تولید گوشی

وزیر ارتباطات از بهبود شرایط تولید گوشی در کشور خبر داد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت سهم گوشی های جی ال ایکس در شبکه افزایش پیدا کرد و شرایطی را فراهم کردیم تا تولید گوشی در کشور با رشد بیشتری تداوم داشته باشد.

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به درخواست تعدادی از کاربران در زمینه مشکلات کارخانه گوشی های موبایل جی ال ایکس (GLX) و تسهیل شرایط تولید این کارخانه عنوان کرد به دلیل نوسان‌های ارزی، کاربرد گوشی های جی ال ایکس در شبکه افزایش پیدا کرد و سهم این گوشی بومی در بازار موبایل 7 درصد افزایش یافت و نسبت به گذشته 7 برابر رشد داشته است. اما مدتی قبل تولید گوشی های جی ال ایکس با مشکل مواجه شد؛ زیرا برخی از کالاهای مورد نیاز این کارخانه در گمرک ترخیص نشده بودند، اما با همکاری کرباسیان، وزیر سابق اقتصاد این مشکل برطرف شد و مراحل تولید آن‌ها نیز مجددا به روال قبلی بازگشت.

تولید گوشی

شرایط تولید گوشی مهیا می‌شود

آذری جهرمی در ادامه عنوان کرد در حال حاضر جهانگرد، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به همراه معاون مربوطه وزیر صنعت، معدن و تجارت برای آسان‌تر شدن شرایط تولید گوشی در کشور در حال مذاکره هستند تا به نتیجه مناسبی برسیم. از سویی برای تداوم فعالیت شرکت GLX اقدام‌های مناسبی انجام داده‌ایم؛‌ برای مثال کالا‌هایشان را از گمرک ترخیص کردیم و منابع مالی مورد نیاز هم به آن‌ها پرداخت شده است. وزیر ارتباطات در پایان خاطرنشان کرد برخی از کاربران در خصوص تحویل ندادن به موقع گوشی های جی ال ایکس سفارش داده شده معترض بودند که این موارد نیز برطرف شده است.