مایکروسافت ایکس باکس لایو را به آی او اس، اندروید و نینتندو سوییچ می‌آورد

مایکروسافت ایکس باکس لایو را به آی او اس، اندروید و نینتندو سوییچ می‌آورد

مایکروسافت در حال آماده شدن برای عرضه یک کیت توسعه نرم افزاری (SDK) مهم است که به توسعه دهندگان بازی‌ها اجازه می‌دهد قابلیت های سرویس ایکس باکس لایو را بر روی بازی های خود در دیگر پلتفرم ها نیز ارائه دهند.

طبق گزارشی که از سوی Windows Central منتشر شده است، مایکروسافت قصد دارد ماه آینده قابلیت استفاده از ایکس باکس لایو به صورت کراس پلتفرم را به طور رسمی معرفی کند. این قابلیت برای تمام عناوینی که بر روی کامپیوتر، ایکس باکس، آی او اس، اندروید و نینتندو سوییچ عرضه شده‌اند، قابل به‌کارگیری خواهد بود.

در حال حاضر هم تعدادی از بازی های اندروید و آی او اس دارای اچیومنت‌های سرویس ایکس باکس لایو هستند، اما این قابلیت تنها در عناوینی که از سوی استودیوهای خود مایکروسافت توسعه یافته‌اند قابل استفاده است و تعداد آنها نیز خیلی زیاد نیست. مایکروسافت این به‌روزرسانی جدید را بسیار بزرگتر می دارد و طبق اعلام رسمی این کمپانی “سرویس ایکس باکس لایو از ۴۰۰ میلیون دیوایس گیمینگ حال حاضر قرار است گسترش پیدا کند و به بیش از ۶۸ میلیون گیمر فعال بر روی بیش از ۲ میلیارد دیوایس از طریق عرضه‌ی XDK کراس پلتفرم جدید دست پیدا کند.”

قابلیت بازی کراس پلتفرم ایکس باکس لایو به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا مواردی نظیر لیست دوستان، قابلیت‌های مالتی پلیر و ‌اچیومنت‌ها را بر روی عناوین موبایل نیز منتقل کنند. بنابراین این قابلیت یک قدم مهم برای ماموریت اصلی مایکروسافت محسوب می‌شود تا بتواند از دنیای سنتی کامپیوترهای شخصی و بازار های ایکس باکس فراتر برود و نرم افزارها، سرویس‌ها و بازی های جدیدی را برای گیمرهای بر روی پلتفرم‌های رقیب ارائه دهد.

مایکروسافت قصد دارید نت فلیکس دنیای بازی ‌ها را بسازد

مایکروسافت ایکس باکس لایو را به آی او اس، اندروید و نینتندو سوییچ می‌آورد

مایکروسافت همچنین در حال کار بر روی یک سرویس استریم بازی به صورت آنلاین به نام xCloud است که اجازه می‌دهد بازی های ایکس باکس را بر روی کامپیوترهای شخصی، کنسول‌های بازی و گوشی های موبایل تماشا کنید؛ این قابلیت تا چند ماه دیگر و در همین سال جاری عرضه خواهد شد.

همچنین در ترکیب با سرویس ایکس باکس گیم پس، این کمپانی در تلاش است تا سرویسی مشابه نت فلیکس را برای تجربه‌ی بازی های ویدیویی به طور آنلاین ایجاد کند. در این سرویس شما با پرداخت مبلغی به صورت ماهانه می‌توانید به بازی های مختلف دسترسی داشته باشید، بدون اینکه اهمیت داشته باشد بر روی کدام پلتفرم آنها را اجرا می‌کنید. اگر مایکروسافت بتواند توسعه‌دهندگان را قانع کند تا جنبه‌های مربوط به شبکه‌های اجتماعی و و بخش مولتی پلیر بازی های خود را مدیریت کنند، در آن زمان این سرویس مبتنی بر ثبت نام می‌تواند برای گیمرها بر روی کنسول های رقیب و گوشی ‌های موبایل بسیار جذاب‌تر باشد.

ما در کنفرانس توسعه دهندگان بازی سال ۲۰۱۹ که ماه آینده از روز هجدهم مارس (۲۷ اسفند) آغاز خواهد شد، اطلاعات بیشتری درباره برنامه‌های آینده مایکروسافت دریافت خواهیم کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه