پتنت جدید هواوی و ترکیب عینک واقعیت افزوده با ساعت هوشمند!

پتنت جدید هواوی و ترکیب عینک واقعیت افزوده با ساعت هوشمند!

نوامبر سال گذشته میلادی رئیس هواوی، ریچارد یو، در مصاحبه با خبرگزاری CNBC اعلام کرد که این کمپانی در حال تولید مدل جدیدی از عینک های واقعیت افزوده است که به یک اسمارت متصل می‌شوند، اما حالا گزارشی جدید نشان می‌دهد که تصمیم هواوی کمی دچار تغییر شده است.

با وجود این که در آن زمان آقای ریچارد یو جزئیات کاملی از طرح هواوی در این زمینه را اعلام نکرد، اما به تازگی به تازگی گزارشی از یک پتنت جدید ثبت شده توسط هواوی منتشر شده که عینک واقعیت افزوده‌ای را نشان می‌دهد که به یک ساعت هوشمند متصل خواهد شد و در نهایت آن ساعت از طریق یک اسمارت فون با عینک مرتبط می‌شود! این پتنت که توسط Huawei Technologies و در روز هفتم فوریه در سازمان جهانی مالکیت فکری (WIPO) به ثبت رسیده است، با عنوان Eyeglass Frame شناخته می‌شود و یک هدست واقعیت افزوده بسیار ارزان‌قیمت، قابل جداسازی و با وزن کم را شرح می‌دهد.

پتنت جدید هواوی و ترکیب عینک واقعیت افزوده با ساعت هوشمند!

به نظر می‌رسد که این عینک به عنوان هدست واقعیت افزوده مورد استفاده قرار خواهد گرفت و نکته جالب اینجاست که هیچ دوربین، نمایشگر و میکروفونی بر روی آن دیده نمی‌شود و کاربر برای در اختیار داشتن این قابلیت‌ها حتما لازم است که یک ساعت هوشمند داشته باشد. عینک واقعیت افزوده هواوی به یک آینه و یک پورت ارتباطی مجهز شده است که در نزدیکی ساعت هوشمند قرار می‌گیرد و تصویر صفحه ساعت را از طریق آینه به کاربر نمایش می‌دهد؛ پخش فایل‌های صوتی نیز از دیگر قابلیت‌های عینک واقعیت افزوده هواوی خواهد بود.

زمان عرضه عینک واقعیت افزوده هواوی

پتنت جدید هواوی و ترکیب عینک واقعیت افزوده با ساعت هوشمند!

همانطور که مشاهده می‌کنید این عینک‌های عجیب با دو فریم متفاوت نشان داده شده که البته مکان قرارگیری ساعت ‌هوشمند در هر جفتشان تقریبا یکسان است. برای عدسی‌های عینک هم یک گزینه شفاف و هم یک گزینه نیمه شفاف می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. البته قبل از این که عینک های واقعیت افزوده این برند چینی را در بازار ببینیم، احتمالا هواوی یک ساعت هوشمند جدید را با یک ماژول مخصوص دوربین عرضه خواهد کرد زیرا در حال حاضر هیچ‌کدام از اسمارت واچ های این کمپانی از سنسورهای دوربین پشتیبانی نمی‌کنند.

در مصاحبه قبلی خودرو، ریچارد یو به CNBC اعلام کرده بود که عرضه عینک واقعیت افزوده هواوی احتمالا تا اواخر سال جاری میلادی و یا اوایل سال ۲۰۲۰ انجام می‌گیرد، اما این این تاریخ هنوز تایید نشده است و ممکن است محصول AR هواوی هیچ‌گاه با طراحی مطرح شده در این پتنت اجرایی نشود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. هواوی زد تو کار ساعت