باج 10 میلیارد دلاری گوگل به اپل

باج 10 میلیارد دلاری گوگل به اپل برای استفاده از موتور جستجوی این شرکت

گوگل برای آنکه همچنان موتور جستجوی پیشفرض محصولات اپل باشد٬ باج 10 میلیارد دلاری را به سازنده‌ی آیفون و آیپدها داده است!

درآمد سرویس‌های اپل در سال گذشته به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش پیدا کرد و انتظار می‌رود این افزایش در سال 2019 نیز ادامه پیدا کند. اما طبق آخرین برآوردهای گلدمن ساکس٬ یک پنجم پول دریافتی این شرکت در سال گذشته٬ به طور مستقیم از سوی گوگل به دست آمده است.

این سهم چیزی بین 9 تا 10 میلیارد دلار است که مستقیما با جستجوگر غول اینترنت جهان در ارتباط است. با وجود همه‌ی این‌ها٬ اپل یکی از بزرگ‌ترین کانال‌های ترافیک برای گوگل است که تقریبا نیمی از درآمد تمام تلفن‌های همراه را به خود اختصاص می‌دهد و به منظور حفظ این آمار و ارقام٬ هر سال این شرکت مبلغ قابل توجهی را به اپل ارائه می‌کند.

گوگل نمی‌خواهد قافیه را به رقبا ببازد

این پرداخت تضمین می‌کند که گوگل به جای سایر رقبا همچنان به عنوان جستجوگر پیشفرض در دیوایس‌های آی او اسی فعالیت خواهد کرد. نکته‌ی تاریک این قرارداد این است که اپل هرسال به افزایش قیمت‌ها ادامه می‌دهد و اگر گوگل تن به خواسته‌هایش ندهد٬ این شرکت کوپرتینویی می‌تواند خیلی راحت به رقیب دیگری مانند مایکروسافت نزدیک شود و بینگ را به عنوان موتور جستجوی پیشفرض دیوایس‌هایش انتخاب کند.

برای اپل٬ چنین قراردادهایی بسیار پرسود است و از آنجایی که این شرکت هر ساله قیمت گوشی‌های هوشمند خود را افزایش می‌دهد٬ سود کسب و کار سرویس‌هایش نیز به طرز چشمی‌گیری بیشتر می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. پس بگو چرا اینقدر اپل ثروت منده

  2. ده میلیارد دلارررر وایی از ذهنم خارجه این همه پول