انتشار بیانیه رسمی گوشی تاشو شیائومی به همراه رندر های سه بعدی

گوشی تاشو شیائومی را در این رندر های سه بعدی تماشا کنید

شیائومی یکی از اولین کمپانی‌هایی بود که وارد حوزه ساخت گوشی های موبایل قابل انعطاف شد و حالا به تازگی این برند چینی بیانیه رسمی درباره گوشی تاشوی خود را منتشر کرده است.

اولین ویدیوهایی که از یک گوشی قابل انعطاف واقعی در جهان بیرون منتشر شده مربوط به شیائومی بودند و موسس این کمپانی چینی خودش با حضور در یکی از ویدیوها رسما محصول آینده‌نگرانه‌ی کمپانی تحت مدیریتش را نشان داد. حالا به تازگی شیائومی یک بیانیه رسمی درباره این محصول را برای وب‌سایت LetsGoDigital ارسال کرده است که در آن درباره گوشی قابلیت انعطاف شیائومی و چالش‌های مراحل تولید و توسعه آن توضیح می‌دهد. در این بیانیه نحوه غلبه بر چالش‌هایی که در رابطه با نمایشگر قابل انعطاف و مکانیزم خم شدن آن در کنار واکنش رابط کاربری MIUI نسبت به شکل‌های مختلفی که گوشی تا می‌شود، توضیح داده شده است.

انتشار بیانیه رسمی گوشی تاشو شیائومی به همراه رندر های سه بعدی

همچنین گفته شده که نمایشگر گوشی تاشو شیائومی در یک همکاری مشترک با یکی از تامین‌کنندگان در حال تولید است. شما گجت نیوز‌ی‌های عزیز می‌توانید ترجمه این بیانیه را در زیر بخوانید:

بیانیه رسمی تیم روابط عمومی تشکیلات جهانی شیائومی: گوشی قابل انعطاف دوگانه جدیدترین نوآوری شیائومی محسوب می‌شود. یکی از کلیدی‌ترین قطعات این تلفن هوشمند، نمایشگر تاشو آن است که به طور مشترک توسط شیائومی و زنجیره تامین قطعات آن تولید می‌شود. جدا از نمایشگر، طراحی این گوشی، مکانیسم تا شدن آن و سازگاری رابط کاربری MIUI نیز همگی توسط ما توسعه یافته است. شیائومی اولین کمپانی در جهان است که یک گوشی هوشمند تاشوی دارای مکانیزم اهرمی دوگانه را معرفی می‌کند و تمام چالش‌های فنی ایجاد شده در هر سه حالت فرم فاکتور آن شامل «حالت تا شده از دو طرف»، «حالت تا شدن تکی» و «حالت تبلت» را دارد.

در جهت یافتن بهترین راه حل شیائومی تحقیقات گسترده‌ای را انجام داده است تا بتواند یک مکانیزم تاشونده قدرتمند را ارائه دهد. هر نوآوری نتیجه ترکیب و همکاری واحدهای تحقیق و توسعه از سوی شرکای زنجیره تامین قطعات و سازنده دیوایس محسوب می‌شود. این اشتباه است که تصور کنید یک نمایشگر تاشو می‌تواند به راحتی به یک گوشی هوشمند قابل انعطاف تبدیل شود بدون آن که مرزهای چشمگیری در این فناوری جابه‌جا شود. هرکدام از بخش‌های مختلف زنجیره‌ی این صنعت سهم خود را انجام داده است. شیائومی باور دارد که چنین محصولات خلاقانه‌ و تجربه کاربری عالی، تنها با همکاری بدون نقص و مشارکت تمام طرفین امکان‌پذیر است.

رندرهای سه بعدی از گوشی تاشو شیائومی

انتشار بیانیه رسمی گوشی تاشو شیائومی به همراه رندر های سه بعدی

علاوه بر انتشار این بیانیه‌ی رسمی، وب‌سایت LetsGoDigital رندرهای سه بعدی بسیار جذابی را از گوشی تاشو شیائومی منتشر کرده است. این تصاویر با استفاده از اطلاعات افشا شده قبلی طراحی شده‌اند و البته رابط کاربری آنها احتمالا چیزی نخواهد بود که ما در محصول نهایی مشاهده خواهیم کرد. شیائومی دو نام مختلف را برای مدل آزمایشی گوشی هوشمند تاشوی خود در نظر گرفته است: مدل Xiaomi Dual Flex و مدل Xiaomi MIX Flex و البته هنوز مشخص نیست که این برند کدام را در انتها انتخاب خواهد کرد.

همانطور که در بیانیه نیز اشاره کردیم این گوشی تاشوی هوشمند شیائومی از دو طرف به سمت داخل خم می‌شود و با بستن آنها به سمت مخالف می‌توان حالت‌های مختلفی را برای کاربرد این اسمارت فون در نظر گرفت. زمانی که لبه‌ها را به سمت داخل تا می‌کنید، به نوعی گوشی بسته می‌شود و زمانی که آن را به سمت پشت نمایشگر می‌چرخانید، می‌توانید از صفحه لمسی در حالت معمولی آن استفاده کنید. اما زمانی که تمام لبه‌ها را در راستای هم باز می‌کنید، گوشی به یک تبلت تبدیل می‌شود و می‌توانید از نمایشگر بدون حاشیه‌ی آن برای مرور اینترنت، تماشای ویدیو و استفاده از اپلیکیشن‌ها در فضای بزرگتر استفاده کنید.

انتشار بیانیه رسمی گوشی تاشو شیائومی به همراه رندر های سه بعدی

البته در این رندرها محل قرارگیری دوربین‌های سلفی و دوربین پشتی مشخص نیست و احتمالا هنوز اطلاعات چندانی از کمپانی سازنده درباره نحوه‌ی به‌کارگیری سیستم تصویربرداری به دست نیامده است. همانطور که مشاهده می‌کنید بر روی پنل وسطی نمایشگر و در لبه زیرین آن، پورت یو اس بی تایپ سی دیده می‌شود و احتمالا بلندگوی تماس در بالای همین قسمت و به شکل متقارن قرار خواهد گرفت.