بهترین مقاصد گردشگری

بهترین مقاصد گردشگری سال 2019

بهترین مقاصد گردشگری در سال 2019 کدام شهرها و کشورها هستند؟ در این مقاله، شهرها و کشورهایی را معرفی می‌کنیم که بهترین مقصد برای سفر کردن در سال 2019 شناخته می‌شوند.

با آغاز سال 2019 میلادی در ماه گذشته و همچنین با نزدیک شدن به پایان سال 1397 و فرا رسیدن نوروز 98، بیشتر مردم به دنبال یافتن مقصد مناسبی برای سفر هستند. در این میان، رسانه‌های مختلف با در نظر گرفتن فاکتورهای گوناگون، مقاصد گردشگری را در تمام کشورها مورد بررسی قرار داده‌اند و بهترین مقاصد گردشگری سال 2019 را معرفی کرده‌اند. البته هر سایت و نشریه‌ای مطابق با سلیقه خود، بهترین مقاصد گردشگری 2019 را انتخاب کرده است و ما نیز اکنون بر اساس یک جمع‌بندی از رسانه‌های مختلف، بهترین مقاصد برای سفر در سال 2019 را معرفی می‌کنیم.

معرفی بهترین مقاصد گردشگری 2019

بهترین کشورها برای سفر

1. ایتالیا

بهترین مقاصد گردشگری

ایتالیا یکی از جذاب‌ترین و محبوب‌ترین کشورها برای گردشگران است. این کشور با جاذبه‌های گردشگری معروفش همه ساله میزبان گردشگران بسیاری از سراسر جهان است. در هر گوشه‌ی ایتالیا، یک جاذبه طبیعی، تفریحی، هنری یا تاریخی را مشاهده می‌کنید و مطمئنا از سفر کردن به این کشور پشیمان نخواهید شد. ایتالیا آب‌وهوای مناسبی هم دارد و تقریبا در تمام طول سال می‌توانید به این کشور اروپایی سفر کنید، اما با توجه به امکان انجام تفریحات آبی و ساحلی، فصل بهار و تابستان برای گردشگران مناسب‌تر است.

2. سنگاپور

بهترین مقاصد گردشگری

سنگاپور در جنوب شرق آسیا یکی از زیباترین، پیشرفته‌ترین و جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری آسیاست. این کشور کوچک در سال‌های اخیر پیشرفت فوق‌العاده‌ای داشته و قطعا با سفر کردن به آن از دیدن آسمان‌خراش‌های متعدد و شهر بازی‌های بزرگ شگفت‌زده خواهید شد. همچنین یکی از بزرگ‌ترین آکواریوم‌های جهان در سنگاپور قرار دارد. برخی از گردشگران بعد از سفر به سنگاپور می‌گویند انگار به آینده سفر کرده‌ایم. از دیگر جاذبه‌های این کشور شرق آسیایی می‌توان به رستوران‌های متنوع با غذاهای دلچسب اشاره کرد. رستوران‌های سنگاپور با کیفیت بالا، فضای مدرن و منوهای جهانی خود شناخته شده هستند.

3. اسپانیا

بهترین مقاصد گردشگری

نمی‌توان از بهترین مقاصد گردشگری صحبت کرد و نامی از کشور اسپانیا نیاورد. اسپانیا یکی از توریست‌پذیرترین کشورهای اروپا و حتی جهان است. اگر برای سفر کردن به فاکتورهایی چون طبیعت، غذا، تفریح، فرهنگ، تاریخ و… اهمیت می‌دهید، همه‌ی آن‌ها را می‌توانید در اسپانیا پیدا کنید. در هر چهار فصل، اسپانیا مملو از گردشگران خارجی است و آب‌وهوای مدیترانه‌ای و مطلوب این کشور اروپایی به همراه سواحل زیبای آن، باعث شده توریست‌ها اسپانیا را یکی از رویایی‌ترین مقاصد گردشگری جهان بدانند. همچنین در بسیاری از شهرهای این کشور و در بیشتر شب‌ها، کارناوال‌ها و جشن‌های مختلفی برپا می‌شود و صدای موسیقی و پایکوبی خیابانی به گوش می‌رسد.

4. تایلند

بهترین مقاصد گردشگری

تورهای تایلند جزو محبوب‌ترین تورها به خصوص نزد گردشگران ایرانی است. این کشور شرق آسیایی در سال‌های اخیر به مقصد جذابی برای توریست‌ها تبدیل شده و با داشتن جاذبه‌های طبیعی و تاریخی و زیرساخت‌های ویژه تفریحی و اقامتی، هر ساله میزبان گردشگران زیادی از سراسر جهان است.

5. کلمبیا

بهترین مقاصد گردشگری

کلمبیا کشوری است در قاره آمریکای جنوبی که نام آن از کریستف کلمب گرفته شده و تاریخ غنی و پرباری دارد. بسیاری از گردشگران، کلمبیا را با فستیوال‌های پرشمارش می‌شناسند و تقریبا می‌توان گفت این کشور هر روز یک فستیوال دارد. از جمله این فستیوال‌ها می‌توان به نمایشگاه کالی، بارانکیولا، تئاتر ایبوامریکن و فستیوال گل‌ها اشاره کرد که هر یک از آن‌ها در زمان خود توریست‌های زیادی را به کلمبیا می‌کشانند. از دیگر زمانی‌هایی که گردشگران زیادی به کلمبیا سفر می‌کنند، زمان جشن کریسمس و همچنین جشن‌های استقلال کلمبیا است. علاوه بر فستیوال‌ها، این کشور آمریکای جنوبی جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی متعددی دارد؛ مانند موزه سانتال کلارا، کلیسای سان فرانسیسکو، باغ گیاه‌شناسی بوگوتا و میدان بولیوار.

6. آفریقای جنوبی

بهترین مقاصد گردشگری

آفریقای جنوبی در جنوبی‌ترین قسمت قاره سیاه قرار گرفته و تنها کشور دنیاست که سه پایتخت مختلف دارد. کیپ تاون، پایتخت اصلی و بزرگ این کشور است، بلوئم پایتخت قضایی و پرتوریا نیز پایتخت اداری آفریقای جنوبی هستند. از دیگر شهرهای بزرگ و مطرح آفریقای جنوبی، ژوهانسبورگ است که جاذبه‌های گردشگری بسیاری هم دارد. این کشور آفریقایی توسط اقیانوس هند و اطلس احاطه شده و از جمله جاذبه‌های گردشگری آن می‌توان به سواحل زیبای مویزنبرگ، غارهای شگفت‌انگیز کیپ تاون و بازارهای سنتی اشاره کرد.

7. کانادا

بهترین مقاصد گردشگری

کانادا با طبیعت بکر و شگفت‌انگیزش یکی از رویایی‌ترین و بهترین مقاصد گردشگری برای هر کسی است. طبیعت این کشور در هر فصل زیبایی‌های خاصی دارد و هر توریستی را مجذوب خود می‌کند. در کنار طبیعت مثال‌زدنی، معماری مدرن، شهرهای خوش رنگ و لعاب و آسمان‌های سر به آسمان ساییده، این کشور را جذاب‌تر کرده است. در گوشه و کنار کانادا، رودخانه‌ها و دریاچه‌های زیادی وجود دارد و کانادایی‌ها نیز با ساخت پل‌های بزرگ و محل عبور کشتی‌ها و قایق‌ها، گردشگران زیادی را جذب کرده‌اند.

8. ترکیه

بهترین مقاصد گردشگری

ترکیه نیز یکی از بهترین مقاصد گردشگری در جهان و یکی از محبوب‌ترین و راحت‌ترین تورهای گردشگری برای ایرانی‌ها است. ترکیه‌ای‌ها امکانات و تسهیلات زیادی در اختیار گردشگران خارجی قرار می‌دهند و کشور نسبتا ارزانی محسوب می‌شوند. مراکز خرید بزرگ با نمایندگی‌های برندهای مطرح ترک، هتل‌های زیبا و مجهز و رستوران‌هایی با غذاهای لذیذ، ترکیه را به یک مقصد جذاب برای سفر کردن تبدیل کرده‌اند.

9. سوئیس

بهترین مقاصد گردشگری

سوئیس، کشوری در مرکز قاره اروپا در کنار کشورهای فرانسه، ایتالیا و آلمان است و طبیعت بکر با چشم‌اندازهای بی‌نظیر آن، هر کسی را به خود جذب می‌کند. آپنزل، لوسرن، تیچینو، زرمات، سنت موریتز و بسیاری دیگر از جاذبه‌های گردشگری سوئیس، این کشور اروپایی را به یکی از بهترین مقاصد گردشگری جهان در سال 2019 تبدیل کرده است.

10. استرالیا

بهترین مقاصد گردشگری

استرالیا در کوچک‌ترین قاره جهان، یکی از موفق‌ترین کشورهای دنیا در صنعت گردشگری است. پل سیدنی که بزرگترین پل فلزی و خمیده جهان است و در ارتفاع 134 متری از سطح خلیج قرار دارد، جزو جاذبه‌های معروف این کشور محسوب می‌شود. سواحل زیبا و شهرهای مدرن در کنار مسابقات ورزشی مهمی چون تنیس و راگبی، گردشگران زیادی را به این کشور می‌کشانند.

بهترین شهرها برای سفر

بهتر است کمی جزئی‌تر به موضوع گردشگری نگاه کنیم و پس از بررسی بهترین کشورها برای سفر، بهترین شهرها را نیز معرفی کنیم.

1. بارسلون اسپانیا

بهترین مقاصد گردشگری

شهر بارسلون در ایالت کاتالونیا اسپانیا با نام میامی اسپانیا معروف است و یکی از بهترین مقاصد گردشگری در سال 2019 شناخته می‌شود. این شهر جزو پردرآمدترین شهرهای جهان در زمینه گردشگری است و آن را سومین شهر موفق اروپا در این صنعت می‌دانند. گردشگران، بارسلون را با سواحل مشهور آن و آفتاب دلچسبش می‌شناسند و علاوه بر این‌ها، بناهای تاریخی و معماری زیبا، پایتخت ایالت جدایی‌طلب کاتالونیا را به یکی از مقاصد محبوب گردشگران تبدیل کرده است.

2. آنگویلا پورتوریکو

بهترین مقاصد گردشگری

جزیره آنگویلا (Anguilla) در شرق پورتوریکو و جزایر ویرجین واقع شده و بهشتی روی زمین است که در سال 2019 باید از آن بازدید کنید. این جزیره مملو از دیواره‌های مرجانی زیبا و سواحل تماشایی است و گردشگران زیادی برای آفتاب گرفتن و خوش‌گذرانی در کنار دریای کارائیب به آنگویلا سفر می‌کنند.

3. پارک جنگ ستارگان دیزنی، فلوریدای آمریکا

بهترین مقاصد گردشگری

این گزینه با تمامی گزینه‌های حاضر در لیست بهترین مقاصد گردشگری در سال 2019 متفاوت است. پارک موضوعی جنگ ستارگان دیزنی با نام Star Wars: Galaxy’s Edge یک شهر نیست، اما وسعت آن دست کمی از یک شهر ندارد. از سوی دیگر این پارک تفریحی هنوز در دیزنی لند افتتاح نشده و قرار است در ماه ژوئن 2019 شاهد بازگشایی آن در اورلاندوی ایالت فلوریدای آمریکا باشیم. پیش‌بینی شده که آمریکا با این پارک گردشگری سالانه میلیاردها دلار درآمدزایی داشته باشد.

4. مکزیکوسیتی مکزیک

بهترین مقاصد گردشگری

مکزیکوسیتی، پایتخت کشور مکزیک در قاره آمریکا، پرجمعیت‌ترین شهر در این قاره است و با فستیوال‌های خیابانی و جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی، یکی از بهترین مقاصد گردشگری سال 2019 محسوب می‌شود.

5. هاوانا کوبا

بهترین مقاصد گردشگری

Havana شهری با بیش از 2 میلیون جمعیت، بزرگترین شهر کوباست و سالانه بیش از یک میلیون گردشگر را پذیرایی می‌کند. هاوانا همچنین یک مقصد سلامت محسوب شده و عمل‌های درمانی متعددی مانند چشم و مغز در آن انجام می‌شود.

6. کپنهاگن دانمارک

بهترین مقاصد گردشگری

کپنهاگن، پایتخت دانمارک با داشتن طراحی‌های داخلی مدرن، 15 رستوارن دارای ستاره میشلین و فرهنگ بسیار غنی، یکی از بهترین مقاصد گردشگری سال 2019 محسوب می‌شود. صنعت غذاهای خیابانی در بخش رافشالئون، صومعه روسکیلد و پیست اسکی مصنوعی و منطقه کوهنوردی ساخته شده در بالای مرکز مدیریت پسماند شهر، از جمله جاذبه‌های گردشگری این شهر به شمار می‌روند.

7. شنژن چین

بهترین مقاصد گردشگری

شنژن را می‌توان شهر آینده چین دانست. شاید بسیاری از شما برای سفر به چین، شهرهای پکن، شانگهای و هنگ کنگ را بشناسید، اما شنژن شهری است که به خاطر معماری فوق مدرن، تفریحات خلاقانه محیطی، مراکز تفریحی پیشرفته و خطوط راه‌آهن سریع‌السیر به یک مقصد توریستی جذاب تبدیل شده است.

8. نووی ساد صربستان

بهترین مقاصد گردشگری

شهر نووی ساد در صربستان به عنوان پایتخت جوانان اروپا در سال 2019 انتخاب شده و در سال 2021 میلادی نیز شهر فرهنگی اروپا می‌شود. به همین دلیل از نظر گردشگری مورد توجه قرار گرفته و هر ساله فستیوال مشهور EXIT در ماه جولای در آن برگزار می‌شود.

9. کاتماندو نپال

بهترین مقاصد گردشگری

شهر کاتماندو در نپال، سه سال پس از یک زلزله ویرانگر، دوباره به آرامش رسیده و میزبان گردشگران بسیاری خواهد بود که برای کوهنوردی در تبت به آنجا می‌روند. این شهر دروازه ورودی کوهستان هیمالیا محسوب می‌شود و با فرهنگ بومی و قدیمی، غذاهای خوشمزه، جاذبه‌های تاریخی و چشمه‌های آب گرم معدنی، تجربه‌ی خاطره‌انگیزی را برای گردشگران خارجی رقم می‌زند.

10. مکناس مراکش

بهترین مقاصد گردشگری

مکناس (Meknes)، یکی از مشهورترین و متفاوت‌ترین جاذبه‌های کشور مراکش در قاره آفریقا است. سازه‌های تاریخی و رومی و موزه‌های هنری، مهم‌ترین جاذبه‌های این شهر فرهنگی است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. وای چرا ایقدر اینا خوبن

  2. الان اینایی که گفتی دقیقا با کدوم پول باید بریم؟
    مردم پول غذاشونو اونم نصف و نیمه به زور درمیارن.
    راه پول دراوردنو بگو وگرنه واسه خرج کردن که 100 میلیارد تومن هم دست یه بچه بدی بلده چجوری خرج کنه…

    • وانگهی مگه نمیگین: ایرانی جماعت تحریمه، ویزاش نمیدن؟
      – نه جانم، اینا همش جنگ زرگریه! فقط محرومین تحریمن؛ تجار تحریم، همشون پاس بین‌المللی دارن؛ اینجارو دکان کردن، سرقفلی‌شو متری n ملیارد هم نمیفروشن!