گوشی تاشو سامسونگ رسما گلکسی فولد (Galaxy Fold) نامیده می‌شود

گوشی تاشو سامسونگ رسما گلکسی فولد (Galaxy Fold) نامیده می‌شود

با وجود این که ما اطلاعات بسیار زیادی از سه گوشی گلکسی اس ۱۰، اس ۱۰ پلاس و اس ۱۰ ای به دست آورده‌ایم، اما گوشی تاشو سامسونگ همچنان هم به عنوان یکی از رازهای اصلی مراسم فردا باقی مانده است و حالا می‌دانیم که این گوشی گلکسی فولد (Samsung Galaxy Fold) نامیده خواهد شد.

تنها یک روز به برگزاری مراسم گلکسی آنپکد ۲۰۱۹ سامسونگ باقی مانده است و حالا ما ساعاتی پیش از برگزاری مراسم، نام‌گذاری گوشی تاشو سامسونگ را می‌دانیم. این گوشی قابل انعطاف که تا به حال با نام‌هایی مانند گلکسی اف، گلکسی فلکس و گلکسی ایکس بر روی سایت‌های مختلف دیده شده بود، حالا طبق اعلام ایوان بلس که از معتبرترین افشاکنندگان اینترنتی محسوب می‌شود، گلکسی فولد نامیده خواهد شد.

ایوان بلس بر روی اکانت توییتر @evleaks خود اعلام کرده که گلکسی Fold نام گوشی تاشو جدید سامسونگ خواهد بود و البته این اولین بار نیست که با این نامگذاری مواجه می‌شویم. سال گذشته سامسونگ نام تجاری “Samsung Galaxy Fold” را ثبت کرده بود و حالا به نظر می‌رسد که این نام رسمی گوشی تاشو این برند کره‌ای خواهد بود.

گوشی تاشو سامسونگ رسما گلکسی فولد (Galaxy Fold) نامیده می‌شود

قیمت و مشخصات گوشی تاشو سامسونگ گلکسی فولد

گلکسی فولد سامسونگ قرار است دو نمایشگر داشته باشد که یکی از آنها در واقع نمایشگر ثانویه‌ای است که هنگام بسته شدن و در حالت اسمارت فون مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما دیگری نمایشگری است که به عنوان پنل اصلی به کار خواهد رفت و سامسونگ نام آن را اینفینیتی فلکس (Infinity Flex) گذاشته است. نمایشگر اولیه ۴.۶ خواهد بود و زمانی که گوشی را بسته‌اید، می‌توانید در حالت تلفن از آن استفاده کنید، اما نمایشگر دوم ۷.۳ اینچ مساحت دارد و زمانی که گوشی تاشو سامسونگ را به طور کامل باز می‌کنید و در حالت تبلت می‌توانید از آن برای مرور اینترنت و فیلم دیدن در مساحت بزرگتر لذت ببرید.

از حیث رابط کاربری گلکسی Fold به پلتفرم جدید One UI مجهز می‌شود که طی یک همکاری مشترک بین سامسونگ و گوگل توسعه یافته است. اپلیکیشن‌ها در این رابط کاربری می‌توانند در سه حالت مختلف تمام صفحه، دو صفحه در کنار هم و سه صفحه در کنار هم مورد استفاده قرار بگیرند. البته از حیث قیمت‌گذاری، این گوشی مدرن چندان هم ارزان نخواهد بود و باید قیمت ۱۸۰۰ دلار برای خرید گلکسی فولد سامسونگ بپردازید.