بررسی اولیه سامسونگ گلکسی اس 10 ای

بررسی اولیه سامسونگ گلکسی اس 10 ای – Samsung Galaxy S10e

سامسونگ گلکسی اس 10 ای (Samsung Galaxy S10e) به عنوان مدلی ارزان قیمت از پرچمداران سری S سال 2019 معرفی شد. در این مطلب به بررسی اولیه سامسونگ گلکسی اس 10 ای (گلکسی اس 10 لایت) خواهیم پرداخت.

سامسونگ گلکسی اس 10 ای معرفی شد تا کاربران علاقه‌مند به دست یافتن به یک نمایشگر AMOLED و غول‌پیکر سامسونگ، تراشه اسنپدراگون 855 و برخی قابلیت‌های منحصربه‌فرد پرچمداران این شرکت بتوانند با پرداخت هزینه‌ای کمتر، به آن‌ها دسترسی داشته باشند. بررسی اولیه سامسونگ گلکسی اس 10 ای نشان می‌دهد با وجود «مدل ارزان قیمت» خطاب شدن آن، با یک گوشی مینی یا لایت ضعیف رو به رو نیستیم!

بررسی اولیه سامسونگ گلکسی اس 10 ای

طی بررسی اولیه سامسونگ گلکسی اس 10 ای به ارزش خرید این گوشی به جای دو مدل دیگر پی خواهیم برد. هر چه باشد، این گوشی از نظر زیبایی ظاهری و توان پردازشی دست کمی از سامسونگ گلکسی اس 10 و گلکسی اس 10 پلاس ندارد. پس برای بسیاری از کاربران می‌تواند گزینه‌ای مناسب‌تر، کوچک‌تر و ارزان‌تر باشد.

بررسی اولیه سامسونگ گلکسی اس 10 ای

تا مدت‌ها پیش از معرفی، ارزان‌ترین مدل خانواده Galaxy S10 را با پسوند لایت می‌شناختیم، اما با در نظر گرفتن ابعاد و مشخصات فنی سامسونگ گلکسی اس 10 ای، این دو پسوند توهینی بیش محسوب نمی‌شوند! به همین دلیل سازنده پسوند e را برای کوچکترین عضو خانواده انتخاب کرده است.

طراحی

بررسی اولیه سامسونگ گلکسی اس 10 ای نشان داد این گوشی با داشتن ابعاد 142.2 در 69.9 در 7.9 میلی‌متر، با وجود مجهز شدن به نمایشگری 5.8 اینچی همچون گلکسی اس 9، از پرچمدار سال گذشته 5.5 میلی‌متر کوتاه‌تر است! وزن آن نیز به 150 گرم رسیده تا 13 گرم از گلکسی S9 سبک‌تر باشد.

با وجود افزایش نسبت ابعاد تصویر از 18.5:9 به 19:9، عرض این مدل نسبت به پرجمدار سال گذشته کمی بیشتر است. علت آن را باید در عدم وجود انحنا در دو طرف نمایشگر برخلاف سایر مدل‌های سال جاری و سال‌های گذشته عنوان کرد. به این ترتیب، طراحی بدون حاشیه گلکسی اس 10 ای به اندازه گلکسی اس 10 و گلکسی اس 10 پلاس نیست، اما همچنان در مقایسه با بسیاری از محصولات بازار برتری مطلق دارد. کاهش 5.5 میلی‌متری ارتفاع بدنه گوشی با وجود ثابت نگه داشتن اندازه نمایشگر، از طراحی فوق‌العاده آن خبر می‌دهد.

بررسی اولیه سامسونگ گلکسی اس 10 ای

این طراحی بدون حاشیه، به لطف استفاده از نمایشگر Infinity-O به دست آمده است. این صفحه نمایش فاقد ناچ بوده و دوربین سلفی در قالب حفره‌ای روی آن تعبیه شده است. پیکسل‌های اطراف دوربین سلفی روشن هستند، اما عملا کاربردی نداشته و حتی ریزترین نوتیفیکیشن‌ها را نیز نمی‌توان در گوشه بالا و سمت راست صفحه نمایش نشان داد. با این حال، همچنان نسبت به زمان استفاده از ناچ، کمتر دست و پاگیر به نظر می‌رسد و ظاهر شکیل‌تری دارد.

عدم استفاده از اسکنر اثر انگشت اولتراسونیک زیر نمایشگر، تفاوت دیگری گلکسی اس 10 ای با گلکسی اس 10 و گلکسی اس 10 پلاس تلقی می‌شود. اسکنر اثر انگشت در لبه کناری بدنه، روی دکمه پاور قرار دارد. متاسفانه به دلیلی نامعلوم، کلید پاور در بالاترین قسمت بدنه قرار دارد، به همین دلیل برای رساندن انگشت به آن، کمی با مشکل مواجه خواهید شد.

همانند سایر مدل‌ها، در اینجا نیز درگاه جک صوتی 3.5 میلی‌متری وجود داشته و از استاندارد مقاومتی IP68 پشتیبانی می‌شود. مدل ارزان قیمت، تنوع رنگ بدنه بهتری داشته و می‌توان آن را در رنگ‌های سفید، مشکی، سبز، آبی، زرد و صورتی خریداری کرد.

بررسی اولیه سامسونگ گلکسی اس 10 ای

نمایشگر

در بررسی اولیه سامسونگ گلکسی اس 10 ای مشخص شد یکی از کاستی‌های آن در مقایسه با دو مدل دیگر، استفاده از رزولوشن فول اچ‌دی پلاس (به جای کیو اچ‌دی پلاس) است. البته داشتن تراکم پیکسلی 435 پی‌پی‌آی سبب می‌شود این گوشی از نظر کیفیت نمایشگر، چیزی از بهترین پرچمداران بازار کم نداشته باشد.

نمایشگر Infinity-O را پیشتر در گوشی گلکسی A8s دیده بودیم، اما پنل Dynamic AMOLED برای نخستین مرتبه در محصولات خانواده Galaxy S10 به کار رفته است. این پنل را باید جدیدترین دستاورد سامسونگ در زمینه نمایشگرهای موبایل دانست که از نظر کیفیت، کنتراست، میزان روشنایی و بخش‌های دیگر بهبود زیادی داشته است.

بررسی اولیه سامسونگ گلکسی اس 10 ای

دوربین

برای کمک به کاهش قیمت این مدل، سنسور تله فوتو ماژول دوربین سه گانه گلکسی اس 10 و گلکسی اس 10 پلاس از دوربین گلکسی اس 10 ای حذف شده است. به این ترتیب برای عکاسی، فقط به سنسور 12 مگاپیکسلی رنگی اصلی و سنسور اولترا واید 16 مگاپیکسلی متکی خواهد بود.

بررسی اولیه سامسونگ گلکسی اس 10 ای

گشودگی دریچه دیافراگم دوربین اولترا واید برابر f/2.2 است، اما در سنسور اصلی، بین دو مقدار f/1.5 و f/2.4 قابل تغییر خواهد بود. فقط در سنسور اصلی قابلیت تثبیت‌کنندگی نوری تصویر (OIS) وجود دارد. دوربین سلفی نیز با دوربین جلویی گلکسی اس 10 تفاوتی نداشته و مجهز به یک سنسور دارای رزولوشن 10 مگاپیکسل و گشودگی دریچه دیافراگم f/1.9 است.

سخت افزار و سیستم عامل

از آنجایی که برای دسته‌بندی گوشی ها در سه دسته‌بندی پایین‌رده، میان‌رده و پرچمدار، ابتدا به تراشه آن‌ها توجه می‌کنیم، می‌توان سامسونگ گلکسی اس 10 ای را در نگاه اول یک پرچمدار دانست، چرا که از همان تراشه به کار رفته در گلکسی اس 10 و گلکسی اس 10 پلاس استفاده می‌کند. بسته به کشور محل زندگی، گوشی گلکسی اس 10 ای خریداری شده تراشه متفاوتی خواهد داشت.

بررسی اولیه سامسونگ گلکسی اس 10 ای

این چیپست برای کاربران سراسر دنیا به جز دو کشور آمریکا و چین، اگزینوس 9820 است. معمولا نسخه‌های اگزینوس، به خاطر ساخت این تراشه به دست خود سامسونگ و یکپارچگی بهتر با دیگر سخت افزارها، عملکرد پردازشی بهتر دارند، اما انتظار داریم امسال این روند تغییر کند. کاربران دو کشور یاد شده با خرید گلکسی اس 10e، یک پرچمدار قدرت گرفته از تراشه اسنپدراگون 855 در اختیار خواهند داشت. دلیل انتظار ما برای بهبود عملکرد نسخه اسنپدراگون در سال جاری برخلاف روال همیشگی، 7 نانومتری بودن آن است، در حالی که اگزینوس 9820 چیپستی 8 نانومتری محسوب می‌شود.

حین بررسی اولیه سامسونگ گلکسی اس 10 ای به 8 گیگابایت رم در کنار 256 گیگابایت ظرفیت داخلی برخورد کردیم، پس این مدل از نظر حافظه نیز از Galaxy S10 و +Galaxy S10 چیزی کم ندارد. در صورت تمایل می‌توان نسخه دارای 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت ظرفیت داخلی آن را خریداری کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. سامسونگ بنجله چندبار بگم زنده باد چین ، الان این علی جوادی که از سامسونگ پول گرفته میاد برای دفاع