قارچ

فواید قارچ برای سلامتی؛ با پیری مبارزه کنید

بر اساس بررسی جدید محققان، قارچ ها جزو مواد بسیار مغذی محسوب می‌شوند که از فواید آن می‌توان به مبارزه با پیری، کاهش وزن، خاصیت ضدالتهاب و افزایش سلامت استخوان اشاره کرد.

محققان با بررسی خواص قارچ ها که به عنوان ماده‌ای سرشار از مواد مغذی شناخته می‌شوند، به نتایج خوبی دست پیدا کردند که می‌تواند برای سلامت بدن انسان بسیار مفید باشد. در گزارش جدید این محققان از فواید قارچ به مبارزه با پیری، رژیم غذایی، کاهش وزن، خاصیت ضدالتهاب و افزایش سلامت استخوان اشاره شده است. در ادامه مهم‌ترین خواص قارچ را بررسی می‌کنیم.

فواید قارچ برای سلامتی

1.‌ مبارزه با پیری

قارچ

محققان دانشگاه پنسیلوانیا در سال 2017 پس از بررسی 13 نوع قارچ به این نتیجه رسیده‌اند که این ماده مغذی سرشار از دو نوع آنتی اکسیدان ارگوتیونین و گلوتاتیونذ است که برای مبارزه با پیری روش بسیار مناسبی شناخته می‌شوند.

2.‌ کالری کم

قارچ

در قارچ‌ها چربی وجود ندارد و مقدار سدیم این مواد مغذی نیز بسیار ناچیز است. بر اساس آمار، مصرف قارچ سفید و خام در یک وعده فقط 20 کالری به بدن اضافه می‌کند. از این رو مصرف قارچ برای آن دسته از افرادی که سعی دارند رژیم بگیرند و وزن خود را کاهش دهند، بسیار مفید است.

3. ویژگی ضدالتهاب

قارچ

آنگلا لموند، متخصص تغذیه و سخنگوی آکادمی تغذیه و رژیم غذایی در خصوص فایده ضدالتهاب قارچ‌ها عنوان کرد قارچ‌ها سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های مهمی چون ارگوتیونین و سلنیوم هستند که به همین دلیل می‌تواند میزان التهاب بدن را کاهش دهند. برای افرادی که از التهاب‌های سطحی نظیر زخم‌ها و اختلا‌ل‌های ایمنی نظیر مولتیپل اسکلروزیس، روماتیسم مفصلی و سل پوستی شدید رنج می‌برند، مصرف قارچ‌ها بهترین وعده غذایی محسوب می‌شود.

4. افزایش سلامت استخوان

قارچ

اگر در هر وعده مقداری قارچ پخته مصرف کنید، حدود یک‌سوم از مس مورد نیاز بدن تامین خواهد شد و به همین سادگی سلامت استخوان بدن شما افزایش پیدا می‌کند؛ زیرا مس نوعی ماده معدنی بسیار ضروری برای حفظ سلامت استخوان‌ها محسوب می‌شود.

5. فایده قارچ‌ها برای گیاه‌خواران مطلق 

قارچ

بررسی محققان نشان می‌دهد که برخی از گیاه‌خواران به دلیل رژیم غذایی ویژه خود نمی‌توانند مواد معدنی مفیدی چون آهن، سلنیوم، پتاسیم، مس و فسفر را برای بدن تامین کنند که این موضوع هشداردهنده است، اما مصرف قارچ‌ها می‌تواند این مواد مغذی را برای بدن تامین کند. گفتنی است قارچ‌ها سرشار از ویتامین B و اسید فولیک بوده و برای زنان باردار بسیار مفید هستند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*