عجیب‌ترین سبک طراحی دوربین ها را در رندر هواوی پی 30 پرو ببینید

عجیب‌ترین سبک طراحی دوربین ها را در رندر هواوی پی 30 پرو ببینید

به تازگی یک رندر کامپیوتری از محصولی که گفته می شود هواوی پی ۳۰ پرو باشد بر روی اینترنت قرار گرفته است. این تصویر که تنها پنل پشتی دیوایس را نشان می‌دهد، از ساختار عجیب دوربین های سه گانه پرچمدار سری پی هواوی حکایت دارد.

نسل قبلی این محصول یعنی هواوی پی ۲۰ پرو نیز با یک سیستم متشکل از دوربین‌های سه گانه روانه بازار شده بود، اما حالا به نظر می‌رسد که هواوی قصد دارد یک سنسور دیگر را نیز به این ساختار اضافه کند. سنسور چهارم در واقع یک دوربین سه بعدی ToF است که اخبار زیادی درباره‌ی حضور آن در گوشی های قدرتمند سال ۲۰۱۹ شنیده می‌شود. این سنسور در واقع برای اسکن اشیا به صورت سه بعدی و تشخیص عمق و فاصله‌ی آنها از یکدیگر و نسبت به گوشی به کار می‌رود. اگر تیزر تبلیغاتی اخیر سونی را دیده باشید، به خوبی متوجه کاربردهای جذاب آن خواهید شد که اندازه‌گیری ابعاد اشیا به شکل دقیق از طریق دوربین دنبال کردن سوژه به صورت real-time، قابلیت نوشتن و طراحی بر روی فضا و انجام تنظیمات خودکار بر روی عکس‌های سلفی به صورت هوشمند از جمله قابلیت‌های آن به شمار می‌روند.

عجیب‌ترین سبک طراحی دوربین ها را در رندر هواوی پی 30 پرو ببینید

طراحی دوربین های هواوی پی 30 پرو (Huawei P30 Pro) در این رندر اگر در محصول نهایی نیز به کار گرفته شود، یکی از شلوغ‌ترین و بی‌قاعده‌ترین پنل‌های پشتی در میان گوشی‌ های پرچمدار هواوی را رقم خواهد زد. در مدل پی ۲۰ پرو نیز شاهد دوربین‌های سه گانه با طراحی مشابهی بودیم که دو دوربین از سنسور سوم جدا شده بودند، اما حالا اضافه شدن دوربین ToF کار را خراب کرده است.

پایین سنسور سوم دوربین، فلش ال ای دی نیز مشاهده می‌شود و طبق روال پرچم‌داران اخیر هواوی کمپانی آلمانی لایکا، به همکاری مشترک خود با این برند چینی برای تولید دوربین های این گوشی هواوی نیز ادامه خواهد داد. کادر سمت راست در واقع مربوط به سیستم دوربین سه بعدی Time of Flight است که چند میلی‌متر از کادر دوربین‌های اصلی فاصله دارد و دو دایره سیاه را در بالا پایین آن می‌بینید. این دایره‌ها در واقع ماژول فوکوس خودکار لیزری آن را تشکیل می‌دهند.

مشخصات دوربین هواوی P30 پرو

در حال حاضر جزئیاتی از مشخصات دوربین هواوی پی 30 پرو وجود ندارد، اما طبق شایعات قرار است یک سنسور مدل IMX607 سونی با رزولوشن ۳۸ مگاپیکسل به عنوان دوربین اصلی آن ایفای نقش کند. همچنین گفته می‌شود که از یک ماژول دوربین پریسکوپ‌مانند برای زوم بهتر در آن استفاده خواهد شد. نمایشگر تمام صفحه با ناچ قطره‌ای و پردازنده کایرین ۹۸۰ از دیگر مشخصات مهم پرچمدار ۲۰۱۹ هواوی محسوب می‌شوند.