GSMA: هیچ ممنوعیتی برای محصولات هواوی در MWC19 تعیین نکرده‌ایم؛ گزارش رویترز اصلاح شود!

این روزها حواشی بسیار فراوانی پیرامون کمپانی هواوی وجود دارد و در تعدادی از کشورها کمپانی های رقیب این برند چینی را به جاسوسی و سرقت اطلاعات فنی متهم کرده‌اند. تازه‌ترین شایعه نیز مربوط به ممنوعیت حضور محصولات هواوی در نمایشگاه MWC19 می شود که البته دقایقی پیش تکذیب شده است.

رویداد کنگره جهانی موبایل یا همان نمایشگاه MWC بزرگترین نمایشگاه سالانه صنعت موبایل محسوب می‌شود که بزرگترین کمپانی‌های سازنده محصولاتِ مربوط به این حوزه، اپراتورهای موبایل و تجار فعال در این صنعت، جدیدترین دستاوردها، تکنولوژی‌ها و محصولات خود را در آن به نمایش می‌گذارند.

غول مخابراتی چینی یعنی هواوی نیز همواره فعالیت موثری در این نمایشگاه داشته است و معمولا بخش عظیمی از اخبار را به خود اختصاص می‌دهد. هواوی در چند ماه گذشته در حال تلاش برای رها کردن خود از اتهاماتی بوده است که دولت آمریکا و برخی از کمپانی‌های فعال در زمینه موبایل و گجت های الکترونیکی به آن نسبت داده‌اند. مدیران این کمپانی تلاش کرده‌اند تا نشان دهد تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌های آنها ارتباط مستقیمی با دولت چین ندارد و اتهاماتی که آمریکا آنها را با آن مواجه کرده همگی کذب هستند.

خبر ممنوعیت حضور هواوی در MWC 2019 کذب است!

در همین راستا خبرگزاری رویترز به تازگی گزارش منتشر کرده بود مبنی بر اینکه GSMA از اعضای خود خواسته است تا در رابطه با این موضوع که کمپانی هواوی از برخی از بازارهای کلیدی اخراج شود به این دلیل که محصولات آن در حوزه‌ی شبکه می‌توانند اپراتورها را سال‌ها به عقب بازگردانند، نظر دهند:

GSMA: هیچ ممنوعیتی برای محصولات هواوی در MWC19 تعیین نکرده‌ایم؛ گزارش رویترز اصلاح شود!

بعد از انتشار این گزارش و حواشی گسترده پیرامون گروه GSMA که در واقع وظیفه برگزاری نمایشگاه MWC را نیز بر عهده دارد، آنها به سرعت تکذیبیه‌ای منتشر و اعلام کردند که گزارش رویترز به شدت غیر دقیق است و هیچ‌گونه مدرک واقعی برای آن وجود ندارد.

به عنوان یک نهاد تجاری که نمایندگی صنعت ارتباطات موبایل جهانی را بر عهده دارد، گروه GSMA هرگز از چنین قدرتی برای ممنوعیت تولید‌کنندگان و تامین‌کنندگان قطعات استفاده نکرده و نخواهد کرد.

این گروه بعد از انتشار بیانیه‌ی بالا، به طور رسمی از رویترز درخواست کرد تا تاثیر دروغی که این گزارش ایجاد کرده است را با اصلاح آن، برطرف کند.

GSMA: هیچ ممنوعیتی برای محصولات هواوی در MWC19 تعیین نکرده‌ایم؛ گزارش رویترز اصلاح شود!

GSMA می‌گوید جلسه هیئت مدیره هر ساله در جریان کنفرانس MWC برگزار می‌شود که در جریان آن داغ‌ترین مباحث در این حوزه به بحث و گفتگو گذاشته می‌شود. موضوع اصلی نمایشگاه MWC 2019 بارسلون هنوز اعلام نشده و احتمال دارد که تولیدکنندگان محصولات دارای پشتیبانی از اینترنت 5G به یکی از حوزه‌های داغ آن تبدیل شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. نمیتونن جلوش مقاومت کننن