اسنپدراگون ۷۱۲ با CPU سریع‌تر و فناوری شارژ سریع Quick Charge 4+ می‌آید

اسنپدراگون ۷۱۲ با CPU سریع‌تر و فناوری شارژ سریع Quick Charge 4+ می‌آید

کمپانی کوالکام به طور رسمی یک نسخه جدید از پردازنده های موبایل خود را رونمایی کرده است. اسنپدراگون ۷۱۰ (Snapdragon 712) نام این چیپست جدید کوالکام در حوزه تلفن های همراه هوشمند است.

تراشه اسنپدراگون ۷۱۲ تحت لیتوگرافی ۱۰ نانومتری توسعه یافته است و به عنوان یک به‌روز‌رسانی مختصر از تراشه محبوب اسنپدراگون ۷۱۰ عرضه شده است. این پردازنده جدید ۸ هسته پردازشی سریع‌تر دارد که طبق گفته کمپانی سازنده علاوه بر عملکرد سریع‌تر، آن را به یک گزینه مناسب برای تامین قدرت مورد نیاز برای گیمینگ و استفاده‌های سنگین دیگر تبدیل می‌کند. در جدول زیر شما می‌توانید مهمترین مشخصات اسنپدراگون ۷۱۲ در مقایسه با نسل قبلی آن را مشاهده کنید:

مشخصات اسنپدراگون ۷۱۲مشخصات اسنپدراگون ۷۱۰
لیتوگرافی۱۰ نانومتری FinFET۱۰ نانومتری FinFET
واحد پردازش مرکزی۸ هسته‌ی پردازشی Kryo 360 با فرکانس ۲.۳ گیگاهرتز۸ هسته‌ی پردازشی Kryo 360 با فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز
واحد پردازش گرافیکیQualcomm Adreno 616Qualcomm Adreno 616
تصویربرداری و دوربینپشتیبانی از حداکثر ۲۰ مگاپیکسل برای دوربین دوگانه

پشتیبانی از حداکثر ۳۲ مگاپیکسل برای دوربین تک

پشتیبانی از حداکثر ۲۰ مگاپیکسل برای دوربین دوگانه

پشتیبانی از حداکثر ۳۲ مگاپیکسل برای دوربین تک

مودمSnapdragon X15 LTE Cat.15 / Cat.13

سرعت دانلود ۸۰۰ و سرعت آپلود ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه

Snapdragon X15 LTE Cat.15 / Cat.13

سرعت دانلود ۸۰۰ و سرعت آپلود ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه

فناوری شارژ سریعQuick Charge 4+Quick Charge 4

مشخصات فنی پردازنده اسنپدراگون 712

همانطور که می‌بینید اصلی‌ترین تفاوت این دو مدل این است که حالا ۸ هسته‌ی Kryo 360 سی پی یو بر روی فرکانس ۲.۳ گیگاهرتز پردازش می‌کنند که از ۲.۲ گیگاهرتز در مدل قبلی سریع‌تر شده است. همچنین تراشه اسنپدراگون 712 فناوری شارژ سریع Quick Charge 4+ را جایگزین فناوری Quick Charge 4 در نسخه قبلی می‌کند و به لطف فناوری‌های TrueWireless Stereo Plus و Broadcast Audio، انتقال صدا از طریق بلوتوث با کیفیت بالاتری انجام می‌گیرد.

اسنپدراگون ۷۱۲ با CPU سریع‌تر و فناوری شارژ سریع Quick Charge 4+ می‌آید

در پردازنده اسنپدراگون ۷۱۲ همچنان هم Adreno 616 به عنوان واحد پردازش گرافیکی عمل می‌کند و Hexagon 685 DSP نیز نسبت به نسل قبلی ثابت مانده است. مودم این پردازنده، اسنپدراگون X15 کوالکام انتخاب شده است که از شبکه دانلود Cat.15 ال تی ای و آپلود Cat.13 پشتیبانی می‌کند. به لطف این قابلیت، این مودم می‌تواند به حداکثر سرعت دانلود ۸۰۰ مگابیت بر ثانیه بر ثانیه و حداکثر سرعت آپلود ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه دست پیدا کند.

پشتیبانی از حداکثر رزولوشن دوربین تا ۲۰ مگابایت برای دوربین‌های دوگانه و ۳۲ مگابایت برای سنسور های تکی انجام می‌گیرد و واحد پردازش سیگنال تصاویر (ISP) نیز همان Spectra 250 باقی مانده است.