جشنواره فروش گوشی های ال جی

گزارش گجت نیوز از جشنواره فروش گوشی های ال جی

امروز 15 بهمن شرکت ال جی تصمیم گرفت به مناسبت سال جدید کره‌ای اقدام به فروش گوشی‌های هوشمند ال جی با ارز دولتی کند. در ادامه گزارش گجت نیوز از جشنواره فروش گوشی های ال جی را مطالعه خواهید کرد.

امروز بعد از ظهر برای انجام کاری به مرکز خرید چارسو مراجعه کرده بودم که متوجه ازدحام جمعیت مقابل فروشگاه لوازم الکترونیکی ال جی واقع در طبقه همکف شدم. پس از صحبت با افراد مسئول حاضر دریافتم که دلیل تجمع مردم جشنواره فروش گوشی های ال جی با ارز دولتی به مناسب آغاز سال جدید کره‌ای است. در ادامه با گزارشی مختصر از جشنواره ال جی در چارسو هماره ما باشید.

جشنواره فروش گوشی های ال جی

پس از آنکه خود را به عنوان خبرنگار گجت نیوز معرفی کردم توانستم وارد فروشگاه شوم. از دو درب اصلی یکی را بسته و برای ورود از تنها درب باز نیز راهبند گذاشته بودند تا مانع از ورود خریداران قبل از زمان آغاز فروش شوند. داخل فضای مناسبی داشت و میزی جهت پذیرایی از خریداران نیز در گوشه سالن ترتیب داده بودند.

جشنواره فروش گوشی های ال جی

قرار بود فروش از ساعت 15 آغاز شود، اما تا 15:30 تاخیر داشت. با پرس و جو از مردم فهمیدم که برخی از ساعت 1 آنجا در صف حضور داشتند. مدتی که داخل بودم برخی که دیگر کاسه صبرشان لبریز شده بود به درب‌ها می‌کوبیدند! البته گویا فروشگاه انتظار این را نیز داشت، چرا که دو فرد تنومند برای حفظ نظم و امنیت آنجا حضور داشتند.

جشنواره فروش گوشی های ال جی

ساعت 15:30 گروه اول از خریداران وارد فروشگاه شدند. ورود به صورت قطره چکانی صورت می‌گرفت و در هر بار اجازه ورود،‌ شمار افرادی که وارد می‌شدند از تعداد انگشتان دو دست کمتر بود. احتمالا دلیل اینکار این بوده که از ورود ناگهانی جمعیتی  پرشمار جلوگیری شود و پرسنل فروشگاه فرصت ارائه خدمات به مشتریان را داشته باشند. همچنین خود مشتریان حاضر در فروشگاه نیز بتوانند بدون مشکل خرید کنند.

جشنواره فروش گوشی های ال جی

در فروشگاه دو مهمان کره‌ای نیز حضور داشتند که نمی‌دانم چرا برخی خریداران علاقه داشتند با آن‌ها عکس یادگاری بیاندازند. مهمانان کره‌ای با لباس‌های سنتی کشورشان در کنار میزی مشابه هفت سین خودمان که البته متعلق به فرهنگ و سنت کره است ایستاده بودند. متاسفانه در آن بین تنش‌هایی پرسرو صدا توام با دشنام نیز رخ داد که البته واکنش مسئولین برقراری نظم و یکی از اعضای فروشگاه را در پی داشت. بهتر بود در مقابل مهمان‌های کره‌ای چنین رفتارهایی صورت نمی‌گرفت. جلوی درب ورود نیز صدای فریاد و بگومگو و مشاجره بین مردم و مسئولین شنیده می‌شد.

جشنواره فروش گوشی های ال جی

به گفته مدیر فروشگاه ارزی که قیمت گوشی با آن محاسبه شد حدود 6 هزار تومان در نظر گرفته شده است. همچنین سهم 18 درصدی گمرک و سامانه همتا (برای ثبت رجیستری گوشی) نیز در تعیین قیمت نهایی گوشی دخیل است. گوشی‌هایی که در جشنواره فروش گوشی های ال جی برای فروش گذاشته شده بودند به همراه قیمتشان به شرح زیر است:

  • ال جی G6 پلاس: 4 میلیون 670 هزار تومان
  • ال جی G6 پرایم: 3 میلیون و 950 هزار تومان
  • ال جی Q6: یک میلیون و 720 هزار تومان
  • ال جی Q6 پلاس: یک میلیون و 940 هزار تومان
  • ال جی K10 مدل 2017: یک میلیون و 89 هزار تومان
  • ال جی Q7: دو میلیون و 990 هزار تومان
  • ال جی Q7 پلاس: سه میلیون و 350 هزار تومان

جشنواره فروش گوشی های ال جی

این گوشی‌ها همگی با گارانتی دو ساله مدیاپردازش عرضه می‌شدند. به خریداران ال جی G6 پلاس یک کارت هدیه 400 هزارتومانی و یک پاوربانک به مبلغ 300 هزارتومان نیز هدیه داده می‌شد که اگر خریداری مایل به دریافت آن‌ها نبود، مبلغ 700 هزارتومان روی قیمت گوشی تخفیف می‌گرفت. همچنین خریداران دو گوشی ال جی G6 پلاس و ال جی G6 پرایم در قرعه کشی 5 عدد محصول از دسته لوازم خانگی ال جی شامل مایکروفر، تلویزیون هوشمند، جاروبرقی، ساندبار و یک دستگاه پخش DVD نیز شرکت داده می‌شدند.

البته بیان این نکته نیز خالی از لطف نیست که به جز گوشی‌های Q7 و Q7 پلاس که متعلق به اواسط 2018 هستند، دیگر گوشی‌های عرضه شده در جشنواره فروش گوشی های ال جی متعلق به اواخر 2016 تا اواسط 2017 هستند و در حال حاضر در سال 2019 به سر می‌بریم. این گوشی‌ها دیگر در خط تولید نیستند و در حال حاضر با قیمتی بسیار بیشتر از قیمت اولیه هنگام ورود به بازار کشورمان فروخته می‌شوند! این از جمله مواردی است که در هیچ جای دنیا جز ایران دیده نمی‌شود. در کشورهای دیگر با گذشت زمان قیمت محصولات قدیمی کاهش چشمگیر دارد، اما اینجا کاملا برعکس است.

همچنین ناگفته نماند که یک گوشی همچون ال جی G6 نه تنها فروش جهانی موفقی نداشت، بلکه در ایران نیز استقبالی از آن نشد و بعید است گوشی‌هایی که امروز با ادعای ارز دولتی به فروش می‌رسند اخیرا وارد شده باشند. بلکه به نظر می‌رسد گوشی‌های در انبار مانده‌ای هستند که امروز با بهانه جشنواره به فروش رسیدند.

جشنواره فروش گوشی های ال جی

به گفته مسئولین فروشگاه فروش تا زمانی که گوشی موجود باشد ادامه دارد. و اما بشنوید از شرایط فروش گوشی‌ها که به نوبه خود جالب و قابل تامل است. خریداران می‌بایستی همراه خود کارت ملی و کارت بانکی به نام خودشان همراه داشته باشند. اگر مواردی همچون دلالی و فرصت طلبی برای ماهی گیری از آب گل آلود در کشورمان رواج نداشت نیازی نبود تا چنین شرایطی برای خرید گوشی اعمال شود. در کشورهای دیگر این قوانین برای خرید اسلحه اعمال می‌شود و نه یک گوشی همراه!

متاسفانه در کشورمان بازار گوشی همراه جو سالمی ندارد و نابسامانی ارزی نیز دست به دست آن داد تا سودجویان برای جیب مردم کیسه بدوزند. به همین دلیل قوانین عجیبی برای خرید گوشی وضع شده و هنگامی که جشنواره‌هایی نظیر جشنواره فروش گوشی های ال جی برگزار می‌شود نیز شاهد تنش‌هایی بین خریداران با فروشندگان و مواردی ناپسند از این قبیل هستیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. سلام
    اینا همش سیاه بازی بود من دیروز از یه ربع به سه تو صف بودم حدود یک ساعت و نیم منتظر بودیم نوبتمون برسه
    هیچ کدوم از گوشی هایی که اعلام کرده بودن با ارز دولتی نبود و فقط دو مدل k10 و q6 رو با ارز ۶ تومنی میدادن حتی گوشی ایه که تو دیجی کالا ۴ میلیونه اینجا میگفتن ۴۶۷۰ انقد اعتراض کردیم گفتن با تخفیف ۳۹۹۹ میدیم بهتون!!!! همش دروغه که بگن با ارز دولتی بفروشیم
    دومدل گوشی که تو بازار تقریبا باهمون قیمت گیر میادو ۵۰۰ ت گرون تر از ارز دولتی ۴۲۰۰ی میفروختن
    متاسفم برای همشون و امیدوارم هیچ خیری نبینن فقط وقتمونو تلف کردن
    ملتم عصبی کردن هی اعتراض و فحش و بد و بیراه
    معلوم نیست چی فک کردن راجع به مردم که اون گوشیو ۴۶۷۰ میخواستن قالب کنن باور کنید اگه دیجی ۳ تومن میفروخت اونام کمش میکردن میگفتن با تخفیف جشنواره سه تومن میفروشیم
    ادمین لطفا منتشر کن مردم بفهمن اینا چه کلاهبردارایین

  2. G6 plus رو همین الان میتونید از دیجی کالا با قیمت 4 میلیون تومان بخرید

  3. طغاری بشکند، ماستی بریزد؛ جهان گردد به کام کاسه لیسان
    تصادفی که نیست، حقمونه! چون خودمون کردیم، خودمون میخواهیم اینجوری باشه!
    تا نباشد گَنده‌خر، خاک به سرِ گَنده‌فروش
    انتقامی که ابرگران‌فروشندۀ ایرانی از ملّتش گیرد، کم از سربریدن داعش نیست؛
    چون مال مؤمن مثل خونش حرمت دارد؛ داعشی به خونش تشنه است و بازاری به مالش.

  4. الجی مال چینه درسته؟؟؟