سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس

سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس معرفی شد؛ پرچم دار بلند قامت سامسونگ

سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس (+Samsung Galaxy S10) به صورت رسمی معرفی شد. اکنون به بررسی قابلیت‌ها، امکانات، ویژگی‌ها و مشخصات فنی سامسونگ گلکسی S10 پلاس خواهیم پرداخت.

سامسونگ همانند سال‌های اخیر، پرچمدار سری S را در چند مدل معرفی کرده است. مدل برتر پرچمدار سری S در سال 2015 و 2016 دارای پسوند Edge بود. این پسوند از سال 2017 به Plus تغییر پیدا کرده است. سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس برادر بزرگتر مدل پایه محسوب شده و بارزترین تفاوت آن، مجهز شدن به یک نمایشگر بزرگتر است.

طراحی و نمایشگر سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس

سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس از نظر سبک کلی طراحی، تفاوت چندانی با مدل پایه نداشته و فقط ابعاد آن افزایش پیدا کرده است. اندازه نمایشگر این گوشی به 6.4 اینچ افزایش پیدا کرده که در مقایسه با ابعاد صفحه نمایش مدل پلاس گلکسی اس 8 و گلکسی اس 9 به اندازه 0.2 اینچ بزرگتر است. با وجود این افزایش، شاهد تغییر چندانی در ابعاد کلی بدنه نیستیم، چرا که حاشیه‌های اطراف صفحه نمایش کاهش پیدا کرده‌اند.

سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس

برخلاف تصور، سامسونگ به جای پنل Super AMOLED همیشگی، از فناوری جدیدی به نام Dynamic AMOLED در محصولات جدید استفاده کرده است. رزولوشن این صفحه نمایش دارای انحنا کیو اچ‌دی پلاس بوده و برای نخستین مرتبه در دنیای موبایل، از +HDR10 پشتیبانی می‌کند. VDE به عنوان یک سازمان علمی و فنی بسیار معتبر در حوزه فناوری، کیفیت تصویر پنل جدید سامسونگ را تایید کرده است.

سامسونگ بدون استفاده از بریدگی بالای صفحه نمایش توانسته نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه را کاهش بدهد، اما در عوض مجبور به قرار دادن دوربین سلفی درست روی پنل جلویی شده است. اصلی‌ترین چیزی که با نگاه به سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس متوجه آن خواهید شد، دو سوراخ کنار هم واقع در گوشه بالا و سمت راست نمایشگر محسوب می‌شود. آن‌ها دوربین سلفی دوگانه گوشی را در خود جای داده‌اند.

سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس

اسکنر اثر انگشت زیر همین پنل قرار دارد. طبق وعده سامسونگ، این اسکنر از نوع اپتیکال و دو بعدی نبوده و شاهد استفاده از یک اسکنر اولتراسونیک سه بعدی هستیم. داشتن دقت و سرعت عمل بالاتر، اصلی‌ترین تفاوت آن در مقایسه با اسکنرهای اثر انگشت زیر نمایشگر متداول به شمار می‌رود.

سایر مشخصات فنی سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس

مغز متفکر گلکسی S10 پلاس تراشه اگزینوس 9820 است. این چیپست در همه محصولات به جز نسخه‌های مخصوص بازارهای دو کشور آمریکا و چین به کار خواهد رفت. گوشی سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس کاربران دو کشور یاد شده، از تراشه اسنپدراگون 855 قدرت می‌گیرد. نسخه 8 گیگابایتی دارای 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی بوده و در نسخه مجهز به 12 گیگابایت رم، از حافظه‌ای 1 ترابایتی استفاده شده است.

کل دستگاه از یک باتری 4100 میلی‌آمپر ساعتی قدرت می‌گیرد. به لطف استفاده از فناوری شارژ سریع اختصاصی سامسونگ (Adaptive Fast Charge)، باتری را می‌توان با توان 15 وات شارژ کرد. وجود قابلیت جدیدی تحت عنوان Wireless PowerShare به کاربر اجازه می‌دهد از گوشی سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس خود به عنوان یک پد شارژر وایرلس استفاده کند.

سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس

در گوشی سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس از یک دوربین سه گانه استفاده شده است. رزولوشن سنسور اصلی 12 مگاپیکسل بوده از قابلیت فوکوس خودکار دوآل پیکسل (Dual Pixel) پشتیبانی می‌کند. ویژگی منحصربه‌فرد این سنسور، امکان تغییر گشودگی دریچه دیافراگم بین f/1.5 و f/2.4 است. دو سنسور دیگر از نوع تله فوتو و اولترا واید (با زاویه دید 123 درجه) هستند. سنسور رنگی و تله فوتو به قابلیت تثبیت‌کنندگی نوری تصویر (OIS) مجهز شده‌اند.

دوربین سلفی سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس دوگانه بوده و درون ماژولش یک سنسور 10 مگاپیکسلی و یک سنسور 8 مگاپیکسلی دیده می‌شود. این دوربین قادر است همچون دوربین اصلی، ویدیوهای 4K ضبط کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*