تصاویر رندر با جزئیات کامل از گلکسی ای ۵۰ سامسونگ بر روی اینترنت قرار گرفت

تصاویر رندر با جزئیات کامل از گلکسی ای ۵۰ سامسونگ بر روی اینترنت قرار گرفت

گلکسی ای 50 سامسونگ (Samsung Galaxy A50) چند ماهی است که در مرکز شایعات قرار دارد و بعد از انتشار نتایج بنچمارک آن در دسامبر سال ۲۰۱۸ و البته مشخصات فنی شامل تاییدیه‌های وای فای ،حالا رندرهای با جزئیات کامل از طراحی آن بر روی اینترنت منتشر شده است.

گلکسی A50 گوشی میان رده جدید سامسونگ در سری ای محسوب می‌شود که البته نامگذاری دورقمی آن را در پیش از این در گوشی هایی نظیر گلکسی ام ۱۰ و ام ۲۰ نیز دیده بودیم. بنابراین جزئیات فراوانی باقی نمانده است که افشاگران به شرح آنها بپردازند، اما گلکسی ای ۵۰ همچنان هم یکی از قدرتمندترین میان رده های این برند کره‌ای محسوب می‌شود و همواره جالب است که رندرها و جزئیاتی جدید از نحوه طراحی و قابلیت‌های مختلف آن مشاهده کنیم. به نظر می‌رسد که این طراحی‌ها مربوط به رندرهای رسمی دیوایس باشند که البته برخی از مشخصات سخت افزاری که قبلا لو رفته بودند را نیز تایید می‌کند. به طور مثال به وضوح می‌توانید اسکنر اثر انگشت درون نمایشگر را مشاهده کنید که در صورت تحقق یافتن در محصول نهایی، مدل ای ۵۰ را به اولین گوشی سری A تبدیل می‌کند که از این قابلیت برخوردار است؛ همچنین گفته می‌شود که سامسونگ مدل‌هایی نظیر گلکسی ای ۷۰ و ای ۹۰ را نیز در بر نامه تولید خود قرار داده و احتمالا آنها نیز به این ویژگی مجهز خواهند شد.

تصاویر رندر با جزئیات کامل از گلکسی ای ۵۰ سامسونگ بر روی اینترنت قرار گرفت

همچنین گویا قرار است یک مدل با نام گلکسی ای ۲۰ با مشخصات فنی ضعیف‌تر در کنار این مدل‌های جدید روانه بازار شود. یکی از مهمترین نکاتی که در این تصویر به چشم می‌خورد حذف دکمه فیزیکی از روی لبه سمت چپ است که در گوشی های فعلی سامسونگ برای فراخوانی دستیار صوتی هوشمند اختصاصی این کمپانی یعنی بیکسبی به کار می‌رود. دکمه پاور و دکمه‌های تغییر ولوم بر روی نیمه بالایی لبه سمت راست گوشی قرار گرفته‌اند و البته یک بریدگی اشک‌مانند نیز نمایشگر سبک Infinity-U این دیوایس را تشکیل می‌دهد که طبق اطلاعاتی این رندرها قرار است یک دوربین سلفی ۲۵ مگاپیکسلی درون آن وجود داشته باشد.

پورت یو اس بی تایپ سی که در مرکز لبه پایینی دیده می‌شود، همانطور که می‌بینید از شارژ سریع پشتیبانی می‌کند و البته سیستم دوربین‌های سه گانه با چینش عمودی شامل سنسورهای ۲۵، ۸ و ۵ مگاپیکسلی به همراه یک فلش ال ای دی تک رنگ تقریبا تمام چیز تمام جزئیاتی هستند که بر روی پنل پشتی سامسونگ گلکسی ای 50 به چشم می‌خورد.

مشخصات فنی سامسونگ گلکسی ای ۵۰

البته برخی از جزئیات مربوط به مشخصات این گوشی میان رده نیز در تصویر درج نشده که رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسلی نمایشگر، نسبت تصویر ۱۹ به ۹، پنل سوپر امولد، گشودگی دیافراگم f/2.0 با فوکوس ثابت برای دوربین سلفی، گشودگی دیافراگم f/1.7 و فوکوس خودکار برای دوربین ۲۵ مگاپیکسلی اصلی، f/2.4 برای دوربین ۸ مگاپیکسلی با قابلیت تصویربرداری فوق عریض و گشودگی دیافراگم f/2.2 برای سنسور ۵ مگاپیکسلی تشخیص عمق میدان در دوربین پشتی، از جمله این مشخصات محسوب می‌شود. در تصویر بالا شما می‌توانید جدولی کامل از مشخصات سخت افزاری میان رده های جدید سری ای شامل گلکسی ای ۱۰، گلکسی ای ۳۰ و گلکسی ای 50 سامسونگ را مشاهده کنید که به خوبی تفاوت میان حافظه رم، پردازنده، ابعاد نمایشگر و ویژگی‌های نرم افزاری آنها را به تصویر می‌کشد:

تصاویر رندر با جزئیات کامل از گلکسی ای ۵۰ سامسونگ بر روی اینترنت قرار گرفت

از حیث پردازنده مرکزی گلکسی A50 سامسونگ به اگزینوس ۹۶۱۰ مجهز می‌شود که یک سی پی یو هشت هسته‌ای دارد و تا فرکانس حداکثر ۲.۳ گیگاهرتز می‌تواند فعالیت کند. حافظه رم ۴ گیگابایتی به همراه مدل ۶۴ گیگابایتی عرضه می‌شود و اگر می‌خواهید ۶ گیگابایت حافظه رم داشته باشید باید مدلی را بخرید که ۱۲۸ گیگابایت ظرفیت داخلی دارد؛ البته شما همچنان می‌توانید با استفاده از کارت حافظه جانبی میکرو اس دی این ظرفیت را تا ۵۱۲ گیگابایت بالا ببرید.

بر روی پنل پشتی این گوشی یک صفحه پلاستیک شفاف سه بعدی در سه رنگ مشکی، سفید و آبی کشیده شده و البته ضخامت ۷.۷ میلی‌متری نیز در رندر ها درج نشده است. یک باتری غول پیکر با ظرفیت ۴ هزار میلی‌آمپر ساعت که البته پیش از این گفتیم که از شارژ سریع ۱۵ واتی Adaptive Fast charging پشتیبانی می‌کند، بر روی مدل‌های گلکسی ای ۵۰ و احتمالا ای ۳۰ وجود خواهد داشت.