زیردریایی فاتح

زیردریایی فاتح با حضور رئیس جمهور در بندر عباس رونمایی شد

زیردریایی فاتح ، جدیدترین شناور زیرسطحی نیمه سنگین ایران، روز یکشنبه توسط رئیس جمهور رونمایی شد.

اولین زیردریایی بومی نیمه سنگین ایران روز یکشنبه 28 بهمن طی مراسمی در پایگاه دریایی بندر عباس با حضور رئیس جمهور حسن روحانی رونمایی شد. به گفته وزیر دفاع، امیر حاتمی، این زیردریایی کاملا ساخت داخل بوده و توسط متخصصین توانای سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع طراحی و تولید شده است و از جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا بهره می‌برد.

زیردریایی فاتح

زیردریایی فاتح با وزن 527 تن در دسته زیردریایی‌های نیمه سنگین و بین زیردریایی‌های سبک کلاس غدیر و زیردریایی‌های سنگین کلاس یونس (کیلو) قرار می‌گیرد و طراحی آن بر مبنای ترکیب قدرت آتش و مانورپذیری است. این زیردریایی می‌تواند به مدت 5 هفته در عمق 200 متری آب حرکت کند.

زیردریایی فاتح

گفتنی است که فاتح به طیف وسیعی از تجهیزات نظیر سونار، پیشران الکترونیکی، سامانه هدایت موشک‌های سطح به سطح و اژدر، سامانه مدریت نبرد ترکیبی، سامانه جنگ الکترونیک و مخابراتی و سامانه‌های ارتباطی امن و یکپارچه است. به گفته فرمانده نیروی دریایی ایران، امیر دریادار حسین خانزادی، این زیردریایی به نسل جدید موشک کروز نصر مجهز خواهد شد. از دیگر تسلیحات زیردریایی فاتح می‌توان به 6 اژدر (4 فروند آماده شلیک و 2 فروند ذخیره) و همچنین 8 مین دریایی اشاره کرد.

زیردریایی فاتح

به گذارش خبرگزاری فارس ساخت این زیردریایی «حاصل بیش از چهار میلیون و ۲۰۰ هزار نفر ساعت کار و تلاش متخصصان صنایع دفاعی کشور با همکاری ۵۰۰ شبکه همکار شامل ۴۸ مرکز طراحی، ۱۲۰ مرکز صنعتی، ۸۰ شرکت دانش بنیان، ۵۷ مرکز دانشگاهی و ۱۹۵ مرکز پژوهشی کشور است».

زیردریایی فاتح

پس از مراسم رونمایی در بندر عباس زیردریایی فاتح برای اولین ماموریت خود به آب‌های جنوب کشور اعظام شده است.