سیستم عامل اندروید بیشتر هنگ می کند یا ios

 

 

 

گروه تحقیقاتی Crittisicm مدت زیادی را صرف بررسی سیستم عامل های موبایل کرده است. این گروه با بررسی دو سیستم عامل پرطرفدار iOS و Android به این پرسش که کدام یک از این دو سیستم عامل بیشتر هنگ می کند پاسخ داده است. گروه تحقیقاتی Crittisicm همچنین اعلام کرده که این تحقیقات بر روی تعداد زیادی از دستگاه های مجهز به سیستم عامل Android و iOS انجام گرفته و نتیجه نیز جالب از کار در آمده است. چراکه نشان می دهد نسخه های جدیدتر سیستم عامل ها حین اجرای برنامه، بیشتر از نسخه های قدیمی تر، دچار مشکل می شوند.
پیش از اعلام نتیجه کلی تحقیقات جالب است بدانید: سیستم عاملی که بیشترین میزان هنگ کردن در بین همه نسخه های سیستم عامل های iOS و Android را داشت، نسخه 5.0.1 سیستم عامل iOS بود. البته این به این معنی نیست که iOS به طور کل بیشتر از اندروید، هنگ می کند.

حدود 28.64% از کل دستگاه های مجهز به iOS 5.0.1 در طول این تحقیقات هنگ کردند. جالب است بدانید نسخه های جدیدتر iOS بیشتر دچار حمله می شوند. این درحالی است که یکی از دغدغه های کاربران آیفون، این است که گوشی خود را به آخرین نسخه iOS آپدیت کنند.

مدیر عامل شرکت Crittercism که عهده دار انجام این تحقیقات بوده اعلام کرده است:

    "بسیاری از مشکلات نرم افزاری در اثر ایرادات سخت افزاری به وجود می آید. گاهی اوقات سوئیچ کردن بین Wi-Fi و GPS موجب هنگ کردن سیستم می شود. علاوه بر این برنامه هایی که حجم زیادی از حافظه را درگیر خود می کنند نیز ممکن است باعث هنگ کردن سیستم شوند."

یکی از عوامل مهم توقف سیستم عامل iOS حین اجرای برنامه، این است که کاربران iOS برنامه و App های خود را آپدیت نمی کنند و گاهی برنامه های قدیمی، خود باعث ایجاد مشکل در سیستم عامل می شوند. در حالی که کاربران اندروید می توانند از ویژگی Auto Update برنامه هایشان استفاده کرده و بدون نیاز به آپدیت دستی، آنها را به روز کنند. نمودار زیر بیشترین میزان هنگ در سیستم عامل های مختلف اندروید را نشان می دهد.


ما تعداد مشخصی از Appها را بر روی هر دو سیستم عامل تست کردیم. برای بررسی اینکه کدام OS بیشتر دچار حمله می شود، App ها را به سه دسته تقسیم کردیم و هر بار آنها را بر روی یکی از نسخه های اندروید و iOS مورد بررسی قرار دادیم.

    دسته اول App ها بر روی هر دو OS تست شدند. App های اندروید حدودا 0.15% اوقات هنگام اجرا دچار توقف شدند ولی App های iOS حدودا 0.51% اوقات دچار هنگ و ایراد شدند. یعنی App های iOS حدودا 0.44% بیشتر از برنامه های اندرویدی دچار Crash شدند.
    در دسته دوم برنامه هایی که روی این دو سیستم عامل اجرا شدند، برنامه های اندروید 0.73% و برنامه های IOS حدودا 1.47% اوقات باعث هنگ کردن سیستم شدند. در دسته دوم برنامه ها هم، دستگاه های مجهز به iOS ما را سرافکنده کردند و بیشتر دچار هنگ شدند.
    در دسته سوم اجرای برنامه ها 2.9% از برنامه های اندرویدی حین اجرا، متوقف می شدند در حالی که 3.66% از برنامه ها iOS اوقات باعث هنگ کردن سیستم شدند. یعنیدستگاه های مجهز به iOS حدودا 0.76% بیشتر از دستگاه های مجهز به Android هنگ می کردند.

قبل از اینکه بخواهید طرفداری خود را نسبت به هر یک از سیستم عامل ها اعلام کنید باید بگوییم که این بررسی در حالی انجام شد که اپل نسخه iOS 5.0 را عرضه کرد و مدت کمی پس از آن 5.0.1 که در واقع اصلاحیه نسخه 5.0 بود نیز عرضه شد. در حالی که در طول زمان بررسی هنوز نسخه Ice Cream Sandwich اندروید عرضه نشده و مورد بررسی گروه تحقیقاتی Crittersicm قرار نگرفته بود. شاید اگر اپل نسخه های 5.0 و iOS 5.0.1 را عرضه نکرده بود نتیجه این تحقیقات کمی متفاوت می شد.


آمار و ارقام به وضوح میزان بیشتر هنگ کردن iOS را نسبت به اندروید نشان می دهد. شما می توانید نتیجه این آمار را به صورت کلی در جدول زیر مشاهده کنید.


منبع: PhoneArena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*