آنتی ویروس های ویروسی

مراقب آنتی ویروس های ویروسی باشید

امروزه سازندگان بدافزارها آن‌ها را در قالب‌های مختلفی منتشر می‌کنند. آنتی ویروس های ویروسی نیز جزوی از نرم افزارهای مخرب محسوب می‌شوند و به همین دلیل کاربران باید مراقب باشند.

در حال حاضر بدافزارهای متعددی در فروشگاه‌های آنلاین برنامه‌های اندرویدی عرضه می‌شوند، اما در بین آن‌ها برنامه‌های مخربی نیز به عنوان آنتی ویروس قرار دارد که ویروسی بوده و به دستگاه کاربران آسیب می‌رسانند. به همین دلیل کاربران برای دانلود و نصب آنتی ویروس‌ها باید هوشیار باشند و از فروشگاه‌های معتبر آن‌ها را دریافت کنند. در واقع تعداد زیادی از برنامه‌هایی که در فروشگاه‌های آنلاین اندرویدی عرضه می‌شوند، نسخه بازسازی شده‌ای هستند که آیکون و عنوان آن‌ها متفاوت بوده و در عمل هیچ کارایی برای دستگاه کاربران ندارند و حتی ممکن است در قالب بدافزار یا آنتی ویروس های ویروسی منتشر شوند.

در مارکت‌های اندرویدی تعداد زیادی آنتی ویروس با عناوین مختلف عرضه می‌شوند که کارایی مطلوبی ندارند و عملکرد آن‌ها در تشخیص بدافزارها بسیار ضعیف است. این آنتی ویروس‌ها معمولا از یک پایگاه داده آفلاین کمک می‌گیرند که به‌روزرسانی هم نمی‌شوند. برخی از آنتی ویروس‌ها نیز کارهای پیش پا افتاده‌ای چون بررسی مجوزهای برنامه‌ها یا فرمت فایل‌های ذخیره شده را انجام می‌دهند که در مقابل آنتی ویروس‌های معتبر بسیار ساده عمل می‌کنند. از این رو کاربران باید به دنبال آنتی ویروس‌های معتبر باشند و آن‌ها را از مارکت‌های مجاز دریافت کنند.

آنتی ویروس های ویروسی

هشدار مرکز ماهر در خصوص آنتی ویروس های ویروسی

مدتی قبل مرکز مدیریت امداد و هماهنگی رخدادهای رایانه‌ای (ماهر) با مارکت‌های اندرویدی داخلی همکاری کرده تا پس از بررسی اپلیکیشن‌ها و برنامه‌ها، میزان مخرب بودن آن‌ها را شناسایی کنند که در این بین آنتی ویروس‌ها نیز مورد بررسی قرار گرفتند. صفری فروشانی، کارشناس نرم افزارهای آنتی ویروس در خصوص برنامه‌های جعلی و آنتی ویروس های ویروسی عنوان کرد:

بر اساس گزارش مرکز ماهر، حدودا تمامی برنامه‌هایی که با عنوان آنتی ویروس در مارکت‌ها وجود دارند، در واقع آنتی ویروس نیستند، بلکه فیک‌ آنتی ویروس محسوب می‌شوند. هرچند فیک آنتی ویروس‌ها تهدیدهای تازه‌ای به شمار نمی‌روند و در گذشته نیز نه فقط در مارکت‌های ایرانی بلکه گاهی اوقات در گوگل پلی هم مشاهده شده و حذف شدند که به همین دلیل این موضوع عجیبی به حساب نمی‌آید.

از این رو کاربران می‌بایست نسخه‌های معتبر آنتی‌ویروس‌ها را که لینک دریافت آن‌ها در سایت رسمی شرکت‌های آنتی ویروس قرار دارد، دانلود و نصب کنند. در این خصوص مرکز ماهر نیز گزارشی را منتشر کرده است که کاربران می‌توانند از آن استفاده کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. ما هی انتی ویروس نداریم راحت