مدیر عامل ARM: تبلت های مبتنی ویندوز 8 بر آندروید غلبه خواهند کرد


بعد ازآنکه در آخرین اخبار منتشر شده در مورد سیستم عامل پر هیاهوی مایکروسافت، اعلام شده که ویندوز 8 به خوبی از پس آزمایش برروی ابزارهای مبتنی بر پردازنده های ARM برآمده و آماده ارائه به تولید کنندگان است. سخنان جالب مدیر عامل شرک ARM، مبنی بر غلبه تبلت‌های مبتنی بر سیستم عامل ویندوز 8 بر تبلت‌های اندرویدی همه را غافلگیر کرد.
سال 2012 میلادی سال بسیار پر هیجانی در دنیای تبلت‌ها خواهد بود و این هیجان با عرضه رسمی ویندوز 8 داغ تر از این نیز خواهد شد. ویندوز 8 مایکروسافت به دلایل مختلفی یک سیستم عامل یکتا و منحصر به‌فرد خواهد بود که جهش قابل ملاحظه ای در رابطه کاربریش نسبت به نسل قبل ویندوز در آن شکل گرفته است.

این سیستم عامل هم برروی کامپیوترهای رومیزی و و هم برای تبلت ها نصب می شود . علاوه بر این در دنیای تبلت ها می توان این سیستم عامل را بر روی سخت افزار اینتل و حتی ARM که هم اکنون بیشترین کاربرد را در دنیای تبلت های اندرویدی دارد،  پیاده سازی کرد. CNET حکایت جالبی از حرف‌های مدیر عامل شرکت ARM، آقای Warren East، در مورد پلت فرم مایکروسافت برای ورود قدرتمند تر در دنیای تبلت‌ها دارد.
او می گوید که اکثر کاربران آشنایی خیلی بیشتری با پلت فرم ویندوز نسبت به اندروید دارند که این مزیت به وضوح می‌تواند باعث سنگین تر شدن کفه ترازوی رقابت به سمت مایکروسافت باشد. او همچنین از انتظارش نسبت به سیاست و تدبیر مایکروسافت در استفاده از این مزیت به نفع خودش سخن می گو‌ید. او راهی را که اندروید در اوایل در پیش گرفته بود را ضعیف تر از انتظاراتش از این سیستم عامل متن باز دانست. البته ایشان با برشمردن تعدادی از گوشی‌های هوشمند مبتنی بر اندروید از آنها ستایش به عمل آورد و از اینکه این گوشی‌ها به همراه اندروید در راه بزرگی قدم برداشتند تقدیر کرد. کاری که از نظر او در اوایل سخت به نظر می‌رسید ولی حالا با فروش 700,000 دستگاه در روز یک رکورد محسوب می‌شود.

East قبلا نیز صحبت‌هایی در رقابت اندروید گوگل و مایکروسافت به زبان آورده بود:

    اندروید بسیار خوب است و در ماه های اخیر واقعا موفق عمل کرده است. اما هنوز فضا برای مایکروسافت وجود دارد و اگر سیستم عامل خوبی تولید کند حتما موفق خواهد شد.

مدیر عامل ARM از رقابت اخیر شرکتش با اینتل نیز حرف‌های جالبی زد. از نظر آقای East شرکت اینتل راه زیادی تا وارد شدن به رقابت در تولید پردازنده‌های تلفن‌‌‌های هوشمند و تبلت‌ها دارد. از نظر او سخت افزار اینتل هنوز در تبلت‌ها و تلفن های هوشمند جایگاهی ندارد در حالی که روزانه 700,000 دستگاه گوشی هوشمند با پردازنده‌های ARM فعال می‌شوند و از این نظر تجربه بالایی را برای شرکت ARM به همراه داشته اند. همچنین اکثر توسعه دهندگان بر روی نرم افزارهایی کار می کنند که با سخت افزارهای ARM بهینه شده اند و این ها همگی عرصه را برای ورود اینتل تنگ خواهد کرد.

قبلا آقای Paul Otellini مدیر عامل اینتل در کنفرانس اختصاصی تبلت های ویندوز 8 اعلام کرد تبلت های اندرویدی در صورتی که آپدیت اندروید 4 (ICS) را دریافت نکنند نمیتوانند با iPad اپل رقابت کنند. و حالا نیز مدیر عامل شرکت ARM از برتری ویندوز بر اندروید می‌گوید. به نظر شما آینده تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها متعلق به کدام سیستم عامل است؟

منابع: Tech2 | CNET

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. خیلی جالب من که تحسین میکنم

  2. به وبم سر بزنید باز هم http://www.asibj.blogfa.com