پیامک های تبلیغاتی

100 هزار سیم کارت ارسال کننده پیامک های تبلیغاتی مزاحم مسدود شد

اخیرا رئیس جمهور خطاب به وزیر ارتباطات گفت باید به صورت جدی با ارسال‌کنندگان پیامک های تبلیغاتی مزاحم برخورد شود و حالا بر اساس آمار حدود 100 هزار سیم کارت متخلف مسدود شده است.

در اوایل بهمن سال جاری رئیس جمهور روحانی در جمعی از مدیران وزارت ارتباطات عنوان کرد بسیاری از مردم به دلیل دریافت پیامک های تبلیغاتی مزاحم ناراضی هستند و وزیر ارتباطات باید در این خصوص اقدام‌های مناسبی را انجام دهد. در همین رابطه محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در اقدامی به همه دفاتر خدمات ارتباطی کشور که به روش‌های غیر مجاز، سیم کارت را به ارسال کنندگان پیامک های تبلیغاتی مزاحم می‌فروشند، اخطار داد که هر نوع فعالیتی در این زمینه بدون اغماض با جریمه لغو مجوز مواجه خواهد شد.

وزیر ارتباطات پس از گذشت یک هفته از ارسال اخطار به دفاتر خدمات ارتباطی اعلام کرد در این رابطه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مجوز 30 دفتر خدمات ارتباطی را لغو کرده است و همچنین با راه‌اندازی سیستم شناسایی ارسال کنندگان اس ام اس‌های تبلیغاتی توانسته‌ایم در یک روز حدود 840 سیم کارت مزاحم را شناسایی و مسدود کنیم. وزیر ارتباطات بر این باور است که بیشتر شکایت‌های کاربران به سیم کارت‌های شخصی مربوط می‌شود که البته سرشماره‌های آن نیز به آسانی پیگیری می‌شود. از این رو مشتریان با گزارش این سرشماره‌ها می‌توانند فرایند مسدودسازی آن‌ها را آسان‌تر کنند.

پیامک های تبلیغاتی

مسدودسازی سیم کارت‌های ارسال کننده پیامک های تبلیغاتی

بر اساس آمار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از 8 دی ماه سال جاری تاکنون حدود 62 هزار سیم کارت ارسال کننده پیامک های تبلیغاتی را مسدود کرده است و در حال حاضر نیز در مدت 40 روز پس از این‌که رئیس جمهور دستور داد این مشکل به سرعت برطرف شود، این آمار به 100 هزار سیم کارت مسدود شده رسیده است. طبق آمار تا پایان 17 بهمن 97 حدود 98 هزار و 652 سیم کارت به علت ارسال پیامک های تبلیغاتی مسدود شده‌اند.

پیامک های تبلیغاتی

گفتنی است این میزان از مسدودسازی سیم کارت‌های ارسال کننده پیام های تبلیغاتی مزاحم تا 25 آذرماه حدود 30 هزار و تا 8 دی ماه 62 هزار بود که نشان می‌دهد وزارت ارتباطات با جدیت بیشتری به دستور رئیس جمهور عمل می‌کند. در این رابطه وزیر ارتباطات عنوان کرد ظرف مدت 3 روز میزان مزاحمت‌های پیامکی حدود 90 درصد کاهش پیدا کرد و میزان شناسایی سیم کارت‌های مزاحم نیز از 5800 سیم کارت در روز به 200 سیم کارت رسید که کاهش 95 درصدی شکایت‌های مردمی از سامانه 195 را به دنبال داشته است.

پیامک های تبلیغاتی

نظر سنجی وزارت ارتباطات

وزیر ارتباطات در خصوص میزان پیشرفت فرایند جلوگیری از ارسال کنندگان پیامک های تبلیغاتی در صفحه شخصی خود یک نظر سنجی با 4 گزینه شامل «متوقف شده است»، «کاهش قابل توجهی داشته است»، «تغییری نکرده است» و «دریافت نمی‌کنم» ایجاد کرده است که حدود 41 درصد از شرکت‌کنندگان به گزینه کاهش قابل توجهی داشته است و 37 درصد نیز به گزینه تغییری نکرده است پاسخ داده‌اند.

مردم سیم کارت‌های مزاحم را معرفی کنند

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با استفاده از سامانه‌های هوش مصنوعی و بررسی رفتار مشترکان، سیم کارت‌هایی که پیامک های تبلیغاتی ارسال می‌کنند را شناسایی می‌کند. همچنین اپراتورهای موبایل نیز موظف هستند با سیم کارت‌های شخصی ارسال کننده پیامک های مزاحم برخورد کنند. همچنین اگر مشترکان، سیم کارت‌های مزاحم را به رگولاتوری معرفی کنند، با آن‌ها برخورد می‌شود. در همین رابطه تمامی مشترکان با استفاده از کد دستوری ستاره 800 مربع (#800*) می‌توانند سرویس پیامک‌های انبوه تبلیغاتی و ارزش افزوده که در آن عضو هستند را مسدود کنند.

پیامک های تبلیغاتی

تاکنون در سامانه 800 بیش از 30 میلیون نفر برای جلوگیری از ارسال پیامک های تبلیغاتی مزاحم درخواست داده‌اند. همچنین مردم می‌توانند سرشماره‌های سیم کارت‌های ارسال کننده پیامک های تبلیغاتی را به سامانه 195 ارسال کنند تا با آن‌ها برخورد شود. در همین رابطه حسین فلاح جوشقانی، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی عنوان کرد به جز برخوردهایی چون مسدودسازی می‌بایست روش‌های تشویقی نیز اعمال شود تا کسب‌وکارهای کوچک بتوانند در یک فضای مناسب فعالیت‌های خود را تبلیغ کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. ببینیم و تعریف کنیم

  2. واسه من که هنوز میاد

  3. دمشو.ن گرم تنها کار خوبی ک کردن همینه