سمفونی ناتمام شوبرت

سمفونی ناتمام شوبرت با هوش مصنوعی هواوی میت 20 پرو کامل می‌شود

سرانجام سمفونی ناتمام شوبرت کامل می‌شود. هواوی قصد دارد با استفاده از گوشی میت 20 پرو و با کمک هوش مصنوعی، سمفونی شماره 8 فرانتس شوبرت را تکمیل کند.

هواوی به زودی نشان خواهد داد که چگونه گوشی هوشمند میت 20 پرو (Huawei Mate 20 Pro) و تراشه Kirin 980 می‌توانند سمفونی شماره 8 فرانتس شوبرت روی مینور بی را که به عنوان «سمفونی ناتمام» شناخته می‌شود، تکمیل کنند. سمفونی شوبرت/ هواوی چهارم فوریه در سالن کداگن لندن اجرا خواهد شد.

بسیاری از شرکت‌ها می‌خواهند ثابت کنند که دستگاهشان بهترین قابلیت‌های هوش مصنوعی را دارد، اما هواوی توانسته روش جدیدی را برای نمایش دقت و کیفیت واحد پردازش شبکه عصبی دوتایی (NPU) در تراشه Kirin 980 پیدا کند.

این شرکت چینی تصور می‌کند که گوشی پرچمدار جدیدش، Huawei Mate 20 Pro، دستگاه ایده‌آلی برای کمک به تکمیل سمفونی ناتمام شوبرت است. شوبرت در سال 1822 میلادی ساخت این سمفونی را آغاز کرد، اما موفق به کامل کردن این قطعه هنری نشد.

سمفونی ناتمام شوبرت چگونه تکمیل می‌شود؟

پیش از این تلاش‌هایی برای تکمیل سمفونی ناتمام شوبرت انجام شده، اما نه با استفاده از هوش مصنوعی گوشی هوشمند. هواوی یک ویدیوکلیپ کوتاه از نحوه آموزش Huawei Mate 20 Pro تهیه کرده که در آن نشان می‌دهد این گوشی چگونه با کمک Kirin 980 و آهنگساز برنده جایزه امی به نام «لوکاس کانتور» می‌تواند سبک شوبرت را آنالیز کند. پس از این‌که هوش مصنوعی دو «موومان» (بخشی کامل از یک اثر در موسیقی مثل سمفونی که خودش شروع و پایانی دارد) نخست را کاملا کالبدشکافی کرد، به سراغ ساخت ملودی مناسب برای دو موومان گمشده بعدی رفت.

چیزی که 4 فوریه در سالن کداگن لندن نواخته می‌شود، می‌تواند یک نمایش باورنکردنی برای هواوی و میت 20 پرو و تبلیغ فوق‌العاده‌ای برای قابلیت‌های هوش مصنوعی Kirin 980 باشد. بدیهی است که وجود نیروی انسانی برای این کار واجب است؛ مخصوصا همکاری کانتور که در این کار بسیار حیاتی خواهد بود. با وجود این اما، با شکست دادن انسان‌ها در بازی‌های کامپیوتری استراتژیک و تکمیل آثاری هنری که حالا امکان‌پذیر به نظر می‌رسد، دوره تازه‌ای برای هوش مصنوعی آغاز شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*