از تولید باطری به تولید خودروی برقی؛ کمپانی خودروسازی کارمانیا

شاید اگر روزی متوجه شویم که کمپانی خودرو سازی کارمانیا در سال ۱۹۹۵ میلادی تنها با ۲۰ نفر در زمینه تولید باتری‌های قابل شارژ در چین شروع به کار کرده و در سال ۲۰۱۹ به یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌ها در تولید خودروی برقی تبدیل شده است، بیشتر به آنها ایمان بیاوریم.

خرید و فروش خودرو BYD در چندسال اخیر سهم عظیمی از بازار خودروی ایران را به خود اختصاص داده است و به عنوان یک شرکت مهم در بازار ایران فعالیت می‌کند. حالا با ما همراه باشید تا کمپانی بی وای دی را به عنوان یک شرکت چینی در ایران معرفی کنیم.

شروع به کار کمپانی خودروسازی کارمانیا

این شرکت فعالیت خود را با شعار رویاهایت را بساز (Build Your Dreams‌) شروع کرد. اولین حرکت مهم در فعالیت شرکت بی وای این بود که تأمین باتری‌های موبایل برای شرکت موتورولا را برعهده گرفت و در سال ۲۰۰۲ این همکاری را با شرکت نوکیا هم آغاز کرد.

یکی از بزرگترین کارهایی که کمپانی خودروسازی کارمانیا انجام داد، خرید سهام شرکت خودروسازی سیچوان در سال ۲۰۰۳ بود که آن‌ها را وارد بازار تولید خودرو کرد. این حرکت بزرگ باعث شد که فعالیت آنها به سمت تولید خودرو میل ‌کند و اولین خودروی خود را تحت عنوان BYD F3 در سال 2005 وارد بازار کردند. اگرچه این خودرو نسبت به مدل‌های بعدی ضعیف‌تر بود، اما برای شروع کار این شرکت یک نقطه تحول بزرگ محسوب می‌شد.

گام بعدی شرکت بی وای دی در زمینه تولید خودروهای هیبریدی، تولید خودروی با نام F3DM بود که به عنوان اولین خودروی هیبریدی بدون نیاز به شارژ محسوب می‌شود. از سال ۲۰۰۸ به بعد این شرکت توانست به بازارهای جهانی مانند آمریکای جنوبی و آفریقا راه پیدا کند و اولین صادرات محصولات خود را انجام دهد.

کمپانی خودروسازی کارمانیا در سال ۲۰۱۰ با شرکت خودروسازی آلمانی دایملر قرارداد همکاری امضا کرده و در سال ۲۰۱۳ کارخانه تولید اتوبوس‌های برقی بی‌وای‌دی را در کالیفرنیا تأسیس کرد. به مرور زمان اتوبوس‌های برقی بی وای دی، خودرو برقی BYD E6 وارد بازار شدند. روند رو به رشد این شرکت در سال‌های بعد ادامه داشت و در حال حاضر خودروهای دیگری مانند خودروی سانگ، خودروی تانگ و خودرو F3 NEW این شرکت در بازارهای جهانی وجود دارند.

کمپانی خودروسازی کارمانیا در ایران

شرکت خودروسازی کارمانیا در ایران در سال ۱۳۸۶ به عنوان یک بخش از شرکت کرمان موتور راه اندازی شد و مسئولیت تولید و مونتاژ خودروهای چینی کمپانی خودروسازی کارمانیا یا همان شرکت بی وای دی را برعهده گرفت. در حال حاضر سهم وسیعی از بازار خرید و فروش بی وای دی مربوط به محصولات مختلف تولیدی همین شرکت است.

تمامی محصولات شرکت بی وای دی در ایران و در شرکت کارمانیا تولید می‌شوند. خودروهای BYD S6، BYD e6، BYD NEW F3، BYD Song و BYD S7 مدل‌های مختلف محصولات این شرکت هستند که در چند سال اخیر وارد بازار ایران شده‌اند. البته نسل اولیه خودروی بی وای دی f3 هم در بازار ایران وجود دارد که با توجه به متوقف شدن ساخت آن، در حال حاضر بیشتر به صورت کارکرده در بازار وجود دارد.

در بین محصولات  کمپانی خودروسازی کارمانیا خودرو BYD e6 از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این ماشین تمام برقی نسل جدیدی از خودروهای برقی در بازار ایران و بازار جهان را به وجود آورده که می‌توان آن را یک محصول مهم معرفی کرد. حتی شرکت‌های اروپایی هم این ماشین را نسل آینده خودروسازی در دنیا معرفی می‌کنند و معتقدند که می‌توانند سهم بزرگی از بازار خرید و فروش بی وای دی را به خود اختصاص دهد.

خودروهای بی وای دی سانگ، بی وای دی تانگ و همچنین بی وای دی اس7 خودروهایی نسبتاً پیشرفته نسبت به مدل‌های قبلی محسوب می‌شوند که از موتورهای هیبریدی بهره می‌برند و شاسی بلند هم محسوب می‌شوند. مشخصات فنی این خودروها نشان می‌دهد که کمپانی خودروسازی کارمانیا برنامه ریزی بلند مدتی برای حضور در بازار خودرو سازی دارد و انتظار می‌رود که خرید و فروش خودرو BYD در بازار ایران هم با موفقیت همراه باشد.

اگرچه در چند وقت اخیر تولید خودروهای جدید این شرکت متوقف شده، اما خریداران خودروهای بی‌وای‌دی می‌توانند به سایت‌های مختلف مراجعه کنند و نمونه‌های کارکرده متفاوتی از آنها را پیدا کنند. حتی نمونه‌های مختلفی از حواله‌هایخرید BYD هم در سایت دیوار گذاشته شده که امکان خرید خودروهای نو را به خریداران می‌دهد.

پایان رپورتاژ آگهی /.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. امید وار شدم به صنعت ایران

  2. واقعا هرجور که من دیدیم ایران پناسیل داشتن چندین برند تکولوژی و خودرو رو داره ولی نمیدونم چرا تا تالان چیزی نشده

  3. امید وارم موفق باشن