سایت دیوار

پلیس فتا برای ادامه فعالیت سایت دیوار شرط گذاشت

اخیرا شایعه‌های زیادی در خصوص فیلترینگ سایت دیوار به گوش می‌رسد که موجی از نگرانی را در دل کاربران این پلتفرم به وجود آورد، اما حالا پلیس فتا برای ادامه فعالیت سایت دیوار شرط گذاشته است.

مدتی است سایت دیوار به دلیل انتشار آگهی‌هایی با محتوای کلاهبردارانه و بی‌اخلاقی از سوی پلیس فتا بررسی می‌شود. البته از تیرماه سال جاری و حدود 8 ماه قبل دادستانی نیز به این موضوع وارد شده است و این سایت را مورد بررسی قرار می‌دهد. در همان ماه‌های اول، پلیس فتا به کاربران این سایت هشدار داد تا با هوشیاری بیشتر مورد سودجویی کلاهبرداران قرار نگیرند، اما میزان کلاهبرداری‌ها و شکایت‌های مشتریان روز‌ به روز افزایش پیدا کرد و باعث شد پلیس فتا به صورت جدی به مدیران این سایت هشدار دهد تا نظارت خود را بیشتر کنند.

در همان زمان رئیس پلیس فتا در مصاحبه‌ای گفت در سایت‌هایی همچون دیوار و شیپور سارقان و مجرمان تعداد زیادی از اموال سرقت شده را معامله می‌کنند و حتی فروش کد، کارت ملی و سایر موضوع‌های ضداخلاقی نیز در آن صورت می‌گیرد که به همین دلیل به مدیران آن‌ها هشدار داده‌ایم. رئیس پلیس فتا در ادامه افزود مدیران این سایت‌ها به امنیت کاربران و این بستر توجه‌ چندانی ندارند و بیشتر به درآمد خود تمرکز دارند.

سایت دیوار

شروط ادامه فعالیت سایت دیوار

رئیس پلیس فتا در ادامه عنوان کرد در خصوص تخلف‌هایی که در سایت‌های دیوار و شیپور انجام می‌شود به مدیران آن‌ها تذکر داده‌ایم که اگر اصلاحیه‌های مناسب را انجام ندهید با برخورد قضایی روبه‌رو خواهید شد. در همین رابطه گویا سایت دیوار به تذکرهای پلیس فتا توجه لازم را نداشته و سرانجام با برخورد قضایی مواجه شده و پرونده آن به دادسرا ارجاع داده شد. پس از گذشت یک هفته از ارجاع پرونده دیوار به دادسرا، پلیس فتا برای ادامه فعالیت سایت دیوار و جلوگیری از فیلترینگ آن دو شرط را در نظر گرفت؛ شرط اول اینکه باید امنیت پلتفرم سایت دیوار افزایش پیدا کند و شرط دوم اینکه مسئولان سایت دیوار مسئولیت پرداخت خسارت به افراد زیان‌دیده را بر عهده بگیرند.

راه‌اندازی سامانه احراز هویت کاربران پیام رسان های داخلی

رئیس سازمان فناوری اطلاعات از راه‌اندازی سامانه احراز هویت کاربران پیام رسان های داخلی با نام سامانه شاهکار خبر داد و گفت برای برطرف کردن مشکلات کاربران در سایت‌هایی همچون سایت دیوار و شیپور قصد داریم سامانه شاهکار را راه‌اندازی کنیم. از این رو در آینده‌ای نزدیک 10 اپلیکیشن برتر و دو پیام رسان داخلی را به API سامانه شاهکار متصل خواهیم کرد. به کمک این سامانه کاربران این پیام رسان‌ها احراز هویت خواهند شد.

سایت دیوار

این مقام مسئول در ادامه افزود در گام اول حدود 10 اپلیکیشن برتر و دو پیام رسان داخلی به این سامانه متصل می‌شوند تا کاهبرداری در فضای نقل‌وانتقال پول، خدمات پرداخت و خرید‌ و فروش اینترنتی کاهش پیدا کند. از این رو پیام رسان‌ها می‌توانند هنگام ارائه خدمات به کاربران، هویت آن‌ها را بررسی و تایید کنند. کارکرد این سامانه از تطبیق کد ملی افراد با شماره تلفن همراه کاربران خواهد بود و اگر این دو شماره با یکدیگر تطبیق نداشته باشد، قادر به دریافت خدمات نخواهند بود.