محصول جدید ایران خودرو

محصول جدید ایران خودرو به عنوان رقیب سایپا رهام رونمایی می‌شود؟

اخیرا خبرهایی مبنی بر رونمایی از محصول جدید ایران خودرو به گوش می‌رسد که از آن به عنوان رقیب سایپا رهام نام‌ برده می‌شود. در ادامه با مشخصات احتمالی خودرو ملی جدید ایران خودرو آشنا می‌شویم.

شرکت ایران خودرو با برگزاری مراسمی خصوصی از مدل تولیدی کراس اوور ملی خود رونمایی کرد. در این مراسم برخی از کارشناسان و طراحان حوزه خودرو نیز حضور داشتند. این کراس اوور بر اساس پژو 2008 طراحی شده است و شرکت ایران خودرو قصد دارد آن را به مرحله تجاری‌سازی برساند، اما هدف ایران خودرو از برگزاری چنین مراسمی فقط رونمایی از نسخه نهایی کراس اوور ملی خود نبود و گویا از محصول جدید ایران خودرو نیز پرده‌برداری شده است. از جزئیات دقیق محصول جدید ایران خودرو خبری منتشر نشده است، اما این خودرو در مدل سدان بوده و بعدها مدل هاچ بک آن نیز به بازار عرضه می‌شود. برخی از این خودرو به عنوان رقیب سایپا رهام نام برده‌اند.

محصول جدید ایران خودرو

مشخصات سایپا رهام‌

شرکت سایپا محصول جدید خودرو را با نام رهام در ماه‌های گذشته رونمایی کرد. هم‌اکنون این خودرو در حال گذراندن مراحل تست فنی و ایمنی است و البته تعدادی از این خودرو در شرکت سایپا به مرحله تولید رسیده است. شرکت سایپا خودرو ملی جدید خود را بر اساس پلتفرم گریت وال ولیکس C30 که همان پلتفرم توسعه یافته XP90 تویوتا است، طراحی کرد. این سدان جدید سایپا از فاصله محوری 2650 میلی‌متری بهره می‌برد. برخی از منابع خبری عنوان می‌کنند محصول جدید ایران خودرو نیز از فاصله محوری 2655 میلی‌متر برخوردار است.

محصول جدید ایران خودرو

خودرو سایپا رهام به موتور 1.65 لیتری که از خودروهای برلیانس قرض گرفته شده، مجهز است که می‌تواند قدرت 113 اسب بخار و گشتاور 154 نیوتن‌متر تولید کند. البته با خروج شرکت برلیانس، شرکت سایپا برای تامین موتور این خودرو با مشکل مواجه شده و احتمال دارد موتور EF7 ایران خودرو بر روی رهام نصب شود. EF7 یک موتور 1.65 لیتری بوده که قدرتی معادل 113 تا 115 اسب بخار تولید می‌کند و گشتاور آن نیز 155 تا 157 نیوتن‌متر است.

مشخصات محصول جدید ایران خودرو

بر اساس منابع خبری مختلف، محصول جدید ایران خودرو مشابه سایپا رهام خواهد بود، به همین دلیل این خودرو ملی از موتوری با قدرت 114 اسب بخار و گشتاوری حدود 155 نیوتن‌متر بهره خواهد برد. این مشخصات مشابه موتور EC5 بوده که البته مدل توسعه یافته آن همان TU5 است. این موتور از قابلیت‌های متعددی چون پمپ روغن متغیر و زمان‌بندی هوشمند سوپاپ‌ها بهره می‌برد. برخی از منابع خبری از طراحی محصول جدید ایران خودرو بر اساس پلتفرم PF1 گروه خودروسازی پژو-سیتروئن خبر می‌دهند که از این پلتفرم برای تولید پژو 301، سیتروئن C3 و پژو 2008 استفاده شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

10 دیدگاه

  1. یعنی خاک بر سرشون آپشن جدید رانا (زه همرنگ بدنه )

    و قیمت ۶۰ تومان

  2. دوتا خرمگس معرکه با هم در افتادن خدا جفتشونو خراب کنه رو سر صاحبای دزدشون

  3. خط نشون کشیدن دوتا اشغال ساز برای هم جالبه …..😂

    رقابت بین دو 🚮=🚮 جدید 👎

  4. چ جدلی هم میکنن اینا

  5. ایران خودرو !؟ سایپا !!؟ رقابت !!؟ ایران !!!!؟؟؟ :))))))
    اصلا به کار بردن این کلمات کنار هم غلط املاییه

  6. خود خودروی رهام چیه که رقیبش چی باشه عاخخه؟