مقایسه ویدیویی و تست سرعت آنر 10 لایت در برابر ریل می U1

مقایسه ویدیویی و تست سرعت آنر 10 لایت در برابر ریل می U1

در ویدیو امروز گجتی وی به سراغ دو گوشی اندرویدی بالارده از بازار چین رفته‌ایم و قصد داریم در مقایسه ویدیویی آنر ۱۰ لایت (Honor 10 Lite) در برابر ریل می یو ۱ (Realme U1) توان آنها را از نظر سرعت اجرای اپلیکیشن های مختلف و جابه‌جایی میان آنها تست کنیم.

کمپانی ریل می یکی از برندهای نوظهور در دنیای موبایل است و گوشی ریل می U1 یکی از جدیدترین مدل‌های آن محسوب می‌شود که در نوامبر سال ۲۰۱۸ روانه بازار شده است. این گوشی از پردازنده ۱۲ نانومتری مدیاتک هلیو پی ۷۰ در کنار پردازنده گرافیکی Mali-G72 MP3 برخوردار است. این چیپست ۸ هسته‌ای در فرکانس ۲.۱ گیگاهرتز فعالیت می‌کند و سیستم عامل اندروید ۸.۱ اوریو به همراه رابط کاربری ColorOS 5.2 بر روی این گوشی نصب شده است. دو گزینه شامل ۳ و ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم از این گوشی به ترتیب ظرفیت داخلی ۳۲ و ۶۴ گیگابایت دارند و نمایشگر ۶.۳ اینچی از نوع پنل‌های LTPS IPS LCD با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل با نسبت تصویر ۱۹.۵ به ۹ انتخاب شده است که تراکم ۴۰۹ پیکسل در هر اینچ برای آن به ارمغان می‌آورد.

این گوشی ۱۶۸ گرمی به دوربین‌های دوگانه با آرایش افقی بر روی پنل پشتی خود مجهز شده که یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار و گشودگی دیافراگم f/2.2 وظیفه ثبت تصاویر را بر عهده دارد و یک سنسور ۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.4 به عنوان سنسور تشخیص عمق میدان عمل می‌کند. از دیگر مشخصات ریل می یو 1 می‌توان به سنسور اثر انگشت بر روی پنل پشتی، باتری لیتیوم یونی ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۱۰ واتی، بلوتوث ۴.۲ و پورت میکرو یو اس بی ۲.۰ اشاره کرد.

گوشی آنر ۱۰ لایت نیز هم از نظر مشخصات سخت افزاری و هم از نظر طراحی ظاهری بسیار به محصول ریل می نزدیک است و هر جفت آنها از یک ناچ قطره‌ای بر روی پنل جلویی خود برخوردارند. آنر ۱۰ لایت به پردازنده دوازده نانومتری کایرین ۷۱۰ هواوی مجهز شده که در کنار پردازنده گرافیکی Mali-G51 MP4، فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. گوشی آنر در اینجا سیستم‌ عامل جدید‌تری دارد و اندروید ۹ پای در کنار رابط کاربری EMUI 9 بر روی آن نصب شده است. نمایشگر ۶.۲۱ اینچی آنر ۱۰ لایت از نوع پنل‌های IPS LCD انتخاب شده و رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل و نسبت تصویر ۱۹.۵ به ۹، تراکم ۴۱۵ پیکسل در هر اینچ برای کاربر به ارمغان می‌آورد.

گوشی بالارده ۱۶۲ گرمی این برند چینی از دو دوربین بر روی پنل پشتی خود بهره می‌برد که آرایش عمودی دارند و یکی از آنها سنسور ۱۳ مگاپیکسلی با لنز ۲۶ میلی‌متری عریضه، گشودگی دیافراگم f/1.8 و سیستم فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص صحنه و دیگری یک دوربین ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق میدان است. یک دوربین سلفی ۲۴ مگاپیکسلی با لنز عریض ۲۶ میلی‌‌متری و گشودگی دیافراگم f/2.0 در این گوشی دیده می‌شود. باتری آنر 10 لایت از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت ۳۴۰۰ میلی آمپر ساعتی آن را می‌توانید با استفاده از شارژ سریع ۱۰ واتی پر کنید؛ بلوتوث ۴.۲ و پورت میکرو یو اس بی ۲ از دیگر مشخصاتی محسوب می‌شوند که بین این دو گوشی مشابه است.

بنابراین اگر شما هم قصد خرید یک گوشی بالارده اندرویدی با طراحی مدرن و البته قیمت مناسب را دارید، در مقایسه ویدیویی امروز می‌توانید ببینید از میان این دو گوشی کدام‌یک سریع‌تر می‌توانند اپلیکیشن‌های مختلف را باز و بسته کند و بین آنها جابجا شود:

مقایسه ویدیویی و تست سرعت آنر 10 لایت با ریل می U1

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. تست هاتون اصلا منطقی نیست اگه راست میگین با دستگاه اتومات تست کنید بیشتر اپ ها اختلاف میلی ثانیه ای داشت که اونم بخاطر لمس اشتباه کاربر تست کننده هست

  2. مثل همیشه هوایو ترکوند

  3. این جور که به نظر میاد ریل می فوق العادس