مقایسه بازی فیفا 19 با پی اس 19 – FIFA 19 vs PES 19

جنجال میان فیفا دوستان و پی اس‌ بازان تمامی ندارد. در این مطلب به مقایسه بازی فیفا 19 با پی اس 19 – FIFA 19 vs. PES 19 پرداخته‌‎ایم تا برنده اصلی را مشخص کنیم.

مقایسه بازی فیفا 19 با پی اس 19 چالش‌های خودش را دارد. در حالی که Fifa در هر شماره، با ویژگی‌های چشمگیری پا به میدان می‌گذارد، بازی Pro Evolution Soccer شرکت کونامی (Konami) هم قدرمندانه پیش‌ می‌رود و در تلاش برای رفع نواقص‌اش است.

در چند سال اخیر، گیمرهای زیادی داشته‌ایم که از سری PES به FIFA کوچ‌ کرده‌اند و برعکس. هر کدام از این دو بازی ویژگی‌های منحصر بفرد خود را دارند اما کدام یک بهترین است؟ ما این دو بازی را در چند بخش کلیدی مقایسه کرده‌ایم تا بتوانیم پیروز اصلی را مشخص کنیم.

مقایسه بازی فیفا 19 با پی اس 19

FIFA 19 vs. PES 19

مقایسه بازی فیفا 19 با پی اس 19

مقایسه بازی فیفا 19 با پی اس 19

اسکن چهره‌ها

هر دو بازی در تصویرسازی و طراحی درست فوتبالیست‌های واقعی عملکرد بی‌نظیری داشته‌اند اما از آنجایی که فیفا لایسنس رسمی دارد، باعث شده تا EA به تیم‌ها و لیگ‌های بیشتری دسترسی داشته و در نتیجه چهره‌ بازیکنان بیشتری را مطابق واقعیت اسکن و طراحی کند. قدرت فیفا در این بخش بر کسی پوشیده نیست و واقعا تعداد بسیار زیادی از بازیکنان، چه در داخل بازی و چه تصویرشان در منوها، کاملا صحیح است و PES در این زمینه حرف چندانی برای گفتن ندارد.

برنده: فیفا 19

مقایسه بازی فیفا 19 با پی اس 19

مدل و طراحی بازیکنان

استیل بدن‌ها در هر دو بازی مشابه یکدیگر است. کونامی و EA در طول این سال‌ها، توانسته‌اند بازیکنان فوتبال واقع گرایانه‌ای را برای بازی‌هایشان طراحی کنند. مغایرت چندانی در نوع طراحی بدن بازیکنان در این دو بازی به چشم نمی‌خورد و هیچ‌کس در این بخش، بهتر از دیگری عمل نمی‌کند.

برنده: مساوی

مقایسه بازی فیفا 19 با پی اس 19

استادیوم‌ها

نمی‌توان در مقایسه بازی فیفا 19 با پی اس 19 به استادیوم‌ها اشاره نکرد. هر دو بازی استادیوم‌های رندر شده زیبایی دارند. شاید اگر بخواهیم انتخاب کنیم که کدام بازی، توانسته اتمسفر یک مسابقه فوتبال زیبا داخل یک استادیوم تاریخی را درست در بیاورد، PES 19 را انتخاب کنیم. اما مشکل این است که این بازی تنها لایسنس 19 استادیوم را در اختیار دارد.

مقایسه بازی فیفا 19 با پی اس 19

ورزشگاه نیوکمپ در پی اس 19 اختصاصی طراحی شده و عالی به نظر می‌رسد اما کافی نیست. فیفا لایسنس بیش از 70 ورزشگاه از 13 کشور را دارد و طراحی آن‌ها قابل توجه است. انتخاب در این مورد سخت است اما شاید در مجموع، فیفا کمی بهتر عمل کرده باشد.

 برنده: فیفا 19

راه رفتن و دویدن درست‌تر شخصیت‌ها

هر دو بازی عملکرد مناسبی دارند اما اگر پا گذاشتن بازیکنان بر روی چمن را آنالیز کنید، می‌بینید که در بازی PES 19 شخصیت‌ها گاهی بی‌دلیل دچار لغزش می‌شوند، به طوری که به نظر می‌رسد انیمیشن آن‌ها و آن حس قدم گذاشتن روی چمن درست طراحی نشده است. راه رفتن شخصیت‌ها در فیفا کمی واقعی‌تر به نظر می‌رسد.

برنده: فیفا 19

مقایسه بازی فیفا 19 با پی اس 19

حرکت

درست در آوردن انیمیشن دویدن بازیکنان در یک بازی فوتبال بسیار مهم است. بازیکنان در طول بازی بارها عقب و جلو می‌روند و مشخصا این انیمیشن نقش کلیدی در بازی دارد. هر دو بازی در این بخش خوب کار کرده‌اند اما دویدن در فیفا کمی طبیعی‌تر است و همچنین تغییر سرعت، به خوبی در حالت چهره بازیکن منعکس می‌شود.

بازی FIFA 19 حرکت روان‌تری ارائه می‌دهد و در مقابل PES 2019 این احساس را می‌دهد که شخصیت‌ها گاهی کمی می‌ایستند، خصوصا در هنگام پاس‌کاری سریع در زمان حمله.

برنده: فیفا 19

مقایسه بازی فیفا 19 با پی اس 19

فیزیک توپ

حرکت و پرش توپ در هر بازی شبیه ساز فوتبال نقش اساسی دارد. با این حال، فیفا با آوردن سیستم جدید لمس فعال (Active Touch)، جهش قابل توجهی در نسخه جدید داشته است. تا پیش از این می‌شد با قاطعیت PES را برنده این بخش دانست. با این حال، تصمیم گرفتیم که آن‌ها را در بخش فیزیک توپ، برابر معرفی کنیم.

برنده: مساوی

مقایسه بازی فیفا 19 با پی اس 19

فیزیک بازیکن به بازیکن

فوتبال یک ورزش رقابتی است. درگیری‌ها، برخوردها و کشمکش‌ها باید به درستی نشان داده شوند. فیفا با قابلیت تشخیص برخورد (collision detection) توانسته در این زمینه عالی عمل کرده و در مقابل، در بازی PES 2019 می‌توانید بارها شاهد اتفاقات عجیبی در این زمینه باشید. در پی اس ممکن است گاهی حریف از داخل شما رد شود و به توپ دست پیدا کند!

برنده: فیفا 19

هوش مصنوعی

هوش مصنوعی یکی از برگ‌های برنده بازی FIFA 19 حداقل در بحث حمله است. هم‌تیمی‌های شما حتی پس از پاس دادن، به دویدن ادامه می‌دهند و منتظر پاس‌های شما می‌مانند. این باعث می‌شود که تا با موقعیت‌ها و فرصت‌های بیشتری رو به رو شوید.

اما در هنگام انجام بازی پی اس 19 شاید شما هم تجربه داشته‌ باشید که هم‌تیمی شما بدون دلیل از حرکت می‌ایستد و یا حرکات نادرستی انجام می‌دهد. حالت پیش فرض بازی فیفا هم بسیار آسان‌تر از حریف‌اش است اما در کل هر دو بازی، در بخش تنظیمات سختی، گزینه‌های خوبی رو به روی شما قرار می‌دهند.

برنده: فیفا 19

مقایسه بازی فیفا 19 با پی اس 19

بالانس دفاع و حمله

فیفا 19 بیشتر به سوی حمله تمایل دارد و در مقابل، PES یک تجربه دفاعی برای شما به ارمغان می‌آورد. این دیگر به شما بستگی دارد که کدام سبک را می‌پسندید. فارغ از این، هجومی یا دفاعی بازی کردن، به سبک بازی خود شما مربوط می‌شود و اینکه از چه تاکتیک‌هایی در بازی استفاده می‌کنید.

برنده: مساوی

هیجان و تعلیق

واقعیت این است که فیفا 19 بازی سرگرم‌کننده‌تری است. بازی حالت شناورتری دارد و هیجان‌اش بسیار بالاست، خصوصا وقتی در مقابل حریف انسانی بازی می‌کنید. در مقابل PES گاهی چنان اعصاب خردکن می‌شود که می‌خواهید تلویزیون و دسته را شکسته و خودتان را خلاص کنید. با این همه شاید مقایسه بازی فیفا 19 با پی اس 19 از این نظر چندان منطقی نباشد، زیرا سلیقه‌ای است و شاکله اصلی گیم‌پلی بازی PES در طول این سال‌ها هنوز حفظ شده و اگر طرفدار این بازی هستید، آن را به خاطر همین چیزی که هست دوست دارید. با این حال، باید پذیرفت که فیفا حداقل در این شماره، هیجان انگیزتر است.

برنده: فیفا 19

مقایسه بازی فیفا 19 با پی اس 19

ریتینگ اصولی بازیکنان

ستارگان دنیای فوتبال در FIFA حضور چشمگیرتری دارند. همان لحظه‌ای که هدایت یک بازیکن مشهور را در دست می‌گیرد، می‌توانید حس کنید که این بازیکن متفاوت از دیگران است و کیفیت بالاتری دارد. حتی اگر اسم بازیکن را ندیده‌ باشید، حسی که به شما می‌دهد و سبکی که می‌دود و پاس می‌دهد، به شما می‌فهماند که با یک بازیکن عادی طرف نیستید. متاسفانه این اتفاق به جز چند بازیکن معدود، چندان در پی اس 19 رخ نمی‌دهد.

برنده: فیفا 19

مقایسه بازی فیفا 19 با پی اس 19

گزارشگر

پی اس معمولا در این زمینه عملکرد خوبی داشته اما در این مقایسه بازی فیفا 19 با پی اس 19 باید حق را به اولی بدهیم. این بازی در بخش رقابت‌های یوفا، دو گزارشگر جداگانه دارد و البته در بخش اصلی، گزارش مارتین تایلر (Martin Tyler) و آلن اسمیت (Allan Smith) بسیار محاوره‌ای‌تر و جذاب‌تر است. شاید این بخش از پی اس 19، بدترین بخش آن باشد و اظهار نظرها و آنالیزهای مجریان اصلا خوب نیست.

برنده: فیفا 19

موسیقی متن

این دیگر به سلیقه شما بستگی دارد که از چه ژانر موسیقی و چه نوع خوانندگانی لذت می‌برید اما هر دو بازی از موسیقی‌های متن خوبی استفاده می‌کنند و در این بخش، هر دو بازی از تنوع خوبی برخوردار هستند. مقایسه بازی فیفا 19 با پی اس 19 در زمینه موسیقی ما را به هیچ برنده‌ای نمی‌رساند.

برنده: مساوی

پخش هایلایت‌های بازی در بین دو نیمه

رویکرد فیفا در پخش صحنه‌های آهسته و هایلایت‌های بازی چنان خوب است که توصیه می‌شود بازی‌های دیگر هم از ایده آن استفاده کنند. شما می‌توانید هایلایت‌های بازی را از زوایای مختلف تماشا کنید اما کلید موفقیت در این بخش این است که صدای آن لحظه، همان طور که در بازی اتفاق افتاد نیز پخش می‌شود. نتیجه، بهتر از آن چیزی است پی اس نشان می‌دهد. تنها بازی ورزشی دیگر که در بین نیمه‌هایش می‌تواند هیجان انگیز ظاهر شود، بازی NBA Live است.

برنده: فیفا 19

پوشش لیگ‌ها و مسابقات

از نظر عرضه و پوشش دقیق لیگ‌ها، بازی FIFA 19 تقریبا از همه بازی‌های ورزشی عملکرد بهتری دارد. پکیج‌های ویژه جام باشگاه‌های اروپا، لالیگا و لیگ برتر انگلیسی، این قضیه را هیجان انگیزتر هم می‌کند. از آغازهای هیجان انگیز مسابقات مهم، اطلاعات خاصی که گزارشگران می‌دهند تا تصاویر و اتفاق جالبی که از ورزشگاه‌ها و طرفداران نشان داده می‌شود. در سوی دیگر، بازی PES 2019 متاسفانه به جز موارد خاص، ارائه خوبی در این زمینه‌ها ندارد.

برنده: فیفا 19

مشاهده صحنه آهسته و بازپخش

هر دو بازی در زمینه بازپخش اتفاقات و گل‌ها، عملکرد مناسبی دارند اما کاش امکان پذیر بود که به جای تمرکز روی توپ یا یکی از بازیکنان، می‌توانستیم روی یک ناحیه خاص تمرکز کنیم.

با این حال، اگر می‌خواهید به دقت مشاهده کنید که یک گل چگونه به ثمر رسیده یا نگاهی دقیق‌تری به یک اتفاق در بازی داشته باشید، هر دو بازی سیستم مناسبی برای شما فراهم کرده‌اند اما از آن‌جایی که در PES می‌توانید صحنه‌ها را در گالری ذخیره کنید، ما آن را برنده این بخش اعلام می‌کنیم.

برنده: پی اس 2019

مقایسه بازی فیفا 19 با پی اس 19

سفارشی سازی

بخش سفارشی سازی FIFA 19 خوب است اما در مقایسه با PES 2019 حرفی برای گفتن ندارد. کونامی به شما ابزارهای خوبی در اختیار داده تا یک تیم بسازید یا بازیکنانی که لایسنس نشده‌اند را شخصا خلق کنید و به دنیای بازی بیاورید.

FIFA مدت‌هاست که بخش سفارشی سازی را رها کرده و اهمیتی به آن نمی‌دهد. با اینکه آن‌ها لایسنس‌های کافی دارند اما پیروز این بخش بدون شک پی اس است.

برنده: پی اس 2019

مقایسه بازی فیفا 19 با پی اس 19

مُدهای بازی

هر دو بازی دارای مُدهای مختلفی هستند اما تفاوت اینجاست که فیفا، با بخش Journey و FUT Draft به راحتی رقیب‌اش را شکست می‌دهد. پی اس بخش داستانی ندارد و بخش MyClub آن‌ها نیز همانند فیفا، ویژگی draft ندارد.

در مُد FUT Draft فیفا شما می‌توانید از بین پنج بازیکن، بهترین و مناسب‌ترین را برای هر پست انتخاب کنید و با دیگران به رقابت پرداخته و جایزه بگیرید. به طور کلی فیفا 19 چه از نظر بازی آنلاین و چه از نظر مُدهای دیگر عملکرد بهتری دارد. بخش Career mode هم بسیار بزرگ‌تر و بهتر از Master League پی اس است. انتخاب برنده این بخش چندان سخت نیست.

برنده: فیفا 19

مقایسه بازی فیفا 19 با پی اس 19

خوشحالی بعد از گل

فیفا در این بخش خوشحالی‌های هیجان انگیزی را قرار داده که با زدن چند دکمه می‌توانید آن‌ها را اجرا کنید. بعضی از این خوشحالی‌ها چنان با اعصاب و روان حریف‌تان بازی می‌کند که لذت‌اش از به ثمر رساندن خود گل بیشتر است. در مقابل پی اس حرف چندانی برای گفتن ندارد و به همان خوشحالی‌های سنتی اکتفا می‌کند.

برنده: فیفا 19

مقایسه بازی فیفا 19 با پی اس 19

تجربه تک نفره

مقایسه بازی فیفا 19 با پی اس 19 در این بخش چندان چالش برانگیز نیست. با توجه به وجود بخش داستانی Journey، فیفا به راحتی تجربه تک نفره بهتری را به بازی‌دوستان ارائه می‌کند. بخش Career mode هم ویژگی‌های مثبت فراوانی دارد و گزینه‌های زیادی پیش روی شما قرار می‌دهد.

 برنده: فیفا 19

تجربه چند نفره

هر دو بازی در بخش چند نفره، آپشن‌های آفلاین و آنلاین خوبی را به مخاطب ارائه می‌کنند و هیچ‌کدام در این بخش ناامیدکننده ظاهرا نمی‌شوند.

برنده: مساوی

برنده نهایی

مقایسه بازی فیفا 19 با پی اس 19

مقایسه بازی فیفا 19 با پی اس 19 در بخش‌های نامبرده نشان از پیروزی FIFA 19 دارد اما در نهایت، باز هم سلیقه حرف اول و آخر را می‌زند. اگر از عاشقان پی اس هستید، به این مقایسه‌ها توجه نکنید و مانند همیشه از این بازی لذت ببرید اما واقعیت این است که پی اس به یک انقلاب اساسی خصوصا در زمینه لایسنس نیاز دارد و حداقل در این شماره از فیفا کاملا شکست می‌خورد.

نظر شما در مورد موارد اشاره شده مقایسه بازی فیفا 19 با پی اس 19 چیست؟ آیا باز هم پی اس را با تمامی ضعف‌هایش به فیفا ترجیح می‌دهید یا از نظر شما فیفا برتر است و پی اس را شکست خورده می‌دانید؟ دیدگاه خود را در مورد این دو بازی در بخش نظرات با ما سایر کاربران گجت نیوز به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

57 دیدگاه

  1. با تشکر از متن خوبتون
    واقعیت من نه پی اسی هستم نه فیفایی بیشترم بازی های اکشن میکنم ولی خیلی از اوقات با اون دوستام که فوتبالین میریم میشینیم پای ps4 فوتبال میزنیم. من مدت خیلی زیادی پی اس بازی میکردم ولی وقتی وارد فیفا شدم پی اس رو بوسیدم گذاشتم کنار. خیلی از کسایی که پی اسی بودن و من بهشون پیشنهاد میکردم بیاید بازی کنید به من فحش و بد بیراه میگفتن اما وقتی باهاشون یه دست میزدم واقعا خوششون میومد. فیفا نسبت به پی اس خیلی واقعی تره. بعضی از صحنه های پی اس واقعا غیر قابل قبوله مثلا وقتی به بازیکنی تکل میزنی انگار داره لیز میخوره.

  2. خخخخ وقتی فیفا بازی میکنی انگار چمنش شیشه ایه خدایش از رو تعصب نمیگم چمن تو فیفا افتضاح

  3. نویسنده این مطلب تا حالا یه دست هم فوتبال بازی نکرده ، فیفا کلا بازی نیست …مسخره بازیه

  4. پی اس از فیفا رویایی تره و فیفا واقعی تره. اما باید قبول کنیم بعضی چیز های پی اس بهتره مثل چهره بازیکن ها کیفیت زمین و .‌..

  5. سلام و ارز احترام من خودم از اول عمرم pes بازی می‌کردم ولی این دفعه ی بار اومدم سراغ فیفا واغن عاشقش شدم من به شخصه به فیفا رای میدم ودوستانمم همین عقیده رو دارن لطفا عادلانه ودرست غذا ت کنید لهن من فیفا بهتره البته نظر هرکسی هم مهمه

  6. فارغ از اینها pes خیلی هم تخیلیه
    من به راحتی فیفا رو میتونم روی حالت ultimate بازی کنم اما نمیدونم چرا pes رو حتی روی superstar هم به سختی میشه بازی کرد چه برسه روی legend
    لطفا اگر میشه یه تکنیک مناسب رو به من برای pes پیشنهاد بدید🙏🙏لطفا

  7. سلام خدمت همگی.
    درسته فیفا الان ترفدارهاش بیشتره و انصافا از خیلی نظرها از پی اس سرتره ولی چند ساله این رویه شروع شده.از پلی استیشن 1بخوای حساب کنی همه پی اس بازی مکردن.پلی استیشن 2که یکی از محبوب ترین کنسولها بود باز همه پی اس بازی میکردن.کتی الان شرطی بازها هنوز پلی دو بازی میکنن.پلی استیشن 3هم همینطور.فیفا اصلا ب درد نمی‌خورد و بازیکنها عین رباط بودن ولی پی اس فوق العاده بود ولی تو پلی چهار قضیه فرق کرد و فیفا جلو زد.کسایی هم که میگن فیفا برای حرفه ای هاست به نظر من سرعت بازیش کمه و گل زدن کمه سخته برای همین اینجوری به نظر میاد.ولی پی اس جذاب تر و هیجانی تره و سرعتش بالا و آرکید بودنشه که طرفدار جمع کرده.توی فیفا خیلی موقع ها باگ هست و بازیکنها دست و پاشون از هم رد میشه و هیو سر ندارن و …
    پی اس هم خیلی مشکلات داره ولی تو نسخه 2020 اینجور که ب نظر میاد بهتر شده .قضیه لایسنس ها هم که ی قضیه مالیه و وکیل های کمپانی EA خیلی از pes قویترین.شرمنده طولانی شد

    • از تو هم رد شدنشون برا همون نسخه های زمان پلی استیشن یک بود😂😂
      ولی من خودم به شخصه تو پی اس 18 دیدم توپ از تو سینه دروازه بان رف تو گاگل

  8. فیزیک توپ و گیم پلی و نوع حرکت دست فیفا هست و مثل واقعیت درستش کردن

    پی ای اس فقط برا کساییه که میخوان کمی سرگرم بشن .

    ولی فیفا حالت proffesional داره و هرکسی نمیتونه بازی کنه و از بازیش لذت ببره

    الان من میخوام بهت یه چیزی بگم فیفا اینهمه جام جهانی برا بازیش میزاره پی ای اس تاحالا اومده یه مسابقه محلی بین بچه هاش بزاره ؟

    هر فصل تو برج میلاد برا فیفا 19 جام میزارن پی ای اس یه بار اومد تو یه مدرسه یا هر جای دیگه ای یه جایزه گذاشت؟

    لطفا اول تحقیق کنید بعد قضاوت کنید

  9. سلام من هردو بازی رو الان دارم هم فیفا ۱۹ هم پی اس ۱۹ در کل فیفا خیلی خیلی بهتره ۱‌.فیفا گرافیک بهتری داره،پی اس اصلا چمنش هم مصنوعیه ۲.چهره بازیکنان در فیفا خیلی بهتره و زیبا تره ۳.منوی انتخاب تیم در فیفا خیلی بهتره و کلا پی اس رو خاک کرده تو پی اس اصلا نام و ارم باشگاه کاملا متفاوته مثلا رئال مادرید wd withe هست و حتی رونالدو هنوز تو رئال بازی می کنه ۴.فقط پی اس کمی از فیفا راحت تره وسریع تر می تونی به یک لازیکن حرفه ای تبدیل شی

    • حالا اینا یه چیزی نوشتن شما دیگه حرفای اینا رو تایپ نکن همه میدونند طراحی چهره و گرافیک دست پی اسه تو همون عکس اولی خداوکیلی ی نگاه بکنی چهره فیفا خشک تابلوء الکیه ولی پی اس خدایی خیلی بهتره من نمیگم پی اس بهتره فیفاس ولی گرافیک بازی طراحی چهره ها تو پی اس خیلی بالا تر از فیفاس اینو از هر گیمر حرفه ای میخوای بپرس یا حتی همین یوتیوبرای ایرانم بپرسی بهت میگند گرافیک و فیزیک چهره ها و طبیعی بودن بازیکنها تو پی اس خیلی بهتر از فیفاس فیفا انگار هنوز تو نسل هفت گیر کرده البته من فقط منظورم طراهی چهره و طبیعی بودن چهره و گرافیکها وگرنه بقیه چیزها فیفا بهتره البته اون کسی ک فن فیفا باشه میگه فیفا از همه نظر بهتره اونکه فن پی اس باشه میگه پی اس از همه نظر بهتره ولی من اصلا هیچکوم رو نمیخرم فقط بعضی وقتا رفیقام میاند پیشم بعضی وقتا فیفا میارند بعضی وقتا پی اس و من ب خدا اصلا فن هیچ کدوم نیستم ولی خدایی اون کسی ک این مقاله رو نوشته معلومه فن فیفاست

  10. الان بچه ها پی اس بازی میکنن.گیمرای عالی فیفا.پی اس باید بره از مامانش پول بگیره که تازه بره عکس تیم هارو بخره.فیفا تا اخره زمان هم رقیب نداره پی اس هم چند روز دیگه به خاطره بودجه کم مزخرف سازی ور شکست میشه.بعد شما میاین فیفارو با پی اس مقایسه میکنین.

  11. این چرت برت ها چرا میگین توی پی ایس هر شوت می زنی گل مشیه به خوصص بارونالدو اما فیفا لذت واقعی فوتبال رو به بازی کن میده این دو بازی رو نمیشه مقایسه کرده پی اس رو ژاپن می سازه وفیفا رو امریکا پی اس پول نداره مارک تیم ها رو بخره

  12. در کل پی اس برای آماتورها و کسانی که نسخه کرک شده می خرند بهتره ولی فیفا برای گیمرهای حرفه ای بهتره

  13. من هم پی اس ۲۰۱۹ بازی کردم و هم فیفا ۱۹ . از نظر گرافیکی و روش دویدن و دریبل کردن فیفا خیلی واقعی تره . اما فیفا به شدت یک بازی کند و کسل کننده است و آدم و خسته میکنه ، جوری که انگار خودت داری وسط زمین میدوی . اما پی اس . استایل بازیکن ها در پی اس واقعی تره . جوری که شما از استایل و دویدن بازیکن ها میتونی تشخیص بدی کدوم بازیکنه . و نقطه قوت پی اس هیجان بسیار بالای اون و سرعت قابل قبول اونه . درسته که پی اس از نظر گرافیکی ضعیف تر از فیفاست ، ولی حس لذت بخشی که پی اس به آدم میده رو فیفا نمیده . ولی در کل هم فیفا خوبه و هم پی اس . ولی پی اس یکم بهتره😁😁

  14. فقط pesخوبه فیفا انگار داری رو چمن اسکی میری خیلی کند و گرم پلی ضعیفی داره

  15. مقایسه پی اس و فیفا کاملا اشتباهه.دلیلش اینه که فیفا از زمان های خیلی قدیم تر از پی اس فعالییت می کرده و تقریبا نصف ترطفداراش الا مرز ۵۰ سالو رد کردن.۲ اینکه پی اس از هیچ این بازی رو تونست بسازه اما فیفا با این همه سرمایه و برنامه نویس هایی که داشت هنوز هم بازیش کامل نیست و باگ های زیادی داره.خدایی نکنید این کارو ناراحت میشن پی اس بازا یه چی دیگه پی اس ۲۰ موتور عوض شده فیفا بازا شل کنید.حخخخ 😂😂

  16. به نظر من فیفا از بهشت اومده ولی چون من با پسر عموم و دوستام میریم گیم نت مجبورم فقط پی ای اس بازی کنم وگرنه خودم داخل گوشی فیفا دارم عاشقشم❤

  17. سلام
    من فیفا ۱۸ بازی کردم ولی برام نمیچسبه چون سرعتش پایینه و یکی از ایراداتش اینه که تو کریر مود اصلا چیز جدیدی موجود نیست و فقط همش تکراریه ینی بازیکن بخر و بازیکن بفروش و بازی کن یه ایراد تو بخش داستانی داره که خیلی کمه و زود تموم میشه و تو بخش ۳ باید بری به تیم لا گلکسی که اصلا جذاب نیس ولی من با دوستم pes 2017 بازی کردم خیلی خوب بود و برام چسبید حتی تو کامپیوتر بود ولی کیفیت از فیفایی که تو ps4 دارم بیشتر بود

  18. سلام،اقا خواهش میکنم این پس اشغالی رو با گیم شمار یک دنیا مقایسه نکنید،پس فقط تو اسیا با چنتا کشور دیگه بازی میشه ولی فیفا یه گیم جهانیه،اصلا قابل مقایسه نیستن،پس تا چند سال دیگه جمع میشه،یه چیز دیگه خواهش میکنم چهارتا بچه نشستن پس بازی کردن بعد میگن فیفا کارتونه شما هم حرفه اونارو تکرار نکنید،چه چیز کارتونی داره،چون باید فوتبال بازی کنی از مغز فوتبالیت استفاده کنی سخته گل زدن بعد پس چی با یه سانت و کله میشه تمام درجه سختیه این فوتبالو شکست بدی،من از ۲۰۰۹ فیفا بازی کردم و از ۲۰۰۹ تا الان پس تو گیم پلی هیچ کاری نکرده،هنوز با یک دو میشه گل زد،هنوز با سانت کله میشه گل زد،هنوز حرکت فردی جایی نداره.لطفا چهارتا سایت معتبر بازدید کنین که تو کل دنیا مقایسه میکنن بعد بیاین نظر بدین.البته حق دارن پس واسه همون راحت گل زدن داغون بودن گیم پلی این بازیرو انتخاب میکنن.

  19. از نظر گرافیک و حس واقعیت واقعا pes حرف اولو میزنه. و خواهش میکنم این دو بازی را با هم قاطی نکنید fifa یک لازی فانتزی که برای کسایی که از انیمیشن خوششون میاد ساخته شده ولی pes با اون فیس های ناب بازیکناش مسترلیگ فوق‌العادش واقعا حرف اولو میزنه به خصوص اینکه یک نسخه لایت ارائه داده برای کسایی که میخواهند بخش انلاین را به صورت رایگان تجربه کنند.

  20. فیفا تو یه مورد شکست بسیار بدی داره اونم مسترلیگ هست خیلی ها مثه من مسترلیگ رو دنبال میکنن اونم تا هر جا بشه ولی فیفا بعد از چند سال از جذابیت میوفته فقط بخاطر اینکه ستاره ها و بازیکن های حال حاضر بعد از خدافظی دیگه مثه پی اس برنمیگردن و محو میشن و یه عده بازیکن با فیس و اسم چرت میاد واسه کسی که دنبال مسترلیگ هست همون پی اس بهتره چون حداقل از لحاظ بازیکن و سناره ها از کیفیت نمیوفته

  21. چرا انقدر بعضیا متعصبانه نظر میدن؟ این یه چیز کاملا سلیقه ایه.من هر دو رو روی‌ پلی استیشن ۴ ام بازی میکنم ولذت میبرم

  22. گرافیک هم پیس ،گیم پلی و طراحی هم پیس دیگه چی میخوای.
    اونایی که فیفا بازی میکنن حتما به کارتون علاقه مندن برا همین😑

    • به نظر من فیفا عالیه من با ایکس باکس وان اس بازی کردم هردورو و فیفا حرف اولو میزنه شما خودت بازی کردی؟

    • داداش کاملا برعکس گفتی

      فیزیک توپ و گیم پلی و نوع حرکت دست فیفا هست و مثل واقعیت درستش کردن

      پی ای اس فقط برا کساییه که میخوان کمی سرگرم بشن .

      ولی فیفا حالت proffesional داره و هرکسی نمیتونه بازی کنه و از بازیش لذت ببره

      الان من میخوام بهت یه چیزی بگم فیفا اینهمه جام جهانی برا بازیش میزاره پی ای اس تاحالا اومده یه مسابقه محلی بین بچه هاش بزاره ؟

      هر فصل تو برج میلاد برا فیفا 19 جام میزارن پی ای اس یه بار اومد تو یه مدرسه یا هر جای دیگه ای یه جایزه گذاشت؟

      لطفا اول تحقیق کنید بعد قضاوت کنید

  23. پی اس امسال خوب کار نکرد نسخه قبلی بهتر بود واقعا حرکت کثیفیه پاس تو محوطه نزنید گل کثیف😀 مگه سوکر ششه دروازباناشم که باگن مگه گل میخورن شوت بزنی من که رفتم سمت فیفا 19 چی میشد نسخه ان
    لاینش مجانی میشد😀 اونوقت حریف میطلبیدم

  24. واقعا PES ضعف داره تو کنترل توپ بصورت فوق فوق حرفه ای من ی بازیکنیم که ادعام نمیشه ولی اکثر کسایی که با من بازی کردن اعصابشون خورد میشه چون واقعا ی بازی واقعی رو پیش رو میزارم از سانتر حرفه ای بگیر که ۹۹ درصدشون گل تو هر PES حتی ۱۹، برسیم به بازی وسط پاسکاری شوت موقعیت دریبل های حرفه ای کشویی لایی زدن سر پا و غیره چون با هر دو شوک بازی میکنم ولی تو PES از ۱۸ به اینور ی مقدار مشکل کنترل داشتم احساس میکردم که بازیکنام در هنگام پاس می ایستند و تو یک دو حرفه ای ضریب هوشیشون صفر و تو ی شوت که تو حالت advence یا manule میزارم بازم یکم مشکل میخوره تو زدن شوت، وقتی تیم در حالت حمله هست چون بازیم طوری کاملا تمام بازیکنام حتی مدافعام تو زمین حریفن به محض از دست دادن توپ سریع گل میخورم و متوجه شدم که در هنگام از دست دادن توپ دفاع کاملا وایمیسته و حرکت سریع نداره تا اینکه یک نفر بهم فیفا رو پیشنهاد داد اولین بار بود فیفا ۱۹ بازی کردم و واقعا میتونم بگم با اینکه هیچ قلق و تکنیکنکشو بلد نبودم قویترین فیفا بازا جلوم کم میاوردن انگار بازی خودته فیفا من فیفا رو پیشنهاد میدم البته خب PES هیجان خودشو داره مخصوصا سانترایی که من میکنم حتیی فیلماشو تو یوتیوپ گذاشتم از کرنر ضربه ازاد حرکت از وسط زمین فوق العادس این سانترا هر کاریم کردم به دیگران یاد بدم یاد نگرفتن ،من فیفا ۱۹ رو ترجیح میدم

  25. واقعا PES ضعف داره تو کنترل توپ بصورت فوق فوق حرفه ای من ی بازیکنیم که ادعام نمیشه ولی اکثر کسایی که با من بازی کردن اعصابشون خورد میشه چون واقعا ی بازی واقعی رو پیش رو میزارم از سانتر حرفه ای بگیر که ۹۹ درصدشون گه تو هر PES حتی ۱۹، برسیم به بازی وسط پاسکاری شوت موقعیت دریبل های حرفه ای کشویی لایی زدن سر پا و غیره چون با هر دو شوک بازی میکنم ولی تو PES از ۱۸ به اینور ی مقدار مشکل کنترل داشتم احساس میکردم که بازیکنام در هنگام پاس می ایستند و تو یک دو حرفه ای ضریب هوشیشون صفر و تو ی شوت که تو حالت advence یا manule میزارم بازم یکم مشکل میخوره تو زدن شوت وقتی تیم در حالت حمله هست چون بازیم طوری کاملا تمام بازیکنام حتی مدافعام تو زمین حریفن به محض از دست دادن توپ سریع گل میخورم و متوجه شدم که در هنگام از دست دادن توپ دفاع کاملا وایمیسته و حرکت سریع نداره تا اینکه یک نفر بهم فیفا رو پیشنهاد داد اولین بار بود فیفا ۱۹ بازی کردم و واقعا میتونم بگم با اینکه هیچ قلق و تکنیکنکشو بلد نبودم قویترین فیفا بازا جلوم کم میاوردن انگار بازی خودته فیفا من فیفا رو پیشنهاد میدم البته خب PES هیجان خودشو داره مخصوصا سانترایی که من میکنم حتیی فیلماشو تو یوتیوپ گذاشتم از کرنر ضربه ازاد حرکت از وسط زمین فوق العادس این سانترا هر کاریم کردم به دیگران یاد بدم یاد نگرفتن ،من فیفا ۱۹ رو ترجیح میدم

  26. واقعا PES ضعف داره تو کنترل توپ بصورت فوق فوق حرفه ای من ی بازیکنیم که ادعام نمیشه ولی اکثر کسایی که با من بازی کردن اعصابشون خورد میشه چون واقعا ی بازی واقعی رو پیش رو میزارم از سانتر حرفه ای بگیر که ۹۹ درصدشون گه تو هر PES حتی ۱۹، برسیم به بازی وسط پاسکاری شوت موقعیت دریبل های حرفه ای کشویی لایی زدن سر پا و غیره چون با هر دو شوک بازی میکنم ولی تو PES از ۱۸ به اینور ی مقدار مشکل کنترل داشتم احساس میکردم که بازیکنام در هنگام پاس می ایستند و تو یک دو حرفه ای ضریب هوشیشون صفر و تو ی شوت که تو حالت advence یا manule میزارم بازم یکم مشکل میخوره تو زدن شوت وقتی تیم در حالت حمله هست چون بازیم طوری کاملا تمام بازیکنام حتی مدافعام تو زمین حریفن به محض از دست دادن توپ سریع گل میخورم و متوجه شدم که در هنگام از دست دادن توپ دفاع کاملا وایمیسته و حرکت سریع نداره تا اینکه یک نفر بهم فیفا رو پیشنهاد داد اولین بار بود فیفا ۱۹ بازی کردم و واقعا میتونم بگم با اینکه هیچ قلق و تکنیکنکشو بلد نبودم قویترین فیفا بازا جلوم کم میاوردن انگار بازی خودته فیفا من فیفا رو پیشنهاد میدم البته خب PES هیجان خودشو داره مخصوصا سانترایی که من میکنم حتیی فیلماشو تو یوتیوپ گذاشتم از کرنر ضربه ازاد حرکت از وسط زمین فوق العادس این سانترا هر کاریم کردم به پیگران یاد بدم یاد نگرفتن ،من فیفا ۱۹ رو ترجیح میدم

  27. Pes خیلی روان تر هستش در حدی که برای آدم آماتور خیلی بهتره چون من شخصا تو pes راحت گل میزنم ولی تو fifa واقعا نمیشه راحت گل زد حتی تو زاویه ی مناسب هم احتمال گل نشدن بیشتره! بعد اینکه بازیکنای فیفا تو حالت دمو شاید گرافیکشون جالبتر باشه ولی هنگام بازی انصافا pes بازیکناش طبیعی تره چون فیفا زیاد خم هستن و از جذابیت انداخته بازی رو، لحظه ی گل و چچسبیدن توپ به تور دروازه pes واقعا طبیعی تره، چمن pes هم بهتره، من که واقعا عاشق pes هستم اصلا دلم نمیخواد فیفا بازی کنم برام انصافا جذاب نیست بعد اینکه واقعا انگار طرفدار pes بیشتره من که اصلا دلم نمیاد pes رو بیخیال شم

  28. pes خیلی روان تر از fifa تو fifa اصلا نمیشه گل زد و تسلط بازیکنان رروی توپ خیلی ضعیف و نظر من pes

  29. فیفا ۱۹ بهترین بازی دنیاست چرادروغ می گین تو سفارش سازی عالیه برنده همیشه فیفا ای ای نه پس با کونامی مفت خور ممنون از مقایسه تون

  30. بنده صاحب گیم نت هستم و دو سال پیشم مقام کشوری تو pes17 کسب کردم.کماکان هم همون 17 رو باز می کنم ولی خیلیم لذت بخشه.فن pes هستم و واقعا بازی جالی و سریعی هست.اما تا فیفا بازی نکنی تقاوت فاحشش رئ با pes درک نمی کنی.قیقا فوقالعادست . البته که نظر شخصیمه.

  31. برندیه به چون چرای این رقابت فیقا هم باشه من بازم pes برمیدارم چون از سال 2006 تا به الان سال به سال رویه کامپیوترم داشتمش به علاوه هر 3ماه هم پچهای خود کونامی روش زدم و واقعا عالی بوده

  32. به عنوان کسی که با ps one شروع کردم و الان ps4 pro دارم،پیروزی از آن فیفاست

    • منم از سگا و میکرو شروع کردم 😎😎و الان ps4. دارم ولی از زمانی که یادم میاد و بزرگ شدم همیشه پی اس بازی میکردم نه فقط خودم بلکه همه دور و بری هام و رفیقام هم پی اس بازی می کنند حتی تو تمام نقاط شهر من رفتم اکثرا پی اس بازی میکنند و خیلی کم سراغ فیفا میرن نمی‌دونم شاید فقط تو مشهد اینطوریه

      • داداش اینکه تو داخل مشهد رفتی دیدی دلیل نمیشه یکم بورو سایتای جهانیو ببین تا بفهمی نظر مردم روی پی اس هست یا فیفا من دیدم 70 درصد به فیفا رای دادان و فقط 30 درصد به پی اس.پی اس واقا بازیش فضایی و خیلی تخیولیه از پشت محوطه چنان شوتی میزنه که میگی موشک فرستادن تو دربازه

        • نه حتما شوتای fifa خوبه !!از پشت محوطه شوت میزنی انگار بگی بوستکس داره شوت میشه رونالدو تا بوستکس هیچ فرقی ندارن ولی تو pes حرفا می فهمی داری شوت میزنی و قدرت شوت شوت زنی متفاوت
          خیلی راحت هم میشه توfifa 19 گل زد ولی تو pes 19 مگه میشه گل زد ..بارسا و یوونتوس رو بردار بزار super star می فهمی بازی چیه یک ۱۰ تا میخوری دیگه انقدر فیفا فیفا نمیکنی

  33. ولی با این همه من فقط pes بازی کردم و بازم pes بازی میکنم

  34. فیفا رو نمیشه بازی کرد، زیاد جالب نیست

    بازیکنای فیفا مثل بادکنک هستند اما pes از لحاظ قدرت بدنی متفاوت هستند

    کنترل بازیکن در pes خیلی بهتره

    گرافیک pes ده سال جلوتر هست

    pes خیلی برتری به فیفا داره

    در کل برنده کمیت، فیفا هستش و برنده کیفیت pes

    با سپاس

    • یه چیزی که مدت ها می خواسنم بگ، یادم رفت بگم!

      بازی فیفا داینامیک نداره، یعنی اصلا دروازه بان رو نمیشه دریبل زد!!!!! فاجعه رو می بینید (نسخه های تا 2014 که این طور بود)

      در ضمن اگر از یک نقطه ثابت از زمین به یک میزان مشخص دکمه شوت رو فشار بدید، میبینید که حتی اگر ۱۰۰ بار هن این کار رو تکرار کنید، توپ به یکجای ثابت میره!!!

      برای اینه که میگم داینامیک نداره

      با سپاس

      • منم این افکار موهومی تو رو داشتم محمد جواد جان و حتی اصلا فیفا رو هم بدلایلی که گفتی بازی هم نمیکردم و میرفتم زیر پست ها دقیقا حرفای تو رو تکرار میکردم وکلی هم دیسلایک میگرفتم و متعجب هم میشدم

        تا اینکه اتفاقی بعد از 18 سال پیس بازی کردن رفتم فیفا 18 رو واس تنوع ریختم و لگمان اینکه مثل فیفا 12 یا 14 افتضاح و بی گرافیک و فلان و فلان هست پاکش میکنم اما وقتی حس واقعی فوتبالو با فیفا 18 و گرافیک ناب و حس اصلی فیفا 19 رو تجربه کردم دیگه حتی دلم نمیاد بازی pes رو حتی اجرا بکنم و کلا پاکش میکنم چون اگه واقعا فیفا 18 و 19 بازی کنی دیگه هیچگاه پیس دلت نمیاد بازی کنی