گلکسی اس 10 ای

محل قرارگیری اسکنر اثر انگشت گلکسی اس 10 ای سامسونگ افتضاح است؟!

سامسونگ گلکسی اس 10 ای (Samsung Galaxy S10e) یا گلکسی اس 10 لایت، مدل اقتصادی خانواده گلکسی S10 است. با توجه به محل قرارگیری اسکنر اثر انگشت این گوشی، از هم‌اکنون زانوی غم بغل گرفته‌ایم!

درباره گوشی های خانواده سامسونگ گلکسی اس 10 تقریبا هیچ چیز مخفی نمانده است، هر چند تا رونمایی رسمی آن‌ها چند هفته‌ای زمان داریم. خوشبختانه علاوه بر کسب اطلاعات تفصیلی درباره مشخصات فنی آن‌ها، رندرهای زیادی از آن‌ها مشاهده کرده و تصاویر شفاف مختلفی از گلکسی اس 10، گلکسی اس 10 پلاس و گلکسی اس 10 ای در دنیای واقعی دیده‌ایم.

درباره تعداد مدل‌های خانواده Galaxy S10 نمی‌توان به طور دقیق نظر داد، چرا که هنوز درباره عرضه یا عدم عرضه مدل چهارم ملقب به Galaxy S10 5G اخبار موثقی وجود ندارد، اما عرضه سه گوشی از این خانواده قطعی است. همانند رفتار اپل در سال 2018، گوشی های جدید سری S متشکل از دو پرچمدار و یک محصول میان‌رده هستند. مدل سوم که تا چندی پیش با پسوند لایت شناخته می‌شد، سامسونگ گلکسی اس 10 ای نام داشته و از نظر عملکرد سخت افزاری، به لطف استفاده از تراشه‌ای مشابه همچون دو مدل پرچمدار، توان بالایی خواهد داشت.

گلکسی اس 10 ای

این گوشی برخلاف دو مدل دیگر به یک نمایشگر مسطح مجهز شده و دارای اندازه کوچک‌تری خواهد بود. یکی دیگر از کاستی‌های مدل e در مقایسه با پرچمداران سری S سال 2019، عدم استفاده از اسکنر اثر انگشت روی نمایشگر است. این اسکنر در عوض روی دکمه پاور گوشی تعبیه خواهد شد. این نوع پیاده‌سازی را از سال‌ها قبل در محصولات سونی شاهد بوده‌ایم، اما سامسونگ نیز از سال گذشته چنین اسکنری را در برخی میان‌رده‌های خود به کار برده است.

اسکنر اثر انگشت سامسونگ گلکسی اس 10 ای

گلکسی اس 10

به عقیده بسیاری از کاربران، این بدترین نقطه‌ای است که می‌توان اسکنر اثر انگشت را در آن قرار داد! یکی از مشکلات کاربران با اسکنرهای قرار گرفته زیر دوربین در پنل پشتی، عدم امکان کار با گوشی بدون برداشتن آن از روی سطح همچون یک میز است. با این حال، حداقل می‌توان قفل گوشی را در صورت پشت و رو بودن آن بدون برداشتن دستگاه باز کرد. با قرارگیری اسکنر روی دکمه پاور، برای احراز هویت، حتما نیازمند جدا کردن گوشی از سطح خواهیم بود. دردسر دیگر کار با اسکنر اثر انگشت گلکسی اس 10 ای ، حین استفاده از قاب محافظ همراه آن نمایان می‌شود.

به این مشکلات باید قرارگیری دکمه پاور گلکسی اس 10 ای در نیمه بالایی کناره گوشی را نیز اضافه کرد که رساندن انگشت به آن را تبدیل به یک معضل اساسی خواهد کرد. سامسونگ در گلکسی جی 6 پلاس، کلید پاور را در موقعیتی مناسب قرار داده بود، اما این بهینگی در گلکسی اس 10 ای رعایت نشده است. حتی در گوشی های سونی نیز کلید پاور در میانه سمت راست یا سمت چپ گوشی قرار می‌گیرد، جایی که حین در دست گرفتن دستگاه، انگشت شست در حوالی آن قرار دارد.

سامسونگ گلکسی جی 6 پلاس

سامسونگ گلکسی جی 6 پلاس

بر اساس رندرهای منتشر شده تا امروز، همان مصیبتی که در زمان کار با اسکنر اثر انگشت گلکسی اس 8 پلاس و گلکسی نوت 8 داشتیم، در گلکسی اس 10 ای نیز تکرار خواهد شد! به این ترتیب باید گوشی را در دست خود لغزانده و آن را به پایین هدایت کنید. سپس کلید پاور را لمس کرده و مجددا گوشی را در حالت طبیعی به دست بگیرید. در این میان می‌بایست مواظب باشید گوشی از دستتان لیز نخورد!

از نظر ابعاد بدنه، گوشی گلکسی اس 10 ای بین آیفون ایکس اس و آیفون ایکس آر قرار می‌گیرد. هر دو گوشی یاد شده بلند قامت بوده و رساندن انگشت به لبه بالایی قاب‌ آ‌ن‌ها کار ساده‌ای نیست. البته، خوشبختانه نیازی به این کار نیز وجود ندارد، چرا که برخلاف سامسونگ در گلکسی اس 10 ای، اپل در این قسمت یک کلیدی حیاتی قرار نداده است!

گوشی سونی

فراموش نکنید این اطلاعات بر اساس شایعات و رندرها به دست آمده و خود شرکت سازنده، هنوز اخبار دقیقی درباره سبک طراحی گوشی ها و نحوه قرارگیری عناصر مختلف روی بدنه آن‌ها منتشر نکرده است. با توجه به این که تا زمان رونمایی گلکس اس 10، گلکسی اس 10 پلاس و گلکسی اس 10 ای کمتر از یک ماه زمان باقی مانده است، به زودی همه چیز مشخص خواهد شد.