سونی قابلیت های بی‌نظیر دوربین سه بعدی ToF گوشی های موبایل را در این ویدیو نمایش می‌دهد

سونی قابلیت های بی‌نظیر دوربین سه بعدی ToF گوشی های موبایل را در این ویدیو نمایش می‌دهد

۴ سال پیش سونی کمپانی بلژیکی Softkinetic را که در زمینه تولید دوربین های سه بعدی ToF به نام DepthSense فعالیت می‌کرد، خریداری کرد. حالا روز گذشته سونی تیزر تبلیغاتی جدیدی منتشر کرده که قابلیت های دوربین های Time of Flight در گوشی های موبایل را نشان می‌دهد.

در ویدیو جدید سونی شما می‌توانید قابلیت های جذابی که اسمارت فون ها به وسیله دوربین های ToF قادر به انجام آنها هستند را مشاهده کنید. در این ویدیو که با عنوان “Life with DepthSense” منتشر شده است، در ابتدا شما یک اپلیکیشن گرافیکی مجازی را مشاهده می‌کنید که در آن دوستان و خانواده می‌توانند یادداشت‌هایی را در مکان‌های مختلف به شکل سه بعدی قرار دهند و شما با رد شدن از آن مکان و مشاهده از طریق لنز دوربین، پیام‌ها را به همان شکل و در همان ابعاد مورد نظر کاربر به صورت متحرک تماشا کنید.

همانطور که در این ویدیو سونی به آن اشاره می‌کند، این قابلیت برای ارسال پیام‌های تبریک و پیام‌های یادآوری که می‌خواهید در زمان خاصی کاربران دیگران آنها را ببینند، بسیار کاربرد خواهد داشت و از شکل سنتی فرستادن پیام متنی بسیار جذاب‌تر است:

ایده دیگر استفاده از دوربین سه بعدی ToF برای سلفی های متحرک پیشرفته‌تر است. شما می‌بینید که کاربر با تکان دادن دست خود در هوا می‌تواند کاری کند که دوربین حرکات دست او را با دقت بسیار بالایی شناسایی کند و به سرعت افکت‌های جذاب انیمیشنی را به تصاویر سلفی او اضافه کند:

قابلیت های دوربین سه بعدی ToF در گوشی های موبایل سونی

قابلیت‌های مربوط به سرگرمی و دنیای بازی نیز قطعا یکی از مهمترین ‌حوزه‌هایی است دوربین های ToF می‌توانند در آن ایفای نقش کنند. بازی نشان داده شده در تصویر، یک جنگ رباتیک را به نمایش می‌گذارد کاربران با تکان دادن دست‌های خود در هوا می تواند تیرهای لیزری شلیک کنند و با یکدیگر و با دشمنان تولید شده توسط کامپیوتر مبارزه کنند. اپلیکیشن آخر نیز یک نرم افزار کاربردی برای اندازه‌گیری اشیای مختلف است که می‌تواند ابعاد دقیق را ابعاد دقیق اجسام را با تشخیص اندازه آنها به شما نشان دهد.

روز گذشته گزارشی منتشر شد مبنی بر اینکه اکسپریا ایکس زد ۴ سونی از دوربین سه بعدی Time of Flight برخوردار است، بنابراین انتشار این ویدیو که در آن به مدل گوشی خاصی اشاره نشده، قطعا با آن گزارش ارتباط دارد. گوشی موبایل داخل ویدیو دارای گوشه‌های بسیار گردی است که تا به حال در گوشی های اکسپریا چنین سبکی را مشاهده نکرده‌ایم و به احتمال زیاد یک نمونه‌ی کامپیوتری ساده از یک گوشی موبایل نامشخص است.

سیستم فوکوس خودکار جدید سونی رکوردشکنی می‌کند

سونی قابلیت های بی‌نظیر دوربین سه بعدی ToF گوشی های موبایل را در این ویدیو نمایش می‌دهد

همچنین یک افشاگر جدید نام “Xperia α1” را به یک دوربین جدید برای گوشی های موبایل نسبت داده استژ این دوربین سرعت فوکوس خودکار باورنکردنی دو صدم ثانیه را در اختیار کاربران می‌گذارد که سریع‌ترین مقدار در دنیای اسمارت ‌فون‌ ها محسوب می‌شود. دنبال کردن سوژه به صورت ریل تایم نیز از دیگر قابلیت‌های آن است؛ جالب است بدانید که این رکورد در حال حاضر در اختیار خود سونی با سیستم فوکوس خودکار سه صدم ثانیه‌ای است. در ضمن فناوری به کار رفته در این دوربین با دوربین بدون آینه سونی a6400 که سرعت فوکوس خودکار دو صدم ثانیه‌ای را به ارمغان می‌آورد نیز بی‌ارتباط نیست.

از جمله مهمترین مشخصات مطرح شده برای پرچمدار جدید سونی یک دوربین ۵۲ مگاپیکسلی است که رقمی باورنکردنی در دنیای گوشی‌های موبایل محسوب می‌شود؛ البته ما هنوز درباره‌ی آن مطمئن نیستیم و برای اطمینان از اینکه عبارت α به چه محصولی اشاره دارد و دوربین‌های ToF در کدام محصولات سونی چه کاربردهایی خواهند داشت. باید تا روز ۲۵ فوریه (۶ اسفند) و برگزاری کنفرانس سونی منتظر بمانیم.