی، شیائومی و چندین برند دیگر حالا به نظر می‌رسد که قول چیپ‌ست‌سازی دنیا یعنی کمپانی اینتل نیز به فکر افتاده است که وارد این حوزه جذاب شود و طبق گزارش که ساعاتی پیش منتشر شده است، این برند آمریکایی یک پتنت جدید در این زمینه را در سال ۲۰۱۷ به ثبت رسانده است.

اینتل هم با ثبت یک پتنت جدید وارد بازی گوشی های منعطف شد

درخواست این پتنت سال گذشته توسط توسط اینتل به اداره ثبت علائم تجاری و پتنت‌های ایالات متحده آمریکا (USPTO) ارسال شده بود و حالا این اداره به گزارش خبرگزاری Lets Go Digital، این درخواست را قبول کرده است. پتنت اینتل با عنوان «یک دیوایس الکترونیک با پنل‌های نمایشگر قابل انعطاف» به ثبت رسیده است و از طراحی‌های آن می‌توانید حدس بزنید که چیزی به جز یک گوشی منعطف در ذهن طراحان این اختراع وجود نداشته است.

اینتل هم با ثبت یک پتنت جدید وارد بازی گوشی های منعطف شد

همانطور که در تصاویر داخل پتنت مشاهده می‌کنید، گوشی قابل انعطاف Intel از یک نمایشگر سه بخشی برخوردار است که نمایشگر مرکزی، در واقع نمای اصلی که همان حالت تاچ اسکرین گوشی موبایل محسوب می‌شود را به نمایش می‌گذارد و دو پنل سمت راست و چپ از طریق اهرم‌هایی که به بیرون باز و بسته می‌شوند، پیش روی کاربر قرار خواهند گرفت؛ زمانی که کاربر تمام آنها را باز می‌کند، یک تبلت با نمایشگر سه برابری را در اختیار خواهد داشت.

اینتل هم با ثبت یک پتنت جدید وارد بازی گوشی های منعطف شد

گوشی قابل انعطاف اینتل از قلم استایلوس پشتیبانی می‌کند

به شکل جالبی این محصول شباهت‌هایی نیز با دیوایس Andromeda مایکروسافت دارد که البته خبری از پیگیری تولید آن توسط این غول آمریکایی وجود ندارد. اولین دلیل این است که پنل مرکزی می‌تواند به یک کیبورد QWERTY مجازی تبدیل شود. در این حالت نمایشگر بیرونی به یک نمایشگر مشابه لپ تاپ های معمولی تبدیل می‌شود تا کاربر بتواند از این گوشی انعطاف پذیر در چند حالت مختلف استفاده کند. همچنین در طراحی ها به این موضوع نیز اشاره شده که در زیر بدنه یک محفظه قرار دارد که برای قرار دادن قلم استایلوس به کار می‌رود. البته این محفظه زمانی قابل استفاده است که نمایشگر گوشی کاملا بسته باشد.

در انتها توجه داشته باشید که ثبت پتنت به هیچ عنوان تضمینی بر این نیست که اینتل بخواهد به زودی وارد بازار تجاری گوشی های قابل انعطاف باشد و از دلایل مهم ثبت آن می‌تواند دریافت سفارش‌های بیشتر برای تراشه‌های تولیدی اینتل از کمپانی های گوشی‌سازی باشد که به دنبال تولید مدل‌های تاشو و قابل انعطاف هستند. رندرهای سه بعدی زیر که از سوی وب‌سایت Lets Go Digital تولید شده است، طرح شبیه‌سازی شده از این گوشی مفهومی عجیب در حالت‌های مختلف را به نمایش می‌گذارد:

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. اصلا کسی منعطف میگیره که بخواد بازی هم داشته باشه

  2. چقدر برند گوشی داریم خبر نداریم