بررسی اولیه سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس

بررسی اولیه سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس – +Samsung Galaxy S10

سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس (+Samsung Galaxy S10) فبلت پرچمدار 6.4 اینچی سال 2019 سامسونگ است. با بررسی اولیه سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس بهتر با این گوشی هوشمند زیبا و قدرتمند آشنا خواهیم شد.

سامسونگ در حال جشن گرفتن دهمین سالگرد معرفی نخستین گوشی اندرویدی سری S است. بررسی اولیه سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس به ما یادآوری کرد این شرکت چقدر توانسته در دنیای موبایل موفق ظاهر شود. گلکسی S10 پلاس پرچمداری زیبا، غول‌پیکر و در عین حال خوش‌دست، قدرتمند و همه فن حریف است، اما همچنان ایرادات خاص خود را دارد.

بررسی اولیه سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس

گلکسی اس 10 پلاس سامسونگ، کاربران مختلفی را مخاطب قرار می‌دهد. برای طرفداران نمایشگرهای بزرگ، علاقه‌مندان به موبایل گیمینگ، دوست‌داران عکاسی با موبایل و نیازمندان به قدرت سخت افزاری بالا، چیزی برای ارائه وجود دارد. با بررسی اولیه سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس از وجوه مختلف، بهتر خواهیم توانست این گوشی را مورد ارزیابی قرار بدهیم.

طراحی و اسکنر اثر انگشت

اختلاف سامسونگ گلکسی اس 10 و گلکسی اس 10 پلاس نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده و دو گوشی صرف نظر از ماژول دوربین سلفی آن‌ها، فقط از نظر اندازه با یکدیگر تفاوت دارند.

بررسی اولیه سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس

اندازه نمایشگر گلکسی اس 10 پلاس به 6.4 اینچ رسید تا با پرچمداران سری Note دو سال اخیر برابری کند. با وجود این افزایش، ابعاد کلی بدنه تغییر زیادی به خود ندیده است. علت آن را باید در افزایش نسبت ابعاد صفحه نمایش به بدنه دانست. این موفقیت، بدون روی آوردن به طراحی ناچ استایل کسب شده است!

در بررسی اولیه سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس اولین چیزی که جلب توجه می‌کند، دو حفره روی نمایشگر آن است. این دو، سنسورهای دوربین سلفی را در خود جای داده‌اند. به این ترتیب یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد گلکسی S10 پلاس را می‌توان استفاده از دوربین سلفی دوگانه دانست.

بررسی اولیه سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس

به لطف این نحوه طراحی، اکنون حاشیه‌های بالای نمایشگر باز هم کاهش پیدا کرده و نسبت ابعاد تصویر از 18.5:9 به 19:9 رسیده است. در دو لبه کناری گوشی تقریبا حاشیه‌ای دیده نمی‌شود، چرا که سامسونگ از زمان گلکسی اس 6 اج، پرچمدارانش را به صفحه نمایش‌های دارای انحنا از دو طرف مجهز می‌کند. کافی است سامسونگ در مدل‌های بعدی کمی تلاش بیشتری خرج کند تا یک گوشی هوشمند بدون حاشیه تمام عیار حاصل شود!

سامسونگ برای پایبندی به عهد خود به منظور عدم استفاده از طراحی ناچ استایل، گوشی تلفن را به باریک‌ترین شکل ممکن طراحی و در حاشیه نازک لبه بالایی قرار داد. سنسور تشخیص میزان نور محیط زیر صفحه نمایش قرار گرفت و چراغ ال ای دی چشمک‌زن مخصوص نوتیفیکیشن به واسطه وجود قابلیت نمایشگر همیشه روشن حذف شد. اما برای سنسور دوربین سلفی به خاطر ابعادش، چاره‌ای وجود نداشت، پس سامسونگ ناچار آن را درست روی صفحه نمایش قرار داد.

بررسی اولیه سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس

بررسی اولیه سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس نشان داد حفره روی نمایشگر آن بیشتر جلب توجه می‌کند، چرا که میزبان یک دوربین سلفی دوگانه بوده و به همین دلیل اندازه‌ بزرگتری دارد. سامسونگ تلاش کرد با استفاده از لیزر، فقط پیکسل‌های ناحیه در بر دارنده دوربین سلفی را از بین ببرد. به این ترتیب، اگرچه گوشه بالا و سمت راست صفحه نمایش دیگر حتی برای نشان دادن نوتیفیکیشن نیز کاربرد نداشته و تلف شده است، اما حداقل پیکسل‌های آن خاموش نیستند! در غیر این صورت زیبایی ظاهری گوشی شدیدا تحت تاثیر قرار می‌گرفت.

سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس نسبت به مدل پلاس سری S سال گذشته، از نمایشگری بزرگتر (به اندازه 0.2 اینچ) استفاده می‌کند، با این حال طول گوشی نیم میلی‌متر کمتر است! از افزایش 0.3 میلی‌متری عرض گوشی نیز می‌توان به طور کامل چشم‌پوشی کرد. اما هیچ چیزی به اندازه کاهش 0.7 میلی‌متری ضخامت و کاهش 14 گرمی وزن با وجود بالا رفتن ظرفیت باتری و افزایش تعداد عناصر سخت افزاری گوشی، در بررسی اولیه سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس جلب توجه نمی‌کند! ابعاد سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس 157.6 در 74.1 در 7.8 میلی‌متر است.

بررسی اولیه سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس

پنل پشتی همچون صفحه نمایش با شیشه‌های گوریلا گلس 6 محافظت می‌شود. برای مدل پلاس، نسخه‌ای مجهز به پنل پشتی سرامیکی عرضه شده است. نگه داشتن این نسخه با وجود وزن 198 گرمی آن، حس بسیار خوبی به کاربر القا می‌کند. این نسخه تنها در دو رنگ مشکی و سفی عرضه می‌شود، در حالی که نسخه عادی، علاوه بر این دو، گزینه‌های رنگ سبز و آبی را نیز دارا است.

با وجود پشتیبانی از استاندارد مقاومتی IP68، درگاه جک صوتی 3.5 میلی‌متری همچنان پابرجاست. در پرچمداران جدید، مجددا کلید پاور روی لبه سمت راست و کلیدهای کنترل حجم صدا به همراه کلید فراخوانی دستیار بیکسبی روی لبه سمت چپ قرار دارند. متاسفانه قرارگیری این دکمه‌ها در نیمه بالایی بدنه، لمس آن‌ها را دشوار کرده است. به این ترتیب حین کار با گوشی، برای لمس دکمه پاور مجبور به لغزاندن گوشی در دست خواهید شد تا انگشت شست را به آن برسانید.

در بررسی اولیه سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس یکی دیگر از ویژگی‌های جالب گوشی، اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر آن بود. این اسکنر از نوع اولتراسونیک بوده و برخلاف اسکنرهای اپتیکال زیر صفحه نمایش کنونی، به صورت سه بعدی اقدام به اسکن انگشت می‌کند. به همین دلیل دقت و سرعت بالاتری داشته و حتی در زمان قرارگیری یک محافظ صفحه نمایش نیز کارایی خواهد داشت.

بررسی اولیه سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس

با وجود پیشرفت قابل توجه اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش اولتراسونیک کوالکام در مقایسه با راهکارهای اپتیکال پیشین، هنوز این فناوری به اندازه اسکنرهای اثر انگشت قدیمی، که روی دکمه هوم یا زیر دوربین قرار می‌گرفتند، سریع نیست.

نمایشگر

نمایشگر جدید سامسونگ Infinity-O نام دارد. عبارت Infinity را پیشتر در نام صفحه نمایش پرچمداران دو سال گذشته سامسونگ (Infinity Display) نیز دیده بودیم. این کلمه به بدون حاشیه بودن صفحه نمایش اشاره داشته و O، از وجود حفره‌ای روی آن خبر می‌دهد. فناوری مورد استفاده در صفحه نمایش گلکسی اس 10 و گلکسی اس 10 پلاس با نام Dynamic AMOLED نیز به تازگی مخصوص مدل‌های جدیدی توسعه یافته است.

بررسی اولیه سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس

در بررسی اولیه سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس به کیفیت و توان بالای این پنل پی بردیم، به طوری که قادر به پشتیبانی از +HDR10 بوده و حداکثر میزان روشنایی آن می‌تواند تا 1200 نیتس افزایش پیدا کند! به این ترتیب زیر شدیدترین نور مستقیم خورشید نیز دیدن محتواها به صورت واضح کار دشواری نخواهد بود.

وضوح تصویر همان کیو اچ‌دی پلاس باقی مانده است، اما به خاطر تغییر نسبت ابعاد تصویر به 19:9، اکنون به صورت 1440 در 3040 پیکسل بیان می‌شود. بررسی اولیه سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس نشان داد تراکم پیکسلی صفحه نمایش به خاطر افزایش ابعاد آن در مقایسه با مدل پایه، کاهش پیدا کرده و به 526 پی‌پی‌آی رسیده است.

دوربین

برخلاف دو پرچمدار سری S سال گذشته، امسال از نظر ماژول دوربین اصلی،‌ تفاوتی بین مدل پایه و مدل پلاس قرار ندارد. در بررسی اولیه سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس به یک دوربین سه گانه مجهز به یک سنسور عادی، یک سنسور تله فوتو و یک سنسور اولترا واید برخورد کردیم.

بررسی اولیه سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس

رزولوشن دوربین رنگی اصلی 12 مگاپیکسل بوده و گشودگی دریچه دیافراگم آن به صورت دستی یا به صورت خودکار (بر اساس نور محیط) بین دو مقدار f/1.5 و f/2.4 متغیر است. این دوربین به تثبیت‌کنندگی نوری تصویر (OIS) مجهز شده و از فوکوس خودکار دوآل پیکسل پشتیبانی می‌کند.

با استفاده از دوربین ثانویه 12 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4 می‌توان تا دو برابر بدون کاهش کیفیت بزرگنمایی داشت. به لطف پشتیبانی آن از قابلیت تثبیت‌کنندگی نوری تصویر، ماژول دوربین اصلی سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس Dual OIS است.

بررسی اولیه سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس

دوربین اولترا واید سوم، قابلیت‌هایی که تا امروز در انحصار پرچمداران ال جی قرار داشت در اختیارتان قرار می‌دهد. وضوح تصویر و گشودگی دریچه دیافراگم این دوربین به ترتیب 16 مگاپیکسل و f/2.2 بوده و از میدان دید بسیار عریض 123 درجه پشتیبانی می‌کند. به لطف آن، عکاسی از منظره‌های طبیعی و محیط‌های مملو از اشیای مختلف، امکان‌پذیر خواهد شد.

دوربین سلفی از یک سنسور 10 مگاپیکسلی عادی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.9 و یک سنسور عمق میدان 8 مگاپیکسلی تشکیل شده است. سنسور ثانویه به لطف داشتن میدان دید 90 درجه، گرفتن تصاویر سلفی دست جمعی را لذت‌بخش می‌کند.

سخت افزار و سیستم عامل

بسته به نسخه خریداری شده، تراشه متفاوتی روی دستگاه قرار دارد. مغز متفکر سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس برای کاربران آمریکا و چین اسنپدراگون 855 است، در حالی که کاربران سایر نقاط دنیا از قدرت تراشه اگزینوس 9820 بهره خواهند برد.

تا امروز، نسخه اگزینوس همیشه نسبت به نسخه اسنپدراگون امتیازهای بهتری در بنچمارک‌ها کسب کرده است، اما انتظار می‌رود این روال امسال تغییر کند. اسنپدراگون 855 تراشه‌ای 7 نانومتری است، اما اگزینوس 9820 چیپستی 8 نانومتری به شمار می‌رود. گفته می‌شود اولین تراشه 7 نانومتری سامسونگ در پرچمدار سری Note سال جاری به کار خواهد رفت. در مطلب بررسی مشخصات فنی سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس می‌توانید به ساختار این دو تراشه و ویژگی‌های آن‌ها پی ببرید.

بررسی اولیه سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس

بررسی اولیه سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس نشان داد این مدل از نظر حافظه تفاوتی با مدل پایه ندارد؛ دو نسخه برای گلکسی اس 10 پلاس با 8 گیگابایت رم ارائه شده است. یک نسخه از 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی بهره برده و نسخه دیگر، به 512 گیگابایت فضای داخلی مجهز شده است. برای سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس نسخه‌ای استثنایی (با قیمتی فضایی)، مجهز به 12 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه داخلی، وجود دارد!

سرعت فناوری شارژ سریع سامسونگ از پنج سال پیش تغییر نکرده است. البته این به معنی آهسته بودن سرعت شارژ نیست، اما نمی‌تواند با شارژ سریع 40 واتی کنونی هواوی رقابت کند. با این حال، امسال امکان شارژ کردن سریع دستگاه به صورت بی‌سیم نیز فراهم شده است. توان هر دو شارژر باسیم و بی‌سیم گوشی 15 وات است. به لطف وجود قابلیتی جدید با نام Wireless PowerShare می‌توان سایر گجت‌های پشتیبانی‌کننده از فناوری شارژ وایرلس را با استفاده از گلکسی اس 10 پلاس شارژ کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. فوق‌العاده زیباس این غول کره اى