گوشی هواوی نوا 4

گوشی هواوی نوا 4 از جدیدترین نوآوری‌ها بهره می‌برد

گوشی هواوی نوا 4 (Huawei Nova 4) براساس جدیدترین روش‌های صنعت گوشی‌سازی طراحی شده است. مهندسان شرکت هواوی برای طراحی این گوشی موبایل هوشمند از جدیدترین نوآوری‌ها استفاده کرده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به نمایشگر فول ویو اشاره کرد.

در گوشی موبایل هواوی نوا 4 ، کوچک‌ترین دوربین سلفی صنعت گوشی‌سازی در زیر نمایشگر کار گذاشته شده که قطر آن فقط 3.05 میلی‌متر است. در قسمت پشت این گوشی هوشمند دوربین سه گانه وجود دارد که عملکرد آن مبتنی بر هوش مصنوعی است. در قالب این دوربین سه‌ گانه هم یک دوربین قدرتمند با رزولوشن 20 مگاپیکسل و یک دوربین 16 مگاپیکسلی مجهز به لنز اولترا واید دیده می‌شود.

گوشی Huawei nova 4 که از تراشه Kirin 970 و 8 گیگ حافظه رم برخوردار است، می‌تواند تجربه کاربری بسیار دلپذیری را از اجرای روان اپلیکیشن‌های کاربردی تا بازی‌های گرافیکی و سنگین ارائه کند. هواوی نوا 4 به رابط کاربری EMUI 9.0 مجهز است که سیستم عامل اختصاصی هواوی بر مبنای اندروید 9 محسوب می‌شود. این نسخه اختصاصی از اندروید، به کاربران اجازه می‌دهد به راحتی هرچه تمام‌تر و با چند ضربه انگشت و ژست حرکتی ساده، به فایل‌ها و قابلیت‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف دسترسی داشته باشند.

نوآوری در هواوی نوا 4

از زمانی که نخستین گوشی از سری گوشی های Nova معرفی شده، طراحان هواوی همواره در پی زیبایی بیشتر نسخه بعدی این مجموعه از گوشی های هواوی بوده‌اند. گوشی هوشمند Huawei nova 4 هواوی نیز در همین راستا از یک نمایشگر جدید 6.4 اینچی و حفره‌دار بهره می‌برد. این نمایشگر که حاصل سال‌ها تجربه در طراحی رده‌بالا، مهارت و فناوری پیشرفته است، مفهوم نمایشگر بدون حاشیه را یک گام دیگر پیش‌تر برده و در این نمایشگر حفره کوری ایجاد شده که در پشت آن یک دوربین سلفی 25 مگاپیکسلی قرار گرفته است. به لطف این طراحی، هواوی موفق شده است بریدگی بالای صفحه را حذف کند و به عدد 91.8 درصد برای نسبت نمایشگر به بدنه دست یابد.

هواوی نوا 4

دوربین 25 مگاپیکسلی که در پشت نمایشگر این گوشی قرار گرفته، کوچک‌ترین دوربین در صنعت گوشی‌سازی است و فقط 3.05 میلی‌متر قطر دارد؛ این دوربین 20 درصد کوچک‌تر از استاندارد کنونی برای دوربین‌های گوشی‌های هوشمند است. این دوربین در پشت یک حفره کور کار گذاشته شده است. به عبارت دیگر، سوراخی که برای رسیدن نور به دوربین سلفی این گوشی در نظر گرفته شده، به آن طرف نمایشگر نمی‌رسد و فقط بخشی از ضخامت این نمایشگر را می‌پیماید. طراحی این حفره کور به گونه‌ای بوده است که نور در هنگام عبور از این حفره کمترین اتلاف را داشته باشد و نور کافی به لنز دوربین برسد.

دوربین پشتی سه‌گانه

در پی گوشی های هواوی پی 20 پرو (Huawei P20 Pro) و هواوی میت 20 (Huawei Mate 20)، گوشی هواوی نوا 4 (Huawei nova 4) سومین گوشی هواوی است که از دوربینی سه گانه و مبتنی بر هوش مصنوعی بهره می‌برد. مدل رده‌بالای این سری از ماژول دوربین سه گانه استفاده می‌کند که شامل یک دوربین اصلی 20 مگاپیکسلی و یک دوربین ثانویه 2 مگاپیکسلی و یک دوربین 16 مگاپیکسلی مجهز به لنز اولترا واید می‌شود. حسگر دوربین اصلی این ماژول از پیکسل‌هایی به اندازه 1.0 میکرومتر تشکیل شده که برای دریافت نور بیشتر تقویت شده‌اند. این ماژول به کمک دوربین ثانویه 2 مگاپیکسلی هم می‌تواند جلوه بوکه را در سطح سخت افزار پشتیبانی کند و عکس‌هایی بگیرد که در آن‌ها سوژه اصلی به زیبایی از محیط اطراف جدا و برجسته شده باشد.

هواوی نوا 4

دوربین 16 مگاپیکسلی این ماژول هم از لنزی با میدان دید 117 درجه‌ای بهره می‌برد. پس از حذف اعوجاج گوشه‌های تصویر، می‌توان عملکرد لنز این دوربین را با لنزهای 17 میلی‌متری مقایسه کرد که میدان دید 103 درجه‌ای دارند. داده‌هایی که از طریق این لنز ثبت می‌شود 2.4 برابر بیشتر از داده‌هایی است که لنزی با میدان دید 78 درجه می‌تواند ثبت کند. این ماژول سه‌گانه قدرتمند باعث شده است Huawei nova 4 به گزینه‌ای فوق‌العاده برای عکاسی از دشت‌های بی‌انتها یا کلان‌شهرهای پرهیاهو تبدیل شود.

هوش مصنوعی در خدمت تجربه‌ای بهتر

گوشی هوشمند هواوی نوا 4 با بهره‌گیری حداکثری از قدرت پردازشی و ظرفیت محاسباتی هوش مصنوعی تراشه Kirin 970، توانسته است تجربه کاربری بی‌نظیری برای پردازش و ویرایش ویدیو عرضه کند. پس از آن‌که با گوشی Huawei nova 4 از رویدادی فیلم‌برداری می‌کنید، می‌توانید با یک ضربه انگشت قابلیت تحلیل فایل ویدیو را فعال کنید. این قابلیت نوآورانه از یک موتور هوشمند بهره می‌برد که با 60 هزار مدل اولیه و یک میلیون مدل از صورت آموزش داده شده است و می‌تواند به شکل خودکار فایل ویدیو را تحلیل و ویرایش کند.

هواوی نوا 4

علاوه بر این، گوشی Huawei nova 4 از نسل جدید GPU Turbo هم پشتیبانی می‌کند. این فناوری می‌تواند با تنظیم سرعت پردازنده و مصرف انرژی تراشه، به شکل قابل توجهی بهینگی پردازش گرافیکی در گوشی هوشمند را بهبود بخشد. گوشی Huawei nova 4 با بهره‌گیری از این فناوری می‌تواند حتی در هنگام اجرای سنگین‌ترین بازی‌های موبایلی، بهترین عملکرد را با بالاترین نرخ فریم به نمایش بگذارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. هنوز سیستم چهار دوربین اصلی رو در پیش نگرفته