دنا پلاس

دنا پلاس یا تندر 90 اتوماتیک ؛ مقایسه مشخصات و امکانات دو محصول ایران خودرو

دنا پلاس و تندر 90 اتوماتیک هر دو توسط گروه خودروسازی ایران خودرو تولید و به بازار عرضه می‌شوند. در این مقاله مشخصات و امکانات این دو خودرو را بررسی می‌کنیم تا ببنیم کدام خودرو برای خرید مناسب‌تر است.

در حال حاضر بازار خودرو ایران وضعیت بسیار بدی دارد و شرایط خرید خودرو با قیمت فعلی بازار برای بسیاری از مردم مهیا نیست، اما در این شرایط خرید خودرو با قیمت رسمی یا همان قیمت نمایندگی‌ها می‌تواند مقرون‌به‌‌صرفه‌تر باشد، هرچند این روش فقط زمانی مناسب خواهد بود که سایت خودروسازان باز باشد. دنا پلاس و تندر 90 اتوماتیک هر دو توسط گروه خودروسازی ایران خودرو تولید و به بازار عرضه می‌شوند و در این مقاله قصد داریم مشخصات و امکانات آن‌ها را با هم مقایسه کنیم.

رنو تندر اتوماتیک فیس لیفتی از تندر 90 است و دنا پلاس نیز نسخه‌ جدیدتر خودرو دنا محسوب می‌شود که حالا با تغییرات ظاهری و امکانات جدیدتری در بازار به فروش می‌رسد. در حال حاضر فروش رنو تندر 90 پلاس اتوماتیک از سوی ایران خودرو متوقف شده، اما قیمت دنا فیس لیفت در کارخانه 76 میلیون تومان است.

دنا پلاس

مشخصات فنی دنا پلاس و تندر 90 پلاس

شرکت ایران خودرو برای دنا فیس لیفت همان موتور ملی EF7 را در نظر گرفته است که پیش‌تر در خودروهای دنا معمولی و سمند دیده‌ایم. این موتور قادر است قدرتی معادل 114 اسب بخار را تولید کند، اما خودرو تندر پلاس همانند خودروهای تندر 90 و ساندرو به موتور K4M مجهز شده است که یک موتور 1.6 لیتری بوده و قادر است قدرتی معادل 105 اسب بخار را ارائه دهد. هرچند بر اساس آمار، قدرت دنا فیس لیفت از تندر 90 اتوماتیک بیشتر است، اما در واقعیت شتاب تندر پلاس به دلیل عملکرد مناسب سیستم انتقال قدرت و وزن بیشتر در وضعیت خوبی قرار داشته و از این حیث نسبت به دنا جدید برتری دارد. طبق آمار رسمی ایران خودرو، شتاب تندر 90 پلاس اتوماتیک 11.7 ثانیه بوده، اما شتاب دنا 13.5 ثانیه است.

دنا پلاس

امکانات و تجهیزات

از لحاظ قیمتی، تندر 90 پلاس اتوماتیک و دنا پلاس رقیب یکدیگر محسوب می‌شوند، اما مشتریانی که به خودروی اتوماتیک در این محدوده قیمتی علاقه دارند، از میان این دو خودرو، تندر 90 پلاس اتوماتیک انتخاب مناسبی برای آن‌ها خواهد بود و این مسئله نقطه ضعفی برای دنا به شمار می‌رود. از لحاظ امکانات نیز اگر بخواهیم بررسی کنیم، دنا گزینه بهتری خواهد بود؛ زیرا دنا به امکاناتی چون کروز کنترل، سانروف، شیشه‌های سولار (ضد اشعه مضر UV)، تنظیم برقی صندلی راننده، 4 کیسه هوا، هر 4 ترمز دیسکی، مانیتور، دوربین دید عقب و تهویه مطبوع اتوماتیک مجهز است و از این حیث برتری مطلق دارد. با وجود اینکه طراحی ظاهری دنا آنچنان مدرن محسوب نمی‌شود، اما  نسبت به تندر 90 پلاس در وضعیت بهتری قرار دارد.

دنا پلاس

نتیجه‌گیری

محصولات رنو به طور کلی از لحاظ کیفیت در این رنج قیمتی در شرایط بسیار خوبی قرار دارند و به نوعی یک سر و گردن از سایر خودروهای داخلی بهتر هستند، اما بر اساس آمار حاصل از بررسی کیفی خودرو که در اردیبهشت سال جاری منتشر شده است، دنا و تندر 90 پلاس اتوماتیک توانستند امتیاز 3 ستاره را دریافت کنند که نشان از کیفیت یکسان آن‌ها دارد. به طور کلی مشتریانی که به دنبال خودرویی با آپشن و طراحی معمولی هستند و علاقه دارند یک خودرو بی‌دردسر داشته باشند، خودرو تندر 90 پلاس گزینه مناسبی محسوب می‌شود.

همچنین مشتریانی که خواهان آپشن‌های متعدد و طراحی جدیدی هستند، می‌توانند دنا را انتخاب کنند. مشتریان این دو خودرو باید توجه داشته باشند که قیمت بازار این دو خودرو با قیمت کارخانه‌ای بسیار متفاوت است. در حال حاضر خودرو دنا در بازار آزاد با قیمتی حدود 115 میلیون تومان و خودرو تندر 90 اتوماتیک پلاس نیز با قیمت حدود 118 میلیون تومان به فروش می‌رسند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. خسته نشدن خدایی باین همه خلاقیت

  2. اخه کدوم بدبختی الان بودجه خرید دنا داره

  3. هیچ ماسشین ب نرمی و خوبی تندر نخاهد شد

    • هر کی سوار تندر 90 بشه دیگه سوار دنا و آشغال های دیگه نمیشه
      فرق برجسته تندر 90 با دنا عدم صدای موتور و در عوض زوزه صدای موتور دنا تو اتاق مخ آدم رو بر می داره
      نرم و خوش دست ( مخصوص سرقت مسلحانه, شتاب بالا بخصوص در سربالایی, حال میده به فرمون کشی)
      کیفیت قطعات بالا و محاسن دیگه

      اگر قرار باشه آپشن های دنا رو بزارن روی تندر 90, قیمتش میشه 150 تومن دیگه و ماشین های ایران خودرو رو دیگه کسی نمی خره

      تندر 90 لخت بی آپشن همین الان با کل آپشن های دنا و کارت گارانتی طلایی داره کل دنا رو می خوابونه

      خلاصه تندر 90 تنها ایران خودرو و کل ماشین هاش همه نمی تونن حتی برابر با سواری تندر 90 باشن

  4. “در حال حاضر فروش رنو تندر 90 پلاس اتوماتیک از سوی ایران خودرو متوقف شده، اما قیمت دنا فیس لیفت” تقریباً همان است و مشتریان ظاهراً چاره‌ای جز تغییر انتخاب ندارند؛ گرچه میتوانند درصورت تمایل پیش‌پرداخت پارسال را با اندکی دوندگی پس بگیرند!