تحویل خودروهای رنو

چه کسی مسئولیت تاخیر در تحویل خودروهای رنو را بر عهده می‌گیرد؟

چند ماهی است که مشتریان از تاخیر در تحویل خودروهای رنو  شکایت دارند و حتی تجمع‌های آن‌ها در مقابل نمایندگی خودروسازان نتیجه‌ای را به همراه نداشته است و کسی مسئولیت این بلاتکلیفی را بر عهده نمی‌گیرد.

امروزه تاخیر در تحویل خودروهای پیش فروش شده به یکی از مشکلات اصلی خودروسازان داخلی تبدیل شده است و مشتریانی که ماه‌ها قبل می‌بایست خودرو خود را تحویل می‌گرفتند، همچنان با وعده‌های توخالی مسئولان مواجه می‌شوند. چنین شرایطی باعث شده است تا مشتریان به مقابل نمایندگی‌های خودروسازان مراجعه کرده و با ایجاد تجمع خواهان تحقق حقوق پایمال شده خود باشند. گروهی از این مشتریان از عدم تحویل خودروهای رنو گله‌مند هستند و با خروج خودروسازان فرانسوی امید مشتریان بسیار کمرنگ شده است.

با وجود خیل عظیمی از مشتریانی که خودروهای رنو خود را تحویل نگرفته‌اند، اما در ساختمان شرکت رنو واقع در سعادت‌آباد تهران، گویا آرامش برقرار است و مسئولان آن‌ها نه از پذیرش مسئولیت این نابه‌سامانی‌ها خبری منتشر می‌کنند نه چراغ امید مشتریان را روشن نگه می‌دارند. پیش از شروع تحریم‌ها قرار بود در قراردادهایی که منعقد می‌شود، از وقوع چنین شرایطی جلوگیری شود، اما گویا این همکاری‌ها با تلنگری ساده از سوی آمریکا به پایان رسیده و بلاتکلیفی مشتریان نیز ادامه دارد.

تحویل خودروهای رنو

تحویل خودروهای رنو در هاله‌ای از ابهام

شرکت رنو همواره به دلیل تاکتیک‌های حرفه‌ای مدیران خود توانسته است بدون پرداخت غرامت با ایران قطع همکاری کند. برای مثال مدیرعامل ایرانی شرکت رنوپارس که در حال حاضر جزوی از مدیران ارشد گروه خودروسازی رنو-نیسان محسوب می‌شود، در گذشته همواره از ایرانی بودن خود سخن می‌گفت. وی در زمان افتتاح کارخانه تولیدی رنو ساندرو استپ وی در پاسخ به سوال خبرنگاران که در زمان تحریم‌های آینده نحوه همکاری چگونه خواهد بود، گفت در حال حاضر شرایطمان خوب است و نباید از این پتانسیل خوب همکاری دو جانبه غافل شویم و چرا جایی که ظرفیت تولید روزانه 800 دستگاه وجود دارد را باید ترک کنیم؟

البته در آن زمان تولید محصولات رنو با افزایش خوبی همراه بوده است و حتی طی این همکاری، رکود تولید 600 دستگاه در روز را به ثبت رسیده است. اما حتی با آغاز زمزمه‌هایی مبنی بر شروع تحریم‌ها و خروج ترامپ از برجام نیز تمهیداتی برای شرایط این‌چنینی اندیشیده نشد و همچنان تولید خودروسازان بدون در نظر گرفتن شرایط آن زمان ادامه داشت.

رنو به وعدهای خود عمل نکرد

شرکت رنو در مرحله جدیدی از همکاری خود با خودروسازان داخلی از همکاری‌های پایدارتری سخن گفته بود. البته با توجه به چنین وعده‌هایی خوشبختانه خودروسازان برای فروش محصولات خود مقداری با احتیاط عمل کردند. از این رو شرکت پارس خودرو که تولید بسیاری از محصولات رنو به واسطه آن انجام می‌گرفت، در سال جاری و در اردیبهشت‌ماه فقط تعداد کمی از خودرو تندر 90 را پیش فروش کرد. شرکت ایران خودرو نیز همانند پارس خودرو محتاطانه عمل کرد. از سویی کارلوس گوسن، مدیرعامل وقت گروه رنو-نیسان عنوان کرده بود اگر شرایط تحریمی نیز رخ دهد، شرکت رنو از ایران خارج نخواهد شد و فقط رویه عملکردی آن تغییر پیدا می‌کند.

تحویل خودروهای رنو

با شروع دور جدید تحریم‌ها، خودروسازان داخلی برای تولید با کمبود قطعه مواجه شدند و عملا رنو پایبند قراردادهای خود نماند. در ماه‌های گذشته بسیاری از مشتریان از عدم تحویل خودروهای رنو معترض بودند، اما هیچ‌یک از مسئولان رنو به اعتراض مشتریان پاسخگو نبوده و گویا از شرایط خود بسیار خشنود هستند. از سویی بر اساس اساسنامه، شرکت رنوپارس وظیفه دارد تا برای خودروسازان داخلی قطعات مورد نیاز محصولات رنو را تامین کند، اما رنوپارس برخلاف ادعای خود هیچ اقدام مفیدی را انجام نداد و با شروع تحریم‌ها نقش آن بیش از پیش کمرنگ شد. در حال حاضر کسی مسئولیت تاخیر در تحویل خودروهای رنو را بر عهده نمی‌گیرد و مشتریان همچنان بلاتکلیف هستند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. اون بی پدرومادری مسئوله که ۱۶ماهه پول مردم را هپولی کرده الان یادش اومده ماشین فروخته.همشون دروغ میگن اینها همان وقت یعنی آبان۹۶ که ما پول دادیم قطعه خریدن ولی به علت سهل انگاری مسئولان در بازار آزادساندرورامیفروشند۱۶۰ملیون

  2. این طور که پیش میره مردم باید مسولیت بپذیرن خخخ

  3. من مسئول تاخیرم و همینجا از تمام مردم غیور ایران عذرخواهی می کنم