کانن EOS RP

دوربین فول فریم و بدون آینه کانن EOS RP معرفی شد

جدیدترین دوربین فول فریم و بدون آینه کانن ای او اس آر پی (Canon EOS RP) معرفی شد. در ادامه به بررسی مشخصات فنی دوبین فوق‌العاده و قدرتمند کانن EOS RP خواهیم پرداخت.

پیشتر اخباری درباره در دست توسعه بودن یک دوربین فول فریم جدید توسط کانن شنیده بودیم. رونمایی کانن EOS RP مهر تاییدی بر این اخبار زد. کانن ای او اس آر پی یک دوربین فول فریم و همچنین بدون آینه با قیمتی مناسب نسبت به سایر محصولات قرار گرفته در این دسته‌بندی است. نخستین دوربین بدون و آینه فول فریم این شرکت یعنی کانن EOS R در سال 2018 رونمایی شد.

اولین مدل، یک دوربین میان‌رده به شمار می‌رفت، اما با توجه به تکنولوژی‌های به کار رفته در ساخت آن، همچنان قیمت بالایی (2300 دلار فقط برای بدنه) داشت. کانن EOS RP را می‌توان ورژنی اقتصادی از نخستین دوربین بدون آینه و فول فریم شرکت دانست. انتظار داریم در آینده‌ای نزدیک، یک دوربین پرچمدار از همین سری مشاهده کنیم.

ویژگی‌های دوربین کانن EOS RP

سنسور فول فریم از نوع CMOS کانن EOS RP دارای وضوح تصویر 26.2 مگاپیکسل بوده و از پردازشگر تصویر DIGIC 8 در دوربین استفاده شده است. به عنوان برخی از مشخصات فنی مهم کانن ای او اس آر پی باید به فوکوس خودکار سیماس دوآل پیکسل (Dual Pixel CMOS AF)، منظره‌یاب متشکل از 2.36 میلیون نقطه و نمایشگر لمسی اشاره کرد که از قابلیت کشیدن و رها کردن (درگ اند دراپ) به منظور تغییر فوکوس پشتیبانی می‌کند.

به منظور فراهم شدن امکان انتقال تصاویر به سایر دستگاه‌ها یا استفاده از کنترل از راه دور، اتصال‌های بلوتوث و وای فای داخل دوربین کانن EOS RP در نظر گرفته شده‌اند. قیمت مدل جدید در مقایسه با مدل میان‌رده پیشین شدیدا کاهش پیدا کرده و به 1299 دلار (فقط برای بدنه) رسیده است. با خرید دوربین به همراه کیت مجهز به لنز RF 24-105mm F4 L IS USM این مبلغ به 2399 دلار افزایش پیدا خواهد کرد. پس کانن EOS RP برای طرفداران دوربین‌های فول فریم، گزینه‌ای اقتصادی محسوب می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*