بررسی اولیه شیائومی می 9

بررسی اولیه شیائومی می 9 – Xiaomi Mi 9

با بررسی اولیه شیائومی می 9 (Xiaomi Mi 9)، شما را با جنبه‌های مختلف گوشی پرچمدار سال 2019 شیائومی همراه با برخی مشخصات و قابلیت‌هایش آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

شرکت چینی شیائومی، با ورود خیلی سریع به نمایشگاه MWC، قدم‌هایی پیش از سایر بزرگان برداشت و جدیدترین گوشی پرچمدار خودش را چند روز مانده به برگزاری بزرگ‌ترین رویداد مرتبط با تلفن‌های همراه معرفی کرد. هفته‌ی گذشته به کرات شاهد درز اطلاعات رسمی و غیررسمی از گوشی شیائومی می 9 بودیم، اما حالا دیگر از نزدیک با آن ملاقات کرده‌ایم و می‌توانیم با قطعیت در مورد آن سخن بگوییم. در این مقاله قصد داریم به بررسی اولیه شیائومی می 9 بپردازیم.

بررسی اولیه شیائومی می 9

رنگ‌های متنوع، طراحی جذاب

بدون شک بیشترین توجه به سمت طراحی می 9 معطوف است. طراحی که به لطف دوربین سه‌گانه پشتی و سبک رنگبندی‌اش، ما را به یاد گوشی هواوی پی 20 پرو می‌اندازد. هرچند نوع تقابل شیشه با فلز در می 9 متفاوت است، اما هرچه که هست به بهترین نحو طراحی شده است. یکی از رنگ‌های جذاب این گوشی، آبی اقیانوسی است که هواوی اخیرا در گوشی‌هایش از آن استفاده می‌کند. رنگ‌ها با احساسات ما بازی می‌کنند و با نگاهی به قاب پشتی شیائومی می 9 می‌توانید مجذوب آن شوید.

بررسی اولیه شیائومی می 9

حتی جذاب‌تر از قاب شیشه‌ای پشتی، یک قاب شفاف در مدل Explorer Edition می 9 است که به خاطر نمایان بودن قطعات پشتی، ما را به یاد یک هارد دیسک می‌اندازد. این قاب قطعا جذاب به نظر می‌رسد و می‌تواند بسیاری را جذب خودش کند. اچ تی سی یو 12 پلاس که اخیرا معرفی شده نیز چنین قاب شفافی را ارائه می‌کند، اما اجرای این پروژه توسط شیائومی بسیار بهتر و زیباتر بوده است. حتی در حالی که اجزای زیر قاب نمایان هستند نیز تماشای آن لذت‌بخش است.  فراتر از آن، می 9 تمام ویژگی‌های طراحی مدرن که خواسته‌ی مشتریان است را نیز اجابت کرده است. به طور مثال می‌توان به بدنه‌ای باکیفیت خوب، لبه‌های گرد و یک نمایشگر لبه به لبه اشاره کرد.

بررسی اولیه شیائومی می 9

می 9 از یک نمایشگر 6.39 اینچی آمولد با وضوح 2340 در 1080 پیکسل برخوردار است. رنگ‌ها کاملا عمیق و پرجنب و جوش هستند، در حالی که وضوح در زوایای مختلف دید حفظ می‌شود. این ویژگی‌ها از یک پنل آمولد بسیار آشنا است، چرا که سامسونگ پیشتر از چنین پنلی در محصولات استفاده کرده است. این درحالیست که شیائومی تصمیم گرفته در بالای نمایشگر یک بریدگی به شکل قطره‌ی آب را ایجاد کند. به شخصه من از این تصمیم خوشحالم، زیرا باعث شده تا دیگر خبری از حاشیه‌ی اضافی بالای صفحه نباشد.

یک سیستم دوربین سه‌گانه قدرتمند

برای تکمیل رقابت با رقبا، شیائومی می 9 تضمین می‌کند که می‌تواند بهترین سیستم عکاسی را ارائه کند. این سیستم، یک سیستم دوربن سه گانه است که هرآنچه از یک گوشی پرچمدار انتظار داریم را می‌تواند برآورده کند. اصلی‌ترین بخش این سیستم، یک سنسور 48 مگاپیکسلی هب نام Sony IMX586 با دیافراگم f/1.75 است. این سنسور را یک دوربین 12 مگاپیکسلی تله فوتو همچنین یک دوربین 16 مگاپیکسلی فوق عریض با میدان دید 117 درجه‌ای همراهی می‌کنند.

بررسی اولیه شیائومی می 9

تمام این تعریف و تمجیدهایی که از سیستم دوربین شیائومی می 9 کردیم بر روی کاغذ است، پس نیاز داریم تا بتوانیم آن‌ها را پس از بررسی‌های بیشتری که در شرایط مختلفی انجام می‌دهیم، به طور دقیق‌تری بسنجیم. فقط در این میان، دوربین 48 مگاپیکسلی این گوشی ما را جذب خودش کرده است، چرا که پیشتر عملکرد آن را در گوشی آنر ویو 20 دیده بودیم.

توانایی‌های شارژ جذاب

در بررسی اولیه شیائومی می 9 ، یکی از وجه‌هایی که توجه ما را به خودش جلب کرد، توانایی‌های شارژ این گوشی بود. همراه با یک باتری 3300‌ میلی‌آمپر ساعتی، شیائومی موفق به کسب تاییدیه TUV Rheinald برای سیستم شارژ سریع ایمن شده است. هنگامی که شارژر 18 ولتی را به گوشی متصل می‌کنید، انیمیشن زیبایی حین شارژ شدن گوشی بر روی نمایشگر دیده می‌شود.

بررسی اولیه شیائومی می 9

این جای تحسین دارد، شرکتی که در بازار بزرگی همچون ایالات متحده گمنام است، به خوبی به چنین جزئیاتی اهمیت می‌دهد. علاوه براین شیائومی خود یک شارژر بیسیم را نیز برای گوشی‌هایش ساخته است که می‌تواند در گوشی‌هایی با حداکثر دریافت شارژ بیسیم 20 وات مورد استفاده قرار گیرد.

شیائومی همچنین یک شارژر بیسیم برای داخل خودرو را نیز تولید کرده است که با تکیه بر سنسورهای خود،‌ می‌تواند از گوشی شما میزبانی کرده و آن را شارژ کند.

سخن پایانی‌

شیائومی می 9 (یا حتی مدل SE می 9) شبیه یک بازیگر جدید در صحنه است، اما وقتی بیشتر به بررسی آن می‌پردازیم، احساس می‌کنیم که پیشتر از آن استفاده کرده‌ایم. مطمئنا برخی قابلیت‌های آن جدید و جذاب هستند، اما خیلی هم تازگی ندارند. بهتر یا بدتر، آن‌ها Mi 9 ‌را قادر می‌سازند تا در برابر دیگر پرچمداران باانگیزه‌ای که قرار است در نیمه‌ی نخست سال جاری میلادی عرضه شوند، حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد. با این حال باز هم ما تصور می‌کنیم شیائومی برای ساخت این گوشی از هواوی پی 20 پرو الگو گرفته باشد.

بررسی اولیه شیائومی می 9

جدا از این، بزرگ‌ترین سوالی که بی‌پاسخ مانده است، قیمت شیائومی می 9 خواهد بود. با توجه به سابقه‌ی شرکت شیائومی، ما توقع داریم که آن‌ها قیمت بسیار رقابتی و مناسبی را برای گوشی جدید خود تعیین کنند. به طور مثال اگر قیمت این محصول 900 دلار یا فراتر از آن باشد، به طبع مشتریان به سراغ گزینه‌های خوش‌نام‌تری در بازار خواهند رفت. اما اگر شیائومی بتواند هزینه‌های تولید را مهار کرده و این دیوایس را با قیمتی در حدود 750 دلار روانه‌ی بازار کند، در اینجاست که زنگ خطری برای رقبا به صد درخواهد آمد. به خصوص اینکه بدانید می 9 از تراشه‌ی اسنپدراگون 855 کوالکام قدرت می‌گیرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. موافقم
    قرمزش خوشگل تره

  2. قرمز اگر میبود بهتر میشد