گوشی شیائومی می ۹

نگاهی به گوشی شیائومی می ۹ ؛ طراحی، مشخصات و نمونه عکس‌های دوربین

انتظار می‌رود در تاریخ یکم اسفند ماه، شاهد رونمایی از گوشی شیائومی می ۹ (Xiaomi Mi 9) باشیم. در آستانه برگزاری مراسم، سران کمپانی چینی خود دست به کار شده‌‌اند و پیش از افشاگران، اقدام به افشای مولفه‌های طراحی و مشخصات کلیدی این پرچمدار کرده‌اند.

یکی از ابهاماتی که درباره گوشی شیائومی می ۹ وجود داشت، نام چیپست آن بود. حالا اما بر اساس گزارش وب‌سایت XDA، این کمپانی وجود تراشه اسنپدراگون 855 کوالکام را در پرچمدار تازه خود تایید کرده است. هرچند این موضوع چندان هم غافلگیرکننده نبود؛ ولی پیش‌تر شایعاتی از تراشه اسنپدراگون 845 شنیده می‌شود که دیگر باید آن را منتفی دانست.

طراحی گوشی شیائومی می ۹

گوشی شیائومی می ۹

این روزها بازار گوشی های هوشمند آن‌چنان رقابتی شده است که باریک بودن چانه یا حاشیه زیرین نمایشگر محصولات، عاملی برای جذب مشتریان محسوب می‌شود.

در همین راستا «لی جون» یکی از موسسان شیائومی با به اشتراک گذاشتن یک چارت، از آب رفتن چانه گوشی شیائومی می 9  خبر داده؛ به طوری که پهنای آن 40 درصد نسبت به Mi 8 کمتر شده و به 3.6 میلی‌متر رسیده است. این یعنی 0.2 میلی‌متر باریک‌تر از گوشی ویوو X23 که نگاه‌های بسیاری را در کشور چین به خود دوخت.

گوشی شیائومی می ۹

این تصویر همچنین، وجود حسگر اثر انگشت درون صفحه‌ای را در پرچمدار شیائومی تایید می‌کند. چندی پیش «بین لین» یکی دیگر از موسسان این کمپانی نیز، عملکرد چنین حسگری را روی یک گوشی پروتوتایپ به نمایش گذاشت.

در آن ویدیو می‌توانستیم ببینیم که فضای زیادی از نمایشگر دستگاه (ابعاد 50 در 25 میلی‌متر)، به این حسگر بیومتریک اختصاص دارد و با قرار گرفتن انگشت کاربر روی آن قسمت، قفل گوشی باز می‌شود. البته هنوز نمی‌دانیم که آیا در گوشی شیائومی می ۹ هم، فضایی در همین ابعاد برای حسگر اثر انگشت درنظر گرفته‌اند یا خیر؟

طبق اعلام سران شیائومی، رنگ‌بندی دستگاه شامل آبی گرادیانی، صورتی گرادیانی، یکدست آبی و مشکی-خاکستری می‌شود. آن‌طور که «لین» خبر داده، نسخه ویژه‌ای از می ۹ با نام اکسپلورر ادیشن (Explorer Edition) هم وجود دارد که دارای پنل پشتی شفاف است و می‌توان برخی از قطعات داخلی آن را دید.

گوشی شیائومی می ۹

ماژول دوربین شیائومی می ۹

یکی از تصاویر اخیرا منتشر شده توسط «وَنگ تِنگ» مدیر تولیدات شیائومی، به وجود ماژول دوربین سه‌گانه‌ در پنل پشتی Mi 9 اشاره داشت. حالا این ویژگی به تایید کمپانی چینی رسیده است. بر این اساس، دوربین اصلی دستگاه دارای سنسور 48 مگاپیکسلی سونی IMX586، لنز زاویه، گشودگی دیافراگم f/1.75 و پیکسل‌های 0.8 میکرومتری خواهد بود.

دوربین دوم از یک سنسور 12 مگاپیکسلی و توانایی زوم 2x بهره می‌برد؛ ضمن اینکه گشودگی دیافراگم f/2.2 و پیکسل‌هایی به اندازه 1 میکرومتر دارد. سومین دوربین اما، برخوردار از یک لنز اولترا-واید 117 درجه‌ای با گشودگی دیافراگم f/2.2 و پیکسل‌های 1 میکرومتری است. دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی دستگاه هم، از قابلیت‌های هوش مصنوعی برای زیباسازی تصاویر استفاده خواهد کرد.

طبق اعلام کمپانی سازنده، دوربین‌های پشتی با سفایِر گلس (یاقوت کبود) محافظت می‌شوند و بدنه خود دستگاه نیز، جنسی از فولاد ضد زنگ دارد. در ادامه می‌توانید نمونه تصاویر ثبت شده با گوشی شیائومی می ۹ را تماشا کنید؛ از جمله عکسی که با دوربین اولترا-واید آن گرفته شده است.

گوشی شیائومی می ۹

سایر مشخصات

سران کمپانی شیائومی، طوری ویژگی‌های کلیدی Mi 9 را لو داده‌اند که می‌توان گفت چیز زیادی را برای افشاگران باقی نگذاشته‌اند. اما برای تکمیل موارد ذکر شده، باید به احتمال وجود یک نمایشگر آمولد 6.4 اینچی با وضوح 2220 در 1080 پیکسل (+FHD) در آن اشاره کنیم. به این ترتیب، نسبت تصویر 18.5 به 9 را ارائه خواهد داد.

همچنین می‌توانیم انتظار عرضه گوشی شیائومی می ۹ را با دو پیکربندی داشته باشیم؛ یکی برخوردار از 6 گیگ رم و 128 گیگ حافظه داخلی، دیگری مجهز به حافظه رم 8 گیگابایتی و 256 گیگ فضای ذخیره‌سازی. همچنین برای نسخه Explorer ، ظرفیت 10+512 گیگابایتی حافظه دور از ذهن نیست.

گوشی شیائومی می ۹

احتمالا نسخه‌های معمولی Mi 9، یک باتری 3500 میلی‌آمپر ساعتی خواهند داشت و ظرفیت باتری برای نسخه اکسپلورر، می‌تواند به 4000mAh برسد. رابط کاربری MIUI 10 بر پایه اندروید 9 پای، دیگر ویژگی مورد انتظار این محصولات است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. بشدت مزخرف و غیر حرفه ای

  2. این عکسا رو با این گوشی گرفتن؟؟؟